Skocz do zawartości

Suzuki TS 50 i wymiana silnika na większy


Marcus175
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka , posiadam suzuki TS 50 i mam zamiar zrobić podmianę silnika . to suzuki ma mocowanie silnika w 3 miejscach (na szpilce wahacza i dwa z przodu ) od suzuki rm pasuje ale spalanie mnie niepokoi , te 10 l na 100 chyba że zębatkę się wymieni ale nwm , rg 125 jest ciężko dorwać bo nicasil i te sprawy , w sumie rm też ale w rm łatwiej o części , aprilia rs 125 może by wbił ale łańcuch nie po tej stronie , ma ktoś pomysł na jakiś silnik w miare tani do 1800 zł około z nieco większą wytrzymałością materiału by pochodziło więcej jak full cross ale znów aby miało mniej koni , ts 250 było by nawet całkiem spoko ale też ciężko dorwać i nwm czy się różni czymś od rm 250 , podobno ma 28 km ale silnik wygląda identycznie jak rm 250 i nwm o co chodzi . namiary na strony z wystawionymi silnikami i motocyklami też by się przydały . Jak macie jakieś propozycje piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tego grata, i moim zdaniem piec ze 125 rozerwie to na strzępy :D.

Taniej będzie sprzedać to i kupić coś fabrycznego. Taka przeróbka to masa czasu, umiejętności i pewnie jeszcze pieniędzy, i na końcu i tak zostajesz z gruzem jakim jest ts50 :D.

Nie pisze tego złośliwie, też w swojej ramie nie jeden silnik już widziałem, no ale rzeczywistość weryfikuje takie pomysły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten piec 50 nawet pod górkę nie daje rady , a robic go to tyle samo co kupienie jakieś 125 + , za cylek do ts 50 chcą coś koło 400/500 zł :/ przerabianie tylko baku by było z mocowaniem na chłodnice i to tyle bo silnik musiał by wbić od innych , A jakie silniki wpakowałeś do swojego lub miałeś zamiar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie przy wartości moto sprawa jest nieopłacalna finansowo -lepiej kupić cała dt 125 bez papiera.........

 

 

za cylek do ts 50 chcą coś koło 400/500 zł :/ przerabianie tylko baku by było z mocowaniem na chłodnice i to tyle bo silnik musiał by wbić od innych ,

 

z tego co się orientuje goły piec 125 2t np od dt 125 w stanie na chodzie z pełnym osprzętem to z 700-800 zł , dolicz drobne poprawki , spawać umiesz ? nie trafisz silnika co podpasi plug& play napewno potrzebne będą nowe uszy i mocowania.........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten piec 50 nawet pod górkę nie daje rady , a robic go to tyle samo co kupienie jakieś 125 + , za cylek do ts 50 chcą coś koło 400/500 zł :/ przerabianie tylko baku by było z mocowaniem na chłodnice i to tyle bo silnik musiał by wbić od innych , A jakie silniki wpakowałeś do swojego lub miałeś zamiar ?

To musisz mieć zaorany, albo skrajnie rozregulowany ten piecyk. Mój egzemplarz z krótkim przełożeniem, gdzie nie wypadało się z rezo, targał całkiem sprawnie i było kupę frajdy z tego, fakt faktem że ja jestem waga piórkowa :D.

 

Co do samego silnika to jak Hipolfs piszę, jedyny sensowny swap to silnik z Rg, jest on chłodzony cieczą więc dokładasz do kompletu chłodnice. Wszystko mocniejsze, pomijając koszta i trudy swapu, rozerwie to Ts na kawałki, moja choć nigdy nie zawiodła, to po mojej jeździe była już naprawdę mocno roztelepana, wszędzie jakieś luzy :D

 

Jedyne sensowne rozwiązanie to pozbyć się i kupić coś mocniejszego ale fabrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rozerwie to Ts na kawałki,

 

eee bez przesady masa po wsiach lata 80 i 50 enduro z silnikami od mz 250 i jawy ts 350 ( poucianene kołyski porzeźbione w ramie ) i daje radę :D

 

rg 80 odblokowana myślę że więcej jak 15KM nie ma ........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potrzeba wiecej w takim motorowerze ? O ile fajnie jest pogrzebać i pokombinować przy motocyklu to jesli silnik od RG80 pasuje bez przeróbek to tylko na cos takiego bym sie decydował. Postawisz na inny silnik od 125, kilka wieczorów, spawanie, klejenie, pasowanie, znów spawanie, wkur%#e i na końcu będzie TS125. Wszystko fajnie i pięknie, masz zdolności manualne i w mechanice tylko pojeździsz dwa tygodnie i powiesz że zawias jest za słaby do tego silnika i kolegi Aprilia rx 125 rozkłada Twojego TSa na łopatki. I tak wpakujesz sporo kasy w suzuki a zaczniesz szukać czegoś nowocześniejszego i lepszego konstrukcyjnie.

 

Jeśli jesteś pasjonatem mechaniki, TSa i SWAPów to nie czytaj tego powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem mechanikiem , z warsztatu nie jeden pojazd wyjechał ode mnie z swapem silnika . A od rg 125 ? też pyknie silnik? , chodzi mi o to że modyfikacja ramy mi nie odpowiada :/ ale jak bym już miał to wzmocnienie konstrukcji , szersze koła sztywniejsze zawieszenie i nawet od ścigacza 350+ jakiegoś bym wpakował (oczywiście nie chciał bym się tym przejechać chyba że z zębatką o wielkości tylnego koła z tyłu )ale chce w oryginale go zostawić tylko swap bez spawania , od rg 125 słyszałem też że pasuje ale nwm :/ rg 80 ma około 18 koni 120 km leci około i w ramie co waży grosze to powinno raczej też latać tylko ciekawe jak z wytrzymałością materii w takim silniku ?ma ktoś rg 80 ? bo słyszałem że 2t to im większy silnik tym więcej trzyma . Rama wątpię w to aby się rozerwała , etz 251 szybciej padnie niż taka rama :D podobne konstrukcje miały rm 250 z starszych lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Jestem mechanikiem , z warsztatu nie jeden pojazd wyjechał ode mnie z swapem silnika . A od rg 125 ? też pyknie silnik? , chodzi mi o to że modyfikacja ramy mi nie odpowiada :/ ale jak bym już miał to wzmocnienie konstrukcji , szersze koła sztywniejsze zawieszenie i nawet od ścigacza 350+ jakiegoś bym wpakował (oczywiście nie chciał bym się tym przejechać chyba że z zębatką o wielkości tylnego koła z tyłu )ale chce w oryginale go zostawić tylko swap bez spawania , od rg 125 słyszałem też że pasuje ale nwm :/ rg 80 ma około 18 koni 120 km leci około i w ramie co waży grosze to powinno raczej też latać tylko ciekawe jak z wytrzymałością materii w takim silniku ?ma ktoś rg 80 ? bo słyszałem że 2t to im większy silnik tym więcej trzyma . Rama wątpię w to aby się rozerwała , etz 251 szybciej padnie niż taka rama :D podobne konstrukcje miały rm 250 z starszych lat

 

to nie ma żadnego sensu ekonomicznego , chyba że dla frajdy :D

to może od cr80-85 ? na 1000% się zmieści w ramie a jakie kopyto :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...