StefanTG Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Witam kolegów, jestem aktualnie po ściągnięciu głowicy z Hondy CBR F4i - powodem ściągnięcia był brak możliwości odpowietrzenia układu chłodzącego, po 1min pracy z otwartym korkiem woda zaczynała się wylewać z chłodnicy, a przy 80 stopniach zaczynały puchnąć węże. Po ściągnięciu uszczelki nie widać żadnych uszkodzeń, natomiast zastanawia mnie stan tłoków, a dokładniej kolor tłoku 1 i 4 - żółtawo, złotawy... Spotkał się ktoś z was z takim czymś ? Czy rzeczywiście powodem ów rzeczy będzie uszkodzona uszczelka czy może coś innego ? Edytowane 11 Września 2016 przez StefanTG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Spotkalem sie z podobnym zjawiskiem. Co prawda w silniku samochodowym (Fiat Punto). Mialem uszkodzona uszczelke pod glowica na czwartym cylindrze woda dostawala sie do cylindra) i jezdzilem tak okolo 2 tygodni, po przejechaniu 2500 km od momentu zauwazenia usterki zdjalem glowice i zauwazylem ze tlok w tym cylindrze jest idealnie czysty.Byc moze u ciebie wystapilo to samo zjawisko, tylko zdjales glowice wczesniej niz ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Jak uszczelka nie ma śladów że puszczała to może masz pękniętą głowicę.1 i 4 chłeptały sobie chłodziwo dlatego są takie czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanTG Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Jutro oddaje głowice do sprawdzenia w takim razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 A co z termostatem?Praca z otwartym korkiem to nie jest dobry test bo uklad z zalozenia pracuje pod cisnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 jak dla mnie wszystkie są brudne, widać, że ci trochę oleju pobiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanTG Opublikowano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 (edytowane) A co z termostatem?Praca z otwartym korkiem to nie jest dobry test bo uklad z zalozenia pracuje pod cisnieniem.Termostat uszkodzony - otwiera się przy 92 stopniach, powinien przy 82. Chłodnica otwarta do odpowietrzenia układu( zgodnie z instrukcją serwisową) jednak po 1 minucie pracy woda wylewa się z chłodnicy, gdzie powinno jej obywać w miarę odpowietrzania się układu. Dodaje, że pompa wody sprawna. Edytowane 13 Września 2016 przez StefanTG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Trochę nie tak z tym odpowietrzaniem i ubywaniem. Jeśli nie masz odpowietrznika przy termostacie to powietrze w układzie (motocykl stoi, silnik pracuje) wraz ze wzrostem temp. zwiększy swoja objętość i wypchnie płyn. Jesli nie masz odpowietrznika to układ zamknać, o ogień. Po jeździe i ostygnięciu uzupełniasz. BTW> chyba nie widzieliscie umytych tłoków przez płyn. Jak dla mnie 1 i 4 siorbią olej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanTG Opublikowano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Trochę nie tak z tym odpowietrzaniem i ubywaniem. Jeśli nie masz odpowietrznika przy termostacie to powietrze w układzie (motocykl stoi, silnik pracuje) wraz ze wzrostem temp. zwiększy swoja objętość i wypchnie płyn. Jesli nie masz odpowietrznika to układ zamknać, o ogień. Po jeździe i ostygnięciu uzupełniasz. BTW> chyba nie widzieliscie umytych tłoków przez płyn. Jak dla mnie 1 i 4 siorbią olej.Oleju nie bierze nic. Nie chce mi się wierzyć, że po minucie pracy płyn tak zwiększa swoją objętość, że wylewa się z chłodnicy. przy 80 stopniach węże są tak twarde, że nie da się ich ścisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Monter ma troche racji bo w f4 szybko wyrzuci płyn z otwartej chłodnicy. 1-2 min pracy w temp pokojowej w garażu i płyn poleci. Diagnoza na twarde węże też nie do końca właściwa. Powinieneś po próbie odpowietrzenia obserwować temperaturę w trakcie jazdy a po krótkiej przejażdżce obserwować co dzieje się w zbiorniku wyrównawczym i ewentualnie dolać płynu do chlodnicy - jeśli to koniecze również do zbiorniczka. Zakładam oczywiście, że korek i termostat są sprawne, a chcesz układ jedynie odpowietrzyć. Jeśli faktycznie miałbyś spaliny w układzie chłodzenia to przy sprawnym korku wrzucał by ciągle płyn do zbiornika i miałbyś narastające problemy z grzaniem się, a przy niesprawnym korku szybko by strzeliły węże.Teraz czapka i tak zdjęta więc nie ma co filozofowac, sprawdzić ją, wymienić termostat i tyle. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanTG Opublikowano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 Monter ma troche racji bo w f4 szybko wyrzuci płyn z otwartej chłodnicy. 1-2 min pracy w temp pokojowej w garażu i płyn poleci. Diagnoza na twarde węże też nie do końca właściwa. Powinieneś po próbie odpowietrzenia obserwować temperaturę w trakcie jazdy a po krótkiej przejażdżce obserwować co dzieje się w zbiorniku wyrównawczym i ewentualnie dolać płynu do chlodnicy - jeśli to koniecze również do zbiorniczka. Zakładam oczywiście, że korek i termostat są sprawne, a chcesz układ jedynie odpowietrzyć. Jeśli faktycznie miałbyś spaliny w układzie chłodzenia to przy sprawnym korku wrzucał by ciągle płyn do zbiornika i miałbyś narastające problemy z grzaniem się, a przy niesprawnym korku szybko by strzeliły węże.Teraz czapka i tak zdjęta więc nie ma co filozofowac, sprawdzić ją, wymienić termostat i tyle.W jaki sposób sprawdzić korek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 (edytowane) Do dokladnego sprawdzenia są specjalne narzędzia z manometrem ale po sprawdzeniu jego funkcji w ręku, można zweryfikować jego działanie na pracującym motocyklu. W miarę jak się motocykl nagrzewa korek będzie wrzucał płyn z układu. A po zgaszeniu motocykla układ powinien zaciągnąć płyn z wyrównawczego przez korek. Można to sobie ułatwić zakładając przezroczyste wężyki od chłodnicy do zbiorniczka. Ja się jednak jeszcze z uszkodzonym korkiem nie spotkałem. Edytowane 14 Września 2016 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanTG Opublikowano 15 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Głowica szczelna, czekam jeszcze tylko na uszczelkę z atheny i bd montował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Słabe są te uszczelki. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StefanTG Opublikowano 15 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Słabe są te uszczelki.Właśnie różne opinie słyszałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.