Skocz do zawartości

Motocyklista na motocyklu

Forumowicze
  • Postów

    180
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Motocyklista na motocyklu

  • Urodziny 07/10/1979

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Osobiste

  • Motocykl
    H-D
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Telefon
    789-416-045
  • Strona www
    http://

Ostatnie wizyty

750 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Motocyklista na motocyklu

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. No Zenku, Wycieczka piękna, ale napisz coś więcej. Najlepiej jakąś relację 🙂 Albo chociaż: co, gdzie, kiedy... Na zdjęciach tyle pięknych miejsc - warto by było dowiedzieć się co to jest i gdzie. W ten sposób Wasz wyjazd po raz kolejny może stać się inspiracją dla innych.
  2. Nie neguję słów Fisa, i jego rad co do doboru zapłonu na pewno warto posłuchać. Jednak przejście na zapłon mechaniczny jest możliwe i kosztuje niewiele. Jak kiedyś miałem Evo wpadłem na taki sam pomysł i kupiłem mechaniczny układ zapłonowy Accela (krzywka, przerywacz, kondeksator, prostacki automat do przyspieszania zapłonu) i działało to bezawaryjnie. Cewka też Accela - dedykowana do tego układu zapłonowego. Zaletą była prostota -regulacja przerwy to nic skomplikowanego, a skoro lubisz podłubać - to wręcz zaleta. Jak kiedyś zostawiłem na noc włączony zapłon i spaliłem cewkę - kupiłem w pobliskim GS-ie cewkę od malucha i spokojnie wróciłem do domu... a nawet dłużej- cewki już nie zmieniłem. Nie umiem Ci tylko powiedzieć, czy na oryginalnym zapłonie motocykl jeździłby lepiej. Ale w tej kwestii pomoże zapewne Fisu
  3. A jak wyglądają świece zapłonowe po jeździe min. 20km? Czarne, okopcone, czy czyste - brązowe/szare ? Może tu znajdziesz wskazówkę. Co zaś do wycieku z łączenia skrzyni korbowej - raczej nie ma co łudzić się, że dokręcenie pomoże. Mając zdjęte głowice i cylindry to już nie jest wiele więcej pracy i kosztów i możesz sprawę załatwić jak należy.
  4. Zwróć uwagę jeszcze na jedną bardzo ważną cechę tych węży - odporność na temperaturę. Bardzo ciężko jest dostać węże, które wytrzymują temperaturę większą niż 100 stopni (bynajmniej mnie się to nie udało). W 103 cu.in. normalna temperatura oleju to 110 stopni. W 88 cu.in. olej nie grzeje się aż tak bardzo, ale zdarzyło mi się go zagrzać do prawie 120 stopni. Lepiej żeby węże wytrzymały taką temperaturę, a w sumie dobrze mieć pewien "zapas". Więc ideałem byłaby odporność na 130 - 150 stopni.
  5. Możesz już coś powiedzieć na temat Commanderów II? (interesuje mnie przód). Dobre opinie co do przyczepności słyszałem, ale nie wiem jak to jest z ich trwałością. Przyczajam się na Commandera II na przód, ale nie chciałbym opony co po 12.000km trzeba zmieniać, bo wtedy trudno pojechać gdzieś dalej.
  6. Zdecydowanie Clymer. Miałem do czynienia z 3 książkami do H-D. Rozpisane krok po kroku + rysunki co i jak należy robić. Ostatnio wpadł mi w ręce Haynes (do samochodu). W porównaniu z Clymerem to słabiutko. Nie dość, że treść mocno okrojona, to brakuje informacji, które dla robiących daną czynność pierwszy raz, są bardzo istotne.
  7. Przyłączam się do słów kolegów. Maroko potraktuj jako osobny cel podróży. Dodatkowo -Twoim motocyklem jesteś w stanie dojechać do Gibraltaru w 3 dni. Jeśli zainteresuje Cię ten kierunek podrzucam lekturę na zimowe wieczory: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/179764-afryka-wcale-nie-taka-dzika-czyli-harleyem-po-maroku-relacja/ Dla mnie podróż po Maroku była swojego rodzaju pułapką - od tej pory Europa przestała mnie kręcić...
