Skocz do zawartości

Shimmy przy dohamowywaniu w zakręcie


TomaszKoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z Was spotkał się z podobnym zjawiskiem?

Kierownica zaczyna latać i pompuje lewo prawo całym moto.

Dzieje się to przy wejściu w zakręt na heblu, im wcześniej odpuszczam hebel tym drgania mniejsze. Przy mocniejszym dohamowaniu jest strasznie.

 

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze czy w prawy i lewy zakręt tak samo, czy tylko w jeden z nich?

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawo na dużej patelni, małej patelni, pod dębami. W lewo mogłoby być na slawiniaku jedynie, ale nie zauwazylem. Nie sugerowalbym się tym bo na slawiniaku słabo hamuje, tzn przed zakrętem a nie w.

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na oponę. Mogła pęknąć osnowa. Zmień na inną i zobacz jak będzie.

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja stawiam na to, że kurczowo trzymasz kierę i następuje efekt odwrotny od zamierzonego. Jak przednia guma idzie lekkim uślizgiem i masz kiblowy zawias, to musisz dać popracować maszynie. Mi moto dość mocno pompowało czasem, ale najgorszy był efekt, jak ktoś przede mną jechał wolniej zakręt i musiałem się dłużej czaić z odkręcaniem gazu - największe drgania i pompowanie kierownicy było właśnie w fazie między hamowaniem a rozpoczęciem dodawania gazu. Pamiętam, że próbowałem sobie z tym radzić skręcając sztywniej amor skrętu. Dopiero ktoś doświadczony mi wytłumaczył, żebym zrobił na odwrót (w sensie: rozkręcił amor skrętu na luźno) i problem minął jak ręką odjął.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...