Jump to content

Opony wielosezonowe.


HARPAGAN
 Share

Recommended Posts

2 godziny temu, Tommo napisał:

Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe. Więc ten wynik hamowania względem opony wielosezonowej zupełnie mnie nie dziwi.

Zamiast tej płyty brakuje zwykłego, mokrego asfaltu czyli sytuacji typowej dla opony letniej i porównanie jej z wielosezonówką. Wtedy można by obiektywnie ocenić jakie sa różnice w jeździe latem.

Moze znowu problemem byc nezewnictow / nimenklatura U mnie plata poslizgowa wybija tylna os z toru jazdy. 

Z tego co pamietam, to na " jego placie poslizgowej " testowany byl aquaplaning, a to moim zdaniem ma sens !

 

🙂

  • Like it! 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, ks-rider napisał:

Moze znowu problemem byc nezewnictow / nimenklatura U mnie plata poslizgowa wybija tylna os z toru jazdy. 

Z tego co pamietam, to na " jego placie poslizgowej " testowany byl aquaplaning, a to moim zdaniem ma sens !

 

🙂

Aquaplaningu nie sprawdza sie na płycie poślizgowej tylko na wypełnionym wodą asfalcie.

Audi Sport

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Tommo napisał:

Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe.

Dobre pytanie. Zastanawiam się jednak, czy jeśli opona radzi sobie bardzo dobrze na płycie poślizgowej, to czy na mokrym asfalcie nie poradzi sobie także bardzo dobrze - w końcu mokry asfalt to też całkiem ładna ślizgawka.

Jeśli wielosezon na asfalcie suchym aż tak nie odstaje, a masakruje letnie na ślizgawce, to stawiam, że na mokrym też sobie fajnie poradzi. Ale to tylko przypuszczenia.

Tommo, pytanie jednak dobre - jeśli coś znajdziesz w tej sprawie to koniecznie daj znać.

10 godzin temu, ks-rider napisał:

Damian,

dzieki za wstawienie filmiku, tez zostalem zszokowany, jak dobre sa opony caloroczne, zwlaszcza gdy wezmie sie pod uwage, ze szpagat jaki musza zrobic jest najwiekszy ! 

No, ogolnie wielosezonowe całkiem dają radę, szpagat jest - placi sie za to szybszym zużyciem. Podobnież do jazdy w trasie i do nabijania kilometrów się nie nadają. Najlepiej do miasta/drogi poza miastem i do mniejszych przebiegów.

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Damian85 napisał:

No, ogolnie wielosezonowe całkiem dają radę, szpagat jest - placi sie za to szybszym zużyciem. Podobnież do jazdy w trasie i do nabijania kilometrów się nie nadają. Najlepiej do miasta/drogi poza miastem i do mniejszych przebiegów.


Już to pisałem kilka postów wyżej - wielosezon z GÓRNEJ półki jest świetny do normalnego auta, którego się używa nie - sportowo. I rocznie robi nie więcej niż 20 000 km. Ja np. robię jakieś 15 000 km i plus taki, że po 3 latach muszę zmienić opony. I co 3 lata mam świeże opony co wg mnie jest lepszą opcją niż jazda na 7 letnich zimówkach i 7 letnich letnich 🙂

  • Like it! 2
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Qadrat napisał:


Już to pisałem kilka postów wyżej - wielosezon z GÓRNEJ półki jest świetny do normalnego auta, którego się używa nie - sportowo. I rocznie robi nie więcej niż 20 000 km. Ja np. robię jakieś 15 000 km i plus taki, że po 3 latach muszę zmienić opony. I co 3 lata mam świeże opony co wg mnie jest lepszą opcją niż jazda na 7 letnich zimówkach i 7 letnich letnich 🙂

Muszę u siebie zmierzyć grubośc bieżnika, zobacze ile zejdzie po roku.

Jak będę miał 4 letnie opony i 3mm bieznika, to kurde młody wiek opony jakoś mi humoru nie poprawi. 😄

Guma z czasem twardnieje, zimowki niby do 6 lat są ok, a letnie do 10. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Damian85 napisał:

 

Tommo, pytanie jednak dobre - jeśli coś znajdziesz w tej sprawie to koniecznie daj znać.

Porównując kształt bieżników obu opon widać, że letnie opony mają szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody. W wielosezonówce tego raczej stosują. Konsekwencją jest gorsze odprowadzenie wody przy większej prędkości.

Audi Sport

Link to comment
Share on other sites

Tez jezdze na Crossclimate  w Subaru i uwazam ze sa b.dobre w kazdych warunkach. Na cala zabawe z zimowymi oponami nie mam ani czasu, ani miejsca, ani ochoty.

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Tommo napisał:

Porównując kształt bieżników obu opon widać, że letnie opony mają szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody. W wielosezonówce tego raczej stosują. Konsekwencją jest gorsze odprowadzenie wody przy większej prędkości.

Hmm, w Micheline CrossClimat+ mam dość szerokie kanaly na odprowadzanie wody.

Choć trzeba powiedzieć, że odprowadzaja wodę w kierunku krawędzi opony. Nie ma kanałów wzdłóż obwodu opony.

Edited by Damian85
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...