Skocz do zawartości

CBR vs ZZR


Rekomendowane odpowiedzi

bols2 napisał:

Yoshi a jeździłas kiedys już na moto  

 

nie licząc dwóch zajeżdzonych przeze mnie x lat temu emzetek to nie  

 

Cytat:

Moze cos mniejszego na początek ....

 

wtedy mój facet (1,85 cm) mógłby nieco smiesznie prezentować

 

MZ jak sie katuje to dosc szybko padają :twisted: I wydaje mi sie to tak ze twój facet jest juz objeżdzony chce CBR ty na nią wsiadziesz i stwierdzisz ze sie nie ardzo na niej czujesz i wtedy bedzie miał moto tylko dla siebie (wesze spisek :banghead: ) :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...o ile oczywiście jestes odpowiednio wysoka i duża...

mimo, ze nie należę do grona kobiet słusznej postury to na stojąco pod łożko nie wchodzę :D

 

Jeśli natomiast chodzi o wybór między Hondą a Kawasaki, to zdecydowanie Honda

czyli opinia z pubu została potwierdzona :banghead:

 

P.S. A masz prawko kat.A?

chyba tak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i wtedy bedzie miał moto tylko dla siebie (wesze spisek  :D ) :!:

no cóż... wtedy ja zażądam czegoś WYŁĄCZNIE dla siebie :mrgreen:

 

a jak nie pójdzie na układ to sprzedam auto, kupię wypasioną erjedynkę, z premedytacją postawię w przedpokoju (tak aby codziennie ją musiał oglądąć, a nawet o nią potykać :mrgreen: ) i nie dam mu się do niej dotknąć :mrgreen: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam niewiem czemu macie taka awersje do Kawy ja śmigam na zygzaku ma jusz nabite 80 tys i naprawde ani razu nic w niej nie padło jak moto jest zadbany i nie katowany to naprawde długo mozna na nim pojezdzic ja wcale nie załuje że zakupiłem kawe jestem z niej zadowolony ten moto jest gabarytowo podobny tyśiaczek mi sie bardziej podoba od f-2 hyba że masz wybrac miedzy F-4 a zygzakiem to faktycznie wolałbym F-4 ale jeśli to ma być twój pierwszy moto to ja bym polecał gs 500 bo naprawde 100 koni na początku cieszko opanować :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyba że masz wybrac miedzy F-4 a zygzakiem to faktycznie wolałbym F-4

F4 nie wchodzi w rachubę - nie ten przedział cenowy :?

myślałam raczej o F3 :roll:

BTW 15 tys. zł za egzemplarz z '97 roku to dobra cena czy normalna? :roll:

 

ale jeśli to ma być twój pierwszy moto to ja bym polecał gs 500 bo naprawde 100 koni na początku cieszko opanować :D

GS 500 wchodzi w rachubę TYLKO jako drugi motocykl :banghead:

juz o tym pisałam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jeśli natomiast chodzi o wybór między Hondą a Kawasaki' date=' to zdecydowanie Honda - jest na prawdę praktycznie bezawaryjna, a o Kawie to szkoda słów i miejsca na forum żeby o niej pisać :roll:

P.S. A masz prawko kat.A?[/quote']

 

Głupie pytanie : Sarenka, miałaś Kawę? Jeździłaś..? Bo piszesz zasłyszane bzdury a potem ludzie nie znający tematu powtarzają takie debilizmy!

 

Akurat tak się składa, że miałem ZZR600, zrobiłem na niej 27 tys. km, sprzedałem jak miała 59 tys.nowy właściel zrobił już koło 6 tys i nic nie wskazuje, że ma się to skończyć...

 

To, że niektóre modele z lat 80-tych i wczesnych 90-tych miały pewne wady, które przy KIEPSKIM eksploatowaniu wychodziły, nie znaczy że wszystkie moto są do dupy. Jeśli by tak sądzić, to patrząc na Hondę VF z lat 80-tych, wszystkie hondy mają nędzne silniki!