  8. Hmm... Montaż bez cięcia lasek popychaczy nie jest wcale tak bardzo czasochłonny. Nie musisz przecież zdejmować głowic, lecz tylko dekle. Plusem takiego rozwiązania będzie brak niewiadomej jakości i pochodzenia części w silniku i parę groszy w kieszeni. Co do pomocy w pracach - polecam zakup książki serwisowej Clymer - napisana bardzo prosto i niemal każda czynność pokazana jest na zdjęciu. Poza tym zawiera dane jak np. momenty dokręcenia śrub, czy - co przyda się w Twoim przypadku - sposób centrowania pompy olejowej.
  9. Do podstawowego serwisu potrzebne jest też specjalne urządzonko do sprawdzania naciągu pasa napędowego. Oprócz tego, przy ciut bardziej zaawansowanych prac, będziesz potrzebował trochę narzędzi specjalistycznych, właściwych dla danego modelu, np. do zablokowania kół rozrządu, itd.
  10. Dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jak informacja podana konkretnie (i bezbłędnie) - to i łatwiej dociera :biggrin:
  11. Raczej nie. Przyjrzyj się dobrze zdjęciom, a konkretnie 3 z lewej. Widać na nim 2 piny do wtyczki elektrycznej. https://www.ebay.com...SZZ-0Vt&vxp=mtr Ten czujnik jest podłączany do wskaźnika takiego jak ponizej: https://www.ebay.com/itm/OEM-HARLEY-STOCK-SILVER-FACE-ENGINE-OIL-PRESSURE-GAUGE-2001-13-TOURING-DASH-2/122952981288?fits=Make%3AHarley-Davidson&epid=1723357564&hash=item1ca0919b28:g:J6YAAOSwXqFaeN6y&vxp=mtr Ma on parametry: VDO – 240 – 33,5 OHM, 12V; Zastanawiam się wyłącznie, czy mogę ten zegar zastąpić takim: https://mmb-messtech...g=en&Itemid=185 który ma parametry: 10 Ohm - 184 Ohm.
  12. Mój czujnik wygląda tak: https://www.ebay.com/itm/08-HARLEY-DAVIDSON-ELECTRA-GLIDE-CLASSIC-FLHTCI-OIL-PRESSURE-SENSOR-74438-99/253239136813?hash=item3af63a922d:g:C5cAAOSwaSZZ-0Vt&vxp=mtr Wychodzą z niego 2 przewody: jeden do kontrolki oleju, drugi do wskaźnika ciśnienia.
  13. Hmm... nie bardzo załapałem o co chodzi z bombką :blush: W oryginale mam czujnik, do którego podłączona jest kontrolka oleju i dodatkowo można podłączyć wskaźnik (VDO – 240 – 33,5 OHM, 12V). (tzn. z czujnika wychodzą 2 kable i zgodnie ze schematem - do wolnego kabla możliwe jest podłączenie wskaźnika ciśnienia). Nie chcę podłączać oryginalnego wskaźnika, bo mi nie pasuje stylistycznie i wolałbym ten z linka powyżej. Ale z elektroniki jestem kompletnie lewy - i stąd potrzebna mi pomoc. .
  14. Witam, Chciałbym zastąpić oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju w motocyklu innym - o takim: https://mmb-messtechnik.de/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=89&virtuemart_category_id=13&lang=en&Itemid=185 Nie mogę natomiast zamontować czujnika ciśnienia dedykowanego do nowego wskaźnika - muszę zostawić oryginalny. Niestety oba zestawy różnią się parametrami: - oryginalny wskaźnik: VDO – 240 – 33,5 OHM, 12V; - oryginalny czujnik (brak oznaczeń) - nowy czujnik 10 Ohm - 184 Ohm. - nowy wskaźnik (brak oznaczeń), Czy jeśli podłączę stary czujnik do nowego wskaźnika to czy będzie on działał (czy czegoś nie uszkodzę), i czy będzie właściwie wskazywał? Podejrzewam, że wskazania będą przekłamane – czy da się coś z tym fantem zrobić? Czy ew. elektronik jest w stanie dorobić jakiś układ aby zestaw działał poprawnie?
  15. Janusz, Wszystko co piszesz to prawda. Ciekaw jestem jak Wam to w praktyce działa: czy często owa funkcja się włącza? Czy tylko w gorące dni, czy też w chłodniejsze podczas stania w korku?, itd.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...