Skocz do zawartości

Opony wielosezonowe.


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Tommo napisał:

Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe. Więc ten wynik hamowania względem opony wielosezonowej zupełnie mnie nie dziwi.

Zamiast tej płyty brakuje zwykłego, mokrego asfaltu czyli sytuacji typowej dla opony letniej i porównanie jej z wielosezonówką. Wtedy można by obiektywnie ocenić jakie sa różnice w jeździe latem.

Moze znowu problemem byc nezewnictow / nimenklatura U mnie plata poslizgowa wybija tylna os z toru jazdy. 

Z tego co pamietam, to na " jego placie poslizgowej " testowany byl aquaplaning, a to moim zdaniem ma sens !

 

🙂

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ks-rider napisał:

Moze znowu problemem byc nezewnictow / nimenklatura U mnie plata poslizgowa wybija tylna os z toru jazdy. 

Z tego co pamietam, to na " jego placie poslizgowej " testowany byl aquaplaning, a to moim zdaniem ma sens !

 

🙂

Aquaplaningu nie sprawdza sie na płycie poślizgowej tylko na wypełnionym wodą asfalcie.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tommo napisał:

Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe.

Dobre pytanie. Zastanawiam się jednak, czy jeśli opona radzi sobie bardzo dobrze na płycie poślizgowej, to czy na mokrym asfalcie nie poradzi sobie także bardzo dobrze - w końcu mokry asfalt to też całkiem ładna ślizgawka.

Jeśli wielosezon na asfalcie suchym aż tak nie odstaje, a masakruje letnie na ślizgawce, to stawiam, że na mokrym też sobie fajnie poradzi. Ale to tylko przypuszczenia.

Tommo, pytanie jednak dobre - jeśli coś znajdziesz w tej sprawie to koniecznie daj znać.

10 godzin temu, ks-rider napisał:

Damian,

dzieki za wstawienie filmiku, tez zostalem zszokowany, jak dobre sa opony caloroczne, zwlaszcza gdy wezmie sie pod uwage, ze szpagat jaki musza zrobic jest najwiekszy ! 

No, ogolnie wielosezonowe całkiem dają radę, szpagat jest - placi sie za to szybszym zużyciem. Podobnież do jazdy w trasie i do nabijania kilometrów się nie nadają. Najlepiej do miasta/drogi poza miastem i do mniejszych przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Damian85 napisał:

No, ogolnie wielosezonowe całkiem dają radę, szpagat jest - placi sie za to szybszym zużyciem. Podobnież do jazdy w trasie i do nabijania kilometrów się nie nadają. Najlepiej do miasta/drogi poza miastem i do mniejszych przebiegów.


Już to pisałem kilka postów wyżej - wielosezon z GÓRNEJ półki jest świetny do normalnego auta, którego się używa nie - sportowo. I rocznie robi nie więcej niż 20 000 km. Ja np. robię jakieś 15 000 km i plus taki, że po 3 latach muszę zmienić opony. I co 3 lata mam świeże opony co wg mnie jest lepszą opcją niż jazda na 7 letnich zimówkach i 7 letnich letnich 🙂

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Qadrat napisał:


Już to pisałem kilka postów wyżej - wielosezon z GÓRNEJ półki jest świetny do normalnego auta, którego się używa nie - sportowo. I rocznie robi nie więcej niż 20 000 km. Ja np. robię jakieś 15 000 km i plus taki, że po 3 latach muszę zmienić opony. I co 3 lata mam świeże opony co wg mnie jest lepszą opcją niż jazda na 7 letnich zimówkach i 7 letnich letnich 🙂

Muszę u siebie zmierzyć grubośc bieżnika, zobacze ile zejdzie po roku.

Jak będę miał 4 letnie opony i 3mm bieznika, to kurde młody wiek opony jakoś mi humoru nie poprawi. 😄

Guma z czasem twardnieje, zimowki niby do 6 lat są ok, a letnie do 10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Damian85 napisał:

 

Tommo, pytanie jednak dobre - jeśli coś znajdziesz w tej sprawie to koniecznie daj znać.

Porównując kształt bieżników obu opon widać, że letnie opony mają szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody. W wielosezonówce tego raczej stosują. Konsekwencją jest gorsze odprowadzenie wody przy większej prędkości.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Tommo napisał:

Porównując kształt bieżników obu opon widać, że letnie opony mają szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody. W wielosezonówce tego raczej stosują. Konsekwencją jest gorsze odprowadzenie wody przy większej prędkości.

Hmm, w Micheline CrossClimat+ mam dość szerokie kanaly na odprowadzanie wody.

Choć trzeba powiedzieć, że odprowadzaja wodę w kierunku krawędzi opony. Nie ma kanałów wzdłóż obwodu opony.

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...