 

Co do wyboru moto, to ZZR600 jet bardzo trwałym motocyklem (na pewno te od 93 roku) i wygodnym. Natomiast jest o 20 kg cięższy od hondy. Za to ma siedzenie na wysokości 77 cm, co ma czasem znaczenie - np. mojego zyzgzaka ku[iła para, gdzie dziewczyna uczy się na nim jeźdizć (tak, na 600-ce!) i tylko na nim całymi stopami, pewnie dosięga ziemi. Poza tym, jeśli się nie ma systemu binarnego w nadgarstku, to jest to bardzo spokojny i wyważony moto. Zresztą tak samo jak CBR.

 

Moja rada jest taka : kup taki, który będzie w lepszym stanie - bo specjalnych różnic czy to CBR czy ZZR nie wyczujesz. Tyle że CBR jest zwykle droższa o 1 - 2 tys.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarenka, miałaś Kawę? Jeździłaś..? Bo piszesz zasłyszane bzdury a potem ludzie nie znający tematu powtarzają takie debilizmy!

 

Nigdy nie miałm Kawy...a wiesz dlaczego? Dlatego, ze w testach motocykli o podobnych parametrach wychodzi najgorzej, nie będę go kupować żeby sprawdzić czy mieli rację czy nie. Wolę kupić motocykl droższy i lepszy...myślisz, że dlaczego CBR są droższe? Ot tak sobie?

Może akurat Ty miałeś udany egzemplarz, ale ja nie chce liczyć na to że moze się uda albo nie, bo to za droga zabawka. Za to mam doświadczenie z honda i przez 2 lata prócz zużywających się klocków, opon i padniętego regulatora napięcia nie trzeba było niczego wymieniać czy naprawiać a uwierz m,i że eksploatowany był na maxa!

Mam tez porównie z suzuki GSX i moge powiedzieć też, ze to chłam, po jednym sezonie użytkowania padły panewki!! Trzeba było rozbierac silnik i była to jedna wielka kupa!

Dlatego polecam to co jest dobre a nie to co moze być dobre ale jak się trafi dobry egzemplarz...

Oczywiście nie mówię tu o motocyklach z przedziału 90-98roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałm Kawy...a wiesz dlaczego? Dlatego' date=' ze w testach motocykli o podobnych parametrach wychodzi najgorzej, nie będę go kupować żeby sprawdzić czy mieli rację czy nie. Wolę kupić motocykl droższy i lepszy...myślisz, że dlaczego CBR są droższe? Ot tak sobie? [/quote']

cena nie jest absolutnie żadnym argumentem jeśli chodzi o awaryjność... równie dobrze można stwierdzić, że przepłaciłaś i fartownie trafiłaś na dobry egzemplarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarenka24 - przeczytaj test ZX-6RR za młody zeby mowic o awaryjności, ale moge sie wypowiedziec o ZX-6R z 2002 roku i 2003 roku - katowane i nic. Co do silników Hondy również nie można mieć zastrzeżeń ale silnik to nie wszystko. CBR 600RR zużywa przy obrotach w czerwonej strefie trzw. dopier------niu około 8,5 litra /100km przy czym zx-6r o pojemności 636 - 6,5l/100km przy czym moc kawa ma wiekszą. Ogólnie rzecz biorąc kupując motocykl 2-3 letni należy sie bardziej skupic na układzie jezdnym niż na silniku, gdyż wszystkie parametry są porównywalne. Porównując cbr vs zzr - naturalnie wybrałbym cbr, jednak w konfrontacji z zx - niestety wybrałem kawę zx-6r z 2003 roku gdyż wypadała lepiej od hondy, co zreszta miałem okazję zrobic w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że rozgorzała tu ostra wymiana opinii na temat obu morocykli. Ja wybrałem CBR'ke i nie żałuje tego wyboru. Prawda jest taka że jak ma sie pecha to i CBR'ka okaże się felerna. Ja moje moto kupowałem z serwisantem z Kawasaki i to on mi podpowiedział żebym lepiej kupił CBR'ke. Fakt jest faktem że porównując CBR'e 92 r. i ZZR z tego rocznika wyborem lepszym jest CBR. W zygzaku w 93 roku poprawiono pare błędów. A teraz cos dla DZIUR'a: chłopie przeczytaj najpierw o czym my tu sie rozpisujemy, nie porównujemy ZX'a z 2002 roku i CBR 600RR, tylko ZZR 600 i CBR 600 F2/F3. Acha i jeszcze jedno, ja na pierwsze moto kupiłem CBR'e 600 F2 i nadal żyje. Nie można mówić/pisać że jak ktoś kupi sobie 600 na pierwszy raz to to będzie jego ostatni raz. Wszystko trzeba robić z głową. Na 125 tez można się zabić. Pozdrawiam i udanego wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobotę ustawiliśmy się z właścicielem pewnej pięknej CBR :roll:

