ks-rider Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 2 godziny temu, Tommo napisał: Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe. Więc ten wynik hamowania względem opony wielosezonowej zupełnie mnie nie dziwi. Zamiast tej płyty brakuje zwykłego, mokrego asfaltu czyli sytuacji typowej dla opony letniej i porównanie jej z wielosezonówką. Wtedy można by obiektywnie ocenić jakie sa różnice w jeździe latem. Moze znowu problemem byc nezewnictow / nimenklatura U mnie plata poslizgowa wybija tylna os z toru jazdy. Z tego co pamietam, to na " jego placie poslizgowej " testowany byl aquaplaning, a to moim zdaniem ma sens ! 🙂 1 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 20 minut temu, ks-rider napisał: Moze znowu problemem byc nezewnictow / nimenklatura U mnie plata poslizgowa wybija tylna os z toru jazdy. Z tego co pamietam, to na " jego placie poslizgowej " testowany byl aquaplaning, a to moim zdaniem ma sens ! 🙂 Aquaplaningu nie sprawdza sie na płycie poślizgowej tylko na wypełnionym wodą asfalcie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 7 godzin temu, Tommo napisał: Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe. Dobre pytanie. Zastanawiam się jednak, czy jeśli opona radzi sobie bardzo dobrze na płycie poślizgowej, to czy na mokrym asfalcie nie poradzi sobie także bardzo dobrze - w końcu mokry asfalt to też całkiem ładna ślizgawka. Jeśli wielosezon na asfalcie suchym aż tak nie odstaje, a masakruje letnie na ślizgawce, to stawiam, że na mokrym też sobie fajnie poradzi. Ale to tylko przypuszczenia. Tommo, pytanie jednak dobre - jeśli coś znajdziesz w tej sprawie to koniecznie daj znać. 10 godzin temu, ks-rider napisał: Damian, dzieki za wstawienie filmiku, tez zostalem zszokowany, jak dobre sa opony caloroczne, zwlaszcza gdy wezmie sie pod uwage, ze szpagat jaki musza zrobic jest najwiekszy ! No, ogolnie wielosezonowe całkiem dają radę, szpagat jest - placi sie za to szybszym zużyciem. Podobnież do jazdy w trasie i do nabijania kilometrów się nie nadają. Najlepiej do miasta/drogi poza miastem i do mniejszych przebiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 24 minuty temu, Damian85 napisał: No, ogolnie wielosezonowe całkiem dają radę, szpagat jest - placi sie za to szybszym zużyciem. Podobnież do jazdy w trasie i do nabijania kilometrów się nie nadają. Najlepiej do miasta/drogi poza miastem i do mniejszych przebiegów. Już to pisałem kilka postów wyżej - wielosezon z GÓRNEJ półki jest świetny do normalnego auta, którego się używa nie - sportowo. I rocznie robi nie więcej niż 20 000 km. Ja np. robię jakieś 15 000 km i plus taki, że po 3 latach muszę zmienić opony. I co 3 lata mam świeże opony co wg mnie jest lepszą opcją niż jazda na 7 letnich zimówkach i 7 letnich letnich 🙂 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 5 minut temu, Qadrat napisał: Już to pisałem kilka postów wyżej - wielosezon z GÓRNEJ półki jest świetny do normalnego auta, którego się używa nie - sportowo. I rocznie robi nie więcej niż 20 000 km. Ja np. robię jakieś 15 000 km i plus taki, że po 3 latach muszę zmienić opony. I co 3 lata mam świeże opony co wg mnie jest lepszą opcją niż jazda na 7 letnich zimówkach i 7 letnich letnich 🙂 Muszę u siebie zmierzyć grubośc bieżnika, zobacze ile zejdzie po roku. Jak będę miał 4 letnie opony i 3mm bieznika, to kurde młody wiek opony jakoś mi humoru nie poprawi. 😄 Guma z czasem twardnieje, zimowki niby do 6 lat są ok, a letnie do 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 2 godziny temu, Damian85 napisał: Tommo, pytanie jednak dobre - jeśli coś znajdziesz w tej sprawie to koniecznie daj znać. Porównując kształt bieżników obu opon widać, że letnie opony mają szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody. W wielosezonówce tego raczej stosują. Konsekwencją jest gorsze odprowadzenie wody przy większej prędkości. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 Tez jezdze na Crossclimate w Subaru i uwazam ze sa b.dobre w kazdych warunkach. Na cala zabawe z zimowymi oponami nie mam ani czasu, ani miejsca, ani ochoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 1 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 (edytowane) 59 minut temu, Tommo napisał: Porównując kształt bieżników obu opon widać, że letnie opony mają szerokie, wzdłużne kanały do odprowadzania wody. W wielosezonówce tego raczej stosują. Konsekwencją jest gorsze odprowadzenie wody przy większej prędkości. Hmm, w Micheline CrossClimat+ mam dość szerokie kanaly na odprowadzanie wody. Choć trzeba powiedzieć, że odprowadzaja wodę w kierunku krawędzi opony. Nie ma kanałów wzdłóż obwodu opony. Edytowane 1 Maja 2021 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.