marcincbr600 Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Interesuje mnie po jakim przebiegu wymienialiście lub zamierzacie wymieniić łańcuch rozrządu w swoim motocyklu. Ja posiadam CBR 600 F3 z 96 roku, moto ma obecnie 34 tyś przebiegu, był serwisowany (udokumentowane w książce przeglądów) i nie wynika z ksiązki aby był wymieniony łańcuch. A zauważyłem ż jak przegazuje słychać w okolicach łańcucha lekki stuk (tak jakby łańcuch sie naprężał). Ile jeszcze można na nim przejechać? P.S. Posiadam już manuala serwisowymi i poszukuje jeszcze ksiązeczki z której wynikałoby po jakim przebiegu należy coś wymieniać lub regulować. Jesli ktoś posiada i może zrobić sakn i przesłac lub posiada adres skąd można ściagnąć taką książke bede wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Łańcuch w Twojej CBR powinien wytrzymać około 50 tys km. Słychać go tak naprawdę na niskich obrotach, a po dodaniu gazu powinien się wybierać i cichnąć. Słyszałem, że CBR miewa problemy z napinaczem, który powoduje brzęczenie w średnich obrotach. Tak naprawdę, to najlepiej żebyć to sam obsłuchał. Możesz skonataktować się z Idaho z naszego forum, on mieszka w okolicach Gdańska i będzie wiedział o co chodzi. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Ja mam akurat około 50tys i wlasnie nabyłem łańcuch. Niestety dalej będe czekał na napinacz... :banghead: U mnie było tak, że na początku dzwoniło w okolicach 3tys/min i tylko przy schodzeniu z obrotów teraz dodatkowo dzwoni od 2tys/min do 4tys/min przy zwiększaniu obrotów. Kilka osob twierdziło, że wystarczy sam napinacz, ale w tym przypadku jestem zdania iż lepiej na zimne dmuchać :D i wymieniam napinacz z łańcuchem (znaczysie mam nadzieje, że łańcuch to mi Paweł wymieni... :mrgreen: ). PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 W XJ900 i XJR1300 po 40tys.km, można przeciągnąc jeszcze tak z 10kkm ale nie wiem jak to się odbija na zdrowiu motocykla ? Może Paweł wie !! Ja w każdym bądź razie zmieniam jak tylko PAN MECHANIK czyli najwyższa instancja powie ( i udowodni ) że już pora i czas. ZbychoXJR1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Wymienię, oczywiście, nie ma sprawy Yaco :-). Co do przeciągania przebiegu - w pewnej chwili dochodzi do momentu, ze napinacz nie daje rady już robić swojej roboty i słychać grzechotanie na niskich obrotach - w przypadku napinacza z zapadką ( a taki jest w XJ`tach) czasmi jednak po jakimś czasie może wskoczyć na następny ząbek i znowu jest cisza. Najlepiej sprawdzić jego długość na określonej w serwisówce odległości pomiędzy dwoma punktami pomiarowymi. Jesli łańcuch zbliża się do wartości granicznej to już nie ma zmiłuj. Podobno są ekstremiści, którzy potrafią wyciąć jedno ogniwo, tylko po to by fazy się zgadzały - jak dla mnie działanie typu kamikadze :-) i nikomu o zdrowych zmysłach ich nie polecam. Nie jest to aż tak droga i częsta naprawa, by na siłę starać się wydłużyć przebieg. Na pewno nie można tak eksperymentować w Ducati, które ma paski. Te potrafią pęknąc bez wcześniejszych ostrzeżeń. Mija 20 tysięcy i wymiana. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazek Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 A co powiecie o gsx 600 92rok praca silnika dość głośna dopóki się nie nagrzeje słyszałem coś o szwankującym napinaczu naczym to wszystko polega (jaki typ napinacza?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Jezeli cichnie po nagrzaniu to nie napinacz - normalne z Suzuki stuki i puki ( luz poosiowy walkow, troche za duze luzy zaworowe, sprezyny w koszu sprzegla itp ), sam napinacz napina dopuki zakresu starczy i koniec ( jest automatyczny ) i grzebac przy nim nie wolno. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazek Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 dzieki za odpowiedz a po jakim przebiegu umnie wymienia sie rozrzad i czy razem z napinaczem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Co to znaczy `wymienia sie rozrzad` ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Co to znaczy `wymienia sie rozrzad` ??? Adam M. Chodziło mu zapewne o wymianę łańcucha rozrządu Adamie :mrgreen: Czesto ludzie tak mówią np: "Nowy rozrząd" zamiast "nowy łańcuch rozrządu" czy "nowy napinacz i łańcuch rozrządu" :mrgreen: Chyba większośc wie o co chodzi,a ludzie częto tak mówią.........bo jakos łatwiej :mrgreen: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazek Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2004 tak tak oto chodziło czy ktos sie chce drażnić :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peterzx9 Opublikowano 6 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2004 hej. A co powiecie na Kawe zx9r - slychac wyraznie jakies dzwonienie (okolice sprzegla) na wolnych obrotach i przy ruszaniu z miejsca dzwiek narasta...potem juz cicho.sprzeglo dziala OK.Moze to byc rozrzad?moto ma teoretycznie 34tkmpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 6 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2004 Moto FZX Silnik jak w FZ Zmieniałem "rozrząd" :lol: :( z 3-4 tys temu. Powiedzcie mi jak jest z napinaczem. wymienia się go czy cofa się stary ?? Bo już sam zgłupiałem. Chciałbym sprawdzić jak po takim przebiegu wygląda naciąg. Jak to zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 12 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2004 Pozwolicie że powróce do tematu. Zciągnołem z moto owiewki i odpaliłem silnik i zaczołem słuchać dokładnie. Przy dodawanu i odejmowaniu gazu z poziomu obrotów słychać trzask i krótkie grzechotanie. Słychac to tylko od strony rozrządu - dokładnie z okolicy wałków rozrządu. Jak już moto się wkręci na jakiś poziom obrotów to jest OK , a jak sie przymknie gwałtownie to znowu schychać stuki i grzechotanie. Mam pytanie do mechaników. Czy można lekko podkręcić napinacz bez zdejmowania pokrywy rozrządu? Jak próbowałem go przekręcić to śruba mi się cofała do pozycji od której zaczynałem kręcić. I czy można zaradzić jakoś tym stukom bo chcaiłbym jesszcze przejeżdzić jeden sezon? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2004 W CBR600 napinacz jest zakończony śrubą. Należy ją odkręcić , włożyć wąski śrubokręcik od tyłu napinacza i przekręcić lekko w lewo przy pracującym silniku.Lekko i nie na siłę, jeżeli śruba będzie się cofała to cały napinacz wymontować,posmarować grubo szmalcem i rzucić psu do zabawy a w jego miejsce zamontować nowy.Paweł ma rację jeżeli rozrząd brzęczy na wolnych to łańcuszek a jeżeli przy przechodzeniu ok 5000 obr. słyszysz gwałtowny terkot to napinacz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.