 

jeśli okaże się, ze wsio OK to... bedzie nasza :banghead: , a jeśli nie to... pojedziemy obejrzeć jakąś ciekawą ZZR 600 :roll:

 

dzięki wszystkim za rady i wskazówki, każda była/jest dla mnie bardzo cenna 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na Moto Weteran Bazar do Lodzi, moze bedzie w czym wybrac. Co do wyboru CBR vs ZZR - w przypadku maszyn uzywanych mozna trafic na zakatowana CBR i "igle" ZZR, ja bym nie sugerowal sie opinia, ze Honda jest najlepsza a Kawa najgorsza - sam jezdze Kawa i jest OK. Oczywiscie Honda jest bardziej niezawodna od reszty moto ale wszystko jest wzgledne i zalezy od uzytkownika.

 

Tak poza tematem - Yosi - fioletowe Corrado, Forum VW na Autocentrum.pl ?????

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałm Kawy...a wiesz dlaczego? Dlatego' date=' ze w testach motocykli o podobnych parametrach wychodzi najgorzej, nie będę go kupować żeby sprawdzić czy mieli rację czy nie. Wolę kupić motocykl droższy i lepszy...myślisz, że dlaczego CBR są droższe? Ot tak sobie?

Mam tez porównie z suzuki GSX i moge powiedzieć też, ze to chłam, po jednym sezonie użytkowania padły panewki!! Trzeba było rozbierac silnik i była to jedna wielka kupa!.[/quote']

 

No chyba nadepnelas mi na odcisk z tym GSX. Czyzbys kupila nowke, ktora rozsypala sie po pierwszym sezonie ?

Tak z ciekawosci pytam bo jezdze GSX z 84 r, ktory mial 14 wlascicieli przede mna, byl katowany, lezal na obu stronach, scigali sie nim na torze - a konca silnika i skrzyni jakos nie widac. Co wiecej jezdze na oryginalnym sprzegle, ktore ogolnie uwaza sie za slaby punkt tego motocykla.

Chyba nie kojarzysz ze WSZYSTKIE wyroby japonskiej `wielkiej czworki` sa na prawie jednakowym b.wysokim poziomie i w momencie wyjscia z fabryki roznice miedzy nimi sa minimalne.

Tak ze pisanie ze ktorys z nich jest lepszy czy gorszy na podstawie testow w zagranicznych pismach motocyklowych nijak nie przystaje do warunkow polskich, gdzie wiekszosc ludzi kupuje uzywki a ich jakosc zalezy glownie od tego co robili z nimi poprzedni wlasciciele.

Oczywiscie w zwiazku z tym temat tego calego watku jest bzdura, bo pytanie jest zle zadane.

Liczy sie stan konkretnego egzemplarza, ktory jest na sprzedaz i tyle, a czy to bedzie CBR czy cos innego to nie ma takiego wielkiego znaczenia.

Ogolnie CBR 600 jest jakims standartem na swiatowym rynku, ale realia rynku polskiego maja sie do tego jak piesc do nosa.

Natomiast pisanie ze silnik GSX to kupa pokazuje tylko ze nie masz pojecia o czym piszesz.

Kupa byli jego poprzedni wlasciciele, ktorzy nie zmieniali w nim oleju jak fabryka przykazala i tyle.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi tez tak wlasnie cos mi sie kojarzy ze chyba ty to TY!?

Pamietam jakas dziewczyne wlasnie z mazur ktora zapylala niebieskim corrado...jesli ty jestes wlascicielka tego corrado to chyba cie kojarze bo bywalismy na tych samych zlotach(np.borki).

