Skocz do zawartości

Co kupić po GSXR 1000...? 636? 600rr?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pod koniec poprzedniego sezonu sprzedałem mojego GSXRa 1000 K4 z zamiarem spróbowania czegoś mniejszego. Nigdy nie miałem sportowej 600tki a też ciągnie mnie na amatorskie torowanie.

 

Dwie opcje jakie dostrzegam to albo 636 albo 600rr, gdzie raczej skłaniałbym się do 636 z racji wiekszej mocy i gabarytów (mam 190cm wzrostu).

 

Moto będzie używane tak jak wcześniej wspomniałem amatorsko na torze, do pałowania na gumie i weekendowo górskie winkle. Gixem robiłem trasy po 500-600km, jasne że to nie turystyk ale jak się chciało to się dało;)

 

Co do decyzji miedzy 636 a 600rr jest już sporo na forum ale zawsze ktoś może dorzucić swoją opinie.

 

Będe bardzo wdzięczny za podsunięcie nowych opcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam CBR 600 RR z 2007r i ja natomiast nigdy nie jechałem sportowym litrem :biggrin: Znajomi mówią, że przesiadka z każdej 600 na jakąkolwiek sportową 1000 zawsze pozytywnie zaskakuje - szczególnie mocą w środkowym zakresie obrotów. Odwrotnie - to będzie raczej słaby pomysł.

Moja CBR-ka jest lekka, ekonomiczna, ma amortyzator skrętu i to naprawdę niezawodny motocykl. Dla mnie jej moc silnika jest wystarczająca, przydało by się tylko więcej "powera" w środkowym i dolnym zakresie obrotów - ale nie jest tragicznie w porównaniu ze starszymi 600ccm,

Wadą CBR-ki jest słaba ochrona przed wiatrem (nawet z szybą puig racing) oraz małe gabaryty - mam 189cm wzrostu i 102kg wagi.

Cbr-ka ma też skromne wyposażenie - brak ABS-u, komputera pokładowego, sprzęgła antyhopingowego, zmiennych map zapłonu itd. Na tor ma ponoć najsłabsze zawieszenie z 600ccm z tamtych lat.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pejser testował CBR-kę 2008 z Power Commanderem i zawieszeniami Mupo i stwierdził, że w takiej konfiguracji, żadna sportowa 600 mu nie dorównuje i nawet za kilka lat dorównywać nie będzie.

PC nie tyle podnosi moc maksymalną, co moc w średnim zakresie obrotów, co jest słaba stroną CBR w stosunku do Kawy 636. Moc silnika z dobrze zestrojonym PC, filtrem KN oraz sportowym wydechem sięga 130KM na silniku, gdzie seria ma 116-118KM, a w środkowym zakresie obrotów procentowy przyrost mocy jest jeszcze bardziej odczuwalny.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma mowy o budżecie, może MVAgusta ???

 

 

A poważnie, brat miał GiXXa 1000, potem R6 i ZX 6( w testach, ale naprawdę takich ostrych po "torze Kurpie") i potem 1198,oprócz tego ma cały czas swą "nieśmiertelną" RSV 1000 2008, no cóż najfajniej jeździło mu się R6- ale dopiero po zamocowaniu regulowanego amorka skrętu...

..hehehe, ale tak naprawdę to niezapomniane wrażenia miał po przejażdżce Ducati 1198...no cóż na własne oczy widziałem jak wychodził bokami z zakrętów to się wcale nie dziwię :icon_mrgreen: ...powiedział, że lżejszy i lepiej się prowadzi od jego Apki, a moment urywa ręce na przyspieszeniu przy samej du...ie, szybkością dorównuje GiXXowi, niestety, nie nadaje się do turystyki, jest absolutnie 1- osobowy, na dodatek, najsłabsze nastawy zawieszenia i tak są twarde, jak na brata niewielką wagę: 66- 68 kg, żeby nie był taki "twardziel" kupiłby go bez zastanowienia, niestety traktorki( brat jest rolnikiem) uszkodziły mu kręgosłup.... narazie nic nie będzie kupować, zreszta ma teraz fajne endurko( WR 250), i tym najwięcej jeździ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 190 cm wzrostu- każda 600 będzie malutka- kolana będą na wysokości garbu z boku silnika..... żeby Kolega nie bał się Włoszczyzn - zaproponowałbym Apkę, albo Ducata...

 

Trajamf 675 - dla mnie z metra ciętego był za mały, ale pewnie to dlatego, że robią go małe żółte rączki i napewno nie japońskie ( hahahhahahahhahahahahah) - wiem bo rozbierało się silnik i wiem jakie napisy są w środku :icon_mrgreen:

 

 

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jee tammm...

http://images76.fotosik.pl/278/6a9ecfa2a9099220.jpg

http://images75.fotosik.pl/278/ae4c9e5222ae29ce.jpg

Ponad 191 i jeździć też jeździłem, tragedii nie ma wcale, aczkolwiek wygląda się jak siedząc na yorku :biggrin:

Edytowane przez rura_sn-n

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się wydaje, czy kolana mają zamiar prawie dotknąć kierownicy hahahhahahaha :-)

A tak poważnie to może coś pośredniego między 600 a 1000

 

GXXR 750, bo wiecej konkurentów nie widzę, bo Ducati 848 może, ale ramę ma cieniutką i ciężko znaleźć bezprzygodową( łatwiej chyba w totka trafić hehehe)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...