jazenek Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Witam.Niedawno zakupiłem softaila na TwinCamie z gaźnikiem z 2005 roku i wymieniam filtry oleje itp. i zastałem filtr powietrza w stanie do wymiany, lecz zastanawia mnie to czy jest on wielokrotnego użytku.Filtr nie jest papierowy, jest z "siateczką", oryginalny od HD, pasujący do osłony gaźnika Screamin Eagle, identyfikowany numerami 29442-99C 651893, na filtrze jest wybity napis "dry type element, do not oil".Co sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adikon Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Jak dla mnie nadawał by się do użytku, tylko puścić pierw obieg w drugą stronę, podpiąć jego wylot do kompresora lub do wylotu odkurzacza żeby go wydmuchać. Potem ewentualnie od zewnątrz go przedmuchać z każdej strony i dla pewności jeszcze raz od środka. I powinien śmigać jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Ten filtr jest wielokrotnego użytku,ale nie wolno go przedmuchiwać.Umyć wysuszyć i nasączyć olejkiem np do filtrów K&N.Przedmuchiwanie uszkadza bawełnę,a własnie z niej jest zrobiony filtr. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Gdzieś w którymś temacie FIS pisał o tych filtrach, że w zasadzie to nie wiadomo co z nimi robić, sam serwis również chyba nie wie. Ale nie ma środków SE, to chyba zaimpregnować K&N i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Ale napisane jest na nim , że to filtr suchy i żeby go nie naoliwiać Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Wytrzepać i nie naoliwiać. Najlepiej to właśnie wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Mongor, Ty zawsze trzepiesz na sucho? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Filtr do kosza. Kup K&N - do Ciebie będzie pasowa Screamin Eagle - bo okrągły - też taki mam.Koszt ok 250 zł i masz spokój na 20 000 mil. Później możesz go umyć, naoliwić i kolejne.... Tylko na takich filtrach jeżdżę i zawsze polecam ;) Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Wybaczcie ale dla mnie ten filtr jest zasyfiały i nadaje się tylko do wymiany. Silnik ma oddychać lekko a nie przez maskę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Dokładnie, ten wywal i kup K&N... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Dzisiaj robiłem serwis swojego. Taki sam jak twój. Tylko guma czarna.Psiknij meglio, odczekaj i wrzuć do wody z detergentem. Będzie "biały". Prawie.Później olej 99-500 do filtra. Są zamienniki k&n-a. Jeżeli jest suchy to nie rób nic.Po sprawie.Ciekawe ilu kolegów tak z ręką na sercu wymienia filtry za kilka stów tak jak piszą w książce serwisowej? Czyt: zgodnie po przejechanych km.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Ja. Wolę wymienić filtr za kilka stów niż dusić silnik, który traci moc, ciągnie opary z odmy i więcej pali.Zrobienie materiału białym znowu nie rozwiązuję problemu...liczy się przepustowość a nie kolor bawelny oraz dmuchanie w niego ustami nie jest testem na ową przepustowość. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Harbuz, jak naoliwisz bawełniany filtr to go zatkasz... I gwarantuję Ci mocno odczuwalny spadek mocy jako jedną z konsekwencji. Kiedyś o tym pisałem na FM, w skrócie: Bawełna - filtracja na sucho, dzięki jej gęstości drobinki kurzu itp. nie przechodzą przez filtr a zostają w strukturze bawełny. Z racji nieuporządkowanej struktury bawełny wyczyszczenie filtra jest niemożliwe - dlatego się je wymienia. Naoliwienie zatka filtr, mycie wodą zbija bawełnę i robią się "dziury", którymi niepożądane cząsteczki przedostają się na drugą stronę.Filtry syntetyczne - filtracja tylko i wyłącznie na mokro. Syntetyczny materiał filtracyjny ma uporządkowaną strukturę i jest rzadszy, dzięki czemu ma większą przepustowość. Jeśli nie zostanie naolejony, drobinki przedostaną się na druga stronę - filtracja polega to na przyklejeniu drobinek do struktury materiału filtracyjnego. Mycie wodą jak najbardziej, ale po uprzednim rozpuszczeniu oleju żeby zluzować przyklejone drobinki. Płukanie tylko bieżącą wodą. W żadnych z w/w filtrów nie zaleca się przedmuchiwania powietrzem pod ciśnieniem lub płukania wodą pod ciśnieniem - w ten sposób uszkadza się strukturę materiału filtracyjnego i filtr jest do wyrzucenia! Takie metody czyszczenia można stosować w filtrach metalowych, ale to zupełnie inna para kaloszy... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista na motocyklu Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Też miałem taki filtr - niestety nie da się zrobić z nim nic poza wymianą - koszt ok. 260zł.Poszukaj jednak odpowiednika K&N (również Screamin Eagle) - wtedy będziesz mógł myć i nasączać - jak pisali koledzy powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Doszedłem w końcu co sie robi z tymi filtrami SE. Stary temat tu na forum był...Mam to z baardzo dobrego źródła ta informacje... ale mimo wszystko nie polecam. Wg mnie jest to bez sensu...Tylko K&N. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.