 

Co do CBR vs ZZR to ja wybralem i zrobilbym to ponownie CBR.

Nie mozna powiedziec ze Kawa jest gorsza bo nie jest ale w moim wypadku CBR bla lepsza. Bardziej odpowiadala mi pod kazdym wzgledem.

Kawa ma to do siebie ze jest bardziej skomplikowana, wiecej wymaga wysilku zeby naprawde o nia zadbac i co dlamnie wazna nie jest odporna na naprawde ostra jazde.

To potwierdzilo sie w naszym towarzystwie juz wielokrotnie ze nawet znacznie mlodsze zygzaki niz CBR po identycznej jezdzie znacznie wczesniej kapitulowaly mimo ze byly tak samo zadbane.

Poprostu w CBRkach jest naprawde wyjatkowo trwaly silnik a w kawie jest normalny jesli chodzi o trwaosc.

 

A co do roznic o ktor pytalas pomiedzy F1, F2, F3 itd... to nie jest tak jak powiedzial igla.

Miedzy F1 a F2 jest przepasc. To sa zupelnie inne motorki, inna mechanika, inna klasa wogole. F2 jest nieporownanie bardziej nowoczesna Po raz kolejny prostuje IGLe(mam nadzieje ze sie nie gniewasz :banghead: ) ze F2 nie miala 98 a 100KM i byla to pierwsza 600tka ktora dosiegnela tej magicznej granicy. A co do plywajacych zaciskow to chcialem rowniez sprostowac ze ostatnie F2(nie chce sklamac wiec nie podam doklanie ktore) mialy plywajace zaciski. Moja z konca 1993 roku miala takie zaciski. poprost nie wszystkie F2 yly takie same, 1992 nie mial tak bogatej regulacji zawieszen jak 1993, inne mocowania tylnych pdnozkow....

 

Jednym slowem F2 a F1 roznica potezna ale w kazdym roczniku mozesz spotkac male roznice. Staraj sie kupic to co najmlodsze ale koniecznie w przyzwoitym stanie.

Miedzy F3 a F2 roznica jest mniejsza niz midzy F1 a F2 ale jest. Plastiki sa inne, lampy rowniez, silnik tez troche zmodyfikowany, F3 ma juz system dynamicznego doladowania powietrza(glownie stad te przyrost mocy do 105KM) itd....

F4 to ponownie inna konstrukcja. Jest masa podobienstw i wspolnych rzeczy ale jest naprawde odczuwalnie lepsza pod kazdym wzgledem.

W modelu F4 byly jednak spore rozbieznosci w zaleznosci od rocznika i tak np. CBRa z 1999ktora tez jest F4 bedzie znacznie roznila sie od CBRy F4 z rocznika np.2002. W nowszysch F4 masz juz wtrysk, zupelnie inny wyglad, pojawia sie wrsja sport(inny tyl, i troche mechanicznych roznic).

No i ostanie wcielenie CBR 600RR to juz klasa sama dla siebie i od F4 rozni sie tak jak F1 od F2.

 

Pozro i zycze trafnego wyboru i udanego zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Adama M. piszę o suzuki w ten sposób z doświadczenia, nie jest to coś wyssane z palca. motor nie był nówka i przed zakupem miał jednego właściciela, ale facet był pedantem i nie wierze żeby o niego nie dbał. Nie chce nikomu nadeptywać na odcisk ale fakt był faktem, panewki poszły się "kochać" mimo, iż wszystko było robione jak trzeba, nic nie było kombinowane. A jako, że to było pierwsze moto było pieszczone. Albo to był pech ale nie sądze, znam gościa, który ma ten sam model i ma to samo, zaczęło mu grać w silniku jak na festynie! :?

Poza tym jak widać większość jest zwolenników hondy i jak widać nawet większość forumowiczów pisze o hondzie dobrze.

Ja rozumię, że ktoś czuje sympatię do ujeżdżanego przez siebie motocykla i czuje się niejako związany z jego marką, ale fakty mówią same za siebie i trzeba być nieco obiektywnym. Honda jest najmniej zawodnym motocyklem na rynku i to jest fakt. :banghead:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...