Skocz do zawartości

Różne kolory tłoków F4i


StefanTG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, jestem aktualnie po ściągnięciu głowicy z Hondy CBR F4i - powodem ściągnięcia był brak możliwości odpowietrzenia układu chłodzącego, po 1min pracy z otwartym korkiem woda zaczynała się wylewać z chłodnicy, a przy 80 stopniach zaczynały puchnąć węże.

 

Po ściągnięciu uszczelki nie widać żadnych uszkodzeń, natomiast zastanawia mnie stan tłoków, a dokładniej kolor tłoku 1 i 4 - żółtawo, złotawy... Spotkał się ktoś z was z takim czymś ? Czy rzeczywiście powodem ów rzeczy będzie uszkodzona uszczelka czy może coś innego ?

post-69019-0-28347500-1473612400_thumb.jpg

Edytowane przez StefanTG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkalem sie z podobnym zjawiskiem. Co prawda w silniku samochodowym (Fiat Punto). Mialem uszkodzona uszczelke pod glowica na czwartym cylindrze woda dostawala sie do cylindra) i jezdzilem tak okolo 2 tygodni, po przejechaniu 2500 km od momentu zauwazenia usterki zdjalem glowice i zauwazylem ze tlok w tym cylindrze jest idealnie czysty.Byc moze u ciebie wystapilo to samo zjawisko, tylko zdjales glowice wczesniej niz ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z termostatem?

Praca z otwartym korkiem to nie jest dobry test bo uklad z zalozenia pracuje pod cisnieniem.

Termostat uszkodzony - otwiera się przy 92 stopniach, powinien przy 82.

 

Chłodnica otwarta do odpowietrzenia układu( zgodnie z instrukcją serwisową) jednak po 1 minucie pracy woda wylewa się z chłodnicy, gdzie powinno jej obywać w miarę odpowietrzania się układu. Dodaje, że pompa wody sprawna.

Edytowane przez StefanTG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie tak z tym odpowietrzaniem i ubywaniem. Jeśli nie masz odpowietrznika przy termostacie to powietrze w układzie (motocykl stoi, silnik pracuje) wraz ze wzrostem temp. zwiększy swoja objętość i wypchnie płyn.

Jesli nie masz odpowietrznika to układ zamknać, o ogień. Po jeździe i ostygnięciu uzupełniasz.

 

BTW> chyba nie widzieliscie umytych tłoków przez płyn. Jak dla mnie 1 i 4 siorbią olej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie tak z tym odpowietrzaniem i ubywaniem. Jeśli nie masz odpowietrznika przy termostacie to powietrze w układzie (motocykl stoi, silnik pracuje) wraz ze wzrostem temp. zwiększy swoja objętość i wypchnie płyn.

Jesli nie masz odpowietrznika to układ zamknać, o ogień. Po jeździe i ostygnięciu uzupełniasz.

 

BTW> chyba nie widzieliscie umytych tłoków przez płyn. Jak dla mnie 1 i 4 siorbią olej.

Oleju nie bierze nic. Nie chce mi się wierzyć, że po minucie pracy płyn tak zwiększa swoją objętość, że wylewa się z chłodnicy. przy 80 stopniach węże są tak twarde, że nie da się ich ścisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter ma troche racji bo w f4 szybko wyrzuci płyn z otwartej chłodnicy. 1-2 min pracy w temp pokojowej w garażu i płyn poleci. Diagnoza na twarde węże też nie do końca właściwa. Powinieneś po próbie odpowietrzenia obserwować temperaturę w trakcie jazdy a po krótkiej przejażdżce obserwować co dzieje się w zbiorniku wyrównawczym i ewentualnie dolać płynu do chlodnicy - jeśli to koniecze również do zbiorniczka. Zakładam oczywiście, że korek i termostat są sprawne, a chcesz układ jedynie odpowietrzyć. Jeśli faktycznie miałbyś spaliny w układzie chłodzenia to przy sprawnym korku wrzucał by ciągle płyn do zbiornika i miałbyś narastające problemy z grzaniem się, a przy niesprawnym korku szybko by strzeliły węże.

Teraz czapka i tak zdjęta więc nie ma co filozofowac, sprawdzić ją, wymienić termostat i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter ma troche racji bo w f4 szybko wyrzuci płyn z otwartej chłodnicy. 1-2 min pracy w temp pokojowej w garażu i płyn poleci. Diagnoza na twarde węże też nie do końca właściwa. Powinieneś po próbie odpowietrzenia obserwować temperaturę w trakcie jazdy a po krótkiej przejażdżce obserwować co dzieje się w zbiorniku wyrównawczym i ewentualnie dolać płynu do chlodnicy - jeśli to koniecze również do zbiorniczka. Zakładam oczywiście, że korek i termostat są sprawne, a chcesz układ jedynie odpowietrzyć. Jeśli faktycznie miałbyś spaliny w układzie chłodzenia to przy sprawnym korku wrzucał by ciągle płyn do zbiornika i miałbyś narastające problemy z grzaniem się, a przy niesprawnym korku szybko by strzeliły węże.

Teraz czapka i tak zdjęta więc nie ma co filozofowac, sprawdzić ją, wymienić termostat i tyle.

W jaki sposób sprawdzić korek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dokladnego sprawdzenia są specjalne narzędzia z manometrem ale po sprawdzeniu jego funkcji w ręku, można zweryfikować jego działanie na pracującym motocyklu. W miarę jak się motocykl nagrzewa korek będzie wrzucał płyn z układu. A po zgaszeniu motocykla układ powinien zaciągnąć płyn z wyrównawczego przez korek. Można to sobie ułatwić zakładając przezroczyste wężyki od chłodnicy do zbiorniczka. Ja się jednak jeszcze z uszkodzonym korkiem nie spotkałem.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...