Skocz do zawartości

Zużycie przedniej opony - co tu się stałosię?


abrakadabra66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

kupiłem sobie motocykl który głównie widzi tory, place do trenowania, generalnie ten motocykl rzadko jeździ w linii prostej.

Od jakiegoś czasu znacznie ciężej jest pochylić moto na prawą stronę, a żeby było śmieszniej to motocykl skręca sam na lewą stronę, a wszystko jest proste. Dosłownie wszystko już sprawdziłem, zawiecha przód 100% prosto, tylne koło w linii itp, ale nie to jest tematem.

 

Na przedniej oponie właśnie po lewej stronie utworzył się próg 90* niczym trzeci podbródek Magdy Gesler, pierwszy raz coś takiego widzę na oczy, to jest dosłownie centymetr niewykorzystanej opony. Z prawej strony takiego zjawiska nie ma, opona też się trochę łamie na rancie ale nie aż tak. Powiedziałbym, że z prawej str. przejście jest łagodne, o profilu opony, a z lewej załamanie prawie pod kątem prostym. Takie że mogę sobie położyć tam palca i będzie leżał. Czy to jest normalne?

 

2cwts14.jpg

2m6l7qw.jpg

2mhitd.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jutro zmieniam gumę. Domniemam, że to nie jest prawidłowe zużycie opony, a teraz pytanie za 100 punktów - dlaczego tak się zużyła? :D

Jest to dunlop sportmax qualifier, latałem na ciśnieniu 2.0 bara przód / 1.8 bara tył, w sumie jak na takiego kotleta to bardzo fajnie trzymała.

Ogólnie z tym modelem opony jest coś nie tak, tylnej gumy nie da się zamknąć, czy jestem złożony w winklu 120km/h czy 40km/h i tak zostaje 1cm paska. Znajomy ma identyczny motocykl, taki sam rozmiar opony, jak stanęliśmy obok siebie to moja opona była wyraźnie SZERSZA i płaska na bokach, mimo że rozmiar ten sam.

Mam je od nowości i zastanawiam się czy to ja je źle eksploatuje czy coś z motungiem/gumami jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jutro zmieniam gumę. Domniemam, że to nie jest prawidłowe zużycie opony, a teraz pytanie za 100 punktów - dlaczego tak się zużyła? :D

Jest to dunlop sportmax qualifier, latałem na ciśnieniu 2.0 bara przód / 1.8 bara tył, w sumie jak na takiego kotleta to bardzo fajnie trzymała.

Ogólnie z tym modelem opony jest coś nie tak, tylnej gumy nie da się zamknąć, czy jestem złożony w winklu 120km/h czy 40km/h i tak zostaje 1cm paska. Znajomy ma identyczny motocykl, taki sam rozmiar opony, jak stanęliśmy obok siebie to moja opona była wyraźnie SZERSZA i płaska na bokach, mimo że rozmiar ten sam.

Mam je od nowości i zastanawiam się czy to ja je źle eksploatuje czy coś z motungiem/gumami jest nie tak

Wplyw moze miec wiele czynnikow, ale sa i takie opony ktorych zamknac sie nie da, jakkolwiek by sie ich nie eksploatowalo.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo, masz F3 to trochę inaczej, ja próbowałem wszystkiego. Na wolnych winklach 40-50km/h, gdzie podnóżek się składał od pochylenia, a także wymuszone powerslajdy w złożeniu nie zrobiły na niej wrażenia :D Ciężko mi ocenić swoje umiejętności, ale prześwit od ziemi do podnóżka mnie ogranicza do tego stopnia że w życiu tej opony nie zamknę na tym motocyklu.

Guma dokładnie tak wygląda jak pisałeś, założona 160 z wyglądu na 180 ; )

Wytrzymała 3tys km i został po niej slick na bokach

 

Udało mi się zrobić lepsze fotki tej przedniej gumy, epicka łyżwa :D

12548cm.jpg

2duvyx.jpg

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz adaptery do setów żeby je podnieść trochę. Ja sobie sam wystrugałem z kawałka blachy bo akcesoryjne to wiadomo, za ciężki szmal. Ale nie mogłem już wytrzymać że ciągle przycierałem butem.



No a opona na śmietnik - że też nie bałeś się na czymś takim jeździć.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a opona na śmietnik - że też nie bałeś się na czymś takim jeździć

Szczerze... motocykl był cholernie stabilny na lewym zakręcie :D dziś przypadkowo zerknąłem i nawet kilometra więcej nie zrobię na tej gumie ;)

 

btw będą jaja jak nową oponę tez zacznie tak żreć

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zużycie tylko uszkodzenie kordu. Zeby tak ją zużyć musiałbyś ciągle po jakimś rancie jeździć. Troszkę też za niskie cisnienia jak na tak drogową oponę. Mogły się przyczynić do uszkodzenia tej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka ziom ;)

Ja tak zużyłem kiedyś przód w swojej 250tce na tych samych treningach :) To był jakiś Continental. Modelu nie pamiętam.

Chyba ma to jakiś związek z odkształcaniem opony w dużych złożeniach.

Jednak nie dotyczy wszystkich modeli, bo żaden inny mi się tak nie zużywał. Raczej szło na płasko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Marcin, trochę mnie pocieszyłeś, chyba za dużo ósemek kręcimy i dlatego takie platfusy się robią :D

Jak continental w 250tce to conti-go albo contitwist.

Może faktycznie ciśnienie było za małe, choć testowałem kilka w porównywalnie tych samych warunkach i 2.0 bara to była podstawa żeby to jakoś stabilnie jechało. Mam takie odczucie, że ta opona uwielbia temperaturę. Tylko raz było tak przy 30*C upale, że wleciałem na pałę w winkiel i czułem że się lepi. Za każdym innym razem tą gumę trzeba było pieścić i dogrzewać, a w chłodniejsze dni typu 18-20*C spuszczałem przód do 1.8 bara.

Od razu mówie że znawca ze mnie żaden, po prostu na takich ciśnieniach czułem się w złożeniu najpewniej. Choć ciekawi mnie jakie wg was powinno być ciśnienie w takiej oponie? Przy gymkhanie wszystko szybko sie grzeje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam z ciśnieniami nigdy nie kombinowałem i 250tką na nominalnych poprzycierałem wszystko włącznie z wydechem, podstawką i co tam tylko możesz sobie wymyślić :D Ale fakt, że gdy było gorąco to przód dziwnie się rozmazywał :D

PS. Rozważ zakup Pirelli Sport Daemon. Bardzo ciekawa gumka :)

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Jak dla mnie wytarłeś ją na maxa a tak dziwnie sie zwinela i w efekcie odksztalcila bo bylo za malo powietrza i wycierales na tej samej wysokosci

 

Śmietnik, zakladaj nową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...