Skocz do zawartości

Wrażenia po chip tuningu golf V Variant 1.9TDI 105KM


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przez 4 miesiące od zakupu jeździłem na fabrycznym programie. Silnik dostawał "kopa" przed 2tys.obr a słabł przed 3. Osiągi na poziomie 0-100km/h w 11,5s, 80-120 na V-biegu 12,5s (elastyczność o niebo lepsza od Seata Cordoby 1,4 16V którym jeździłem wcześniej). Zużycie paliwa według komputera przy stałej prędkości (według GPS) 90km/h -4,8l/100km i 5,8l/100km przy 120km/h.

Czytałem, ze po chip tuningu może spaść zużycie paliwa, a dzięki większej mocy i momentowi przyjemność jazdy wzrośnie.

Wyniki pomiarów przed modyfikacją 111KM@3700rpm i 263Nm@2000rpm. Po modyfikacji 135KM@3600rpm i 313Nm@2200rpm. Moc wzrosła zatem o 22% moment o 19%.

Wrażenia z jazdy po modyfikacji są bardzo pozytywne. Oprócz wzrostu mocy i momentu poprawiła się także charakterystyka silnika. Dalej jest nagły wzrost mocy przy 2tys.obr (teraz nawet większy) ale nie ma tego spadku żywiołowości powyżej 3tys. Wcześniej jazda powyżej 3 tys.obr oznaczała tylko wycie silnika bez wyraźnego wzrostu przyśpieszenia - teraz sprawa ma się inaczej. Po modyfikacji na pierwszym biegu nawet na suchym asfalcie koła mielą a kontrolka ASR mruga, na drugim również z tym że na lekko zabrudzonej nawierzchni. Przed chip tuningiem koła mieliły tylko na pierwszy biegu na brudnym lub mokrym asfalcie. Elastyczność silnika i przyśpieszenia też oczywiście lepsze oraz możliwość jazdy bez męczenia silnika na nieco niższych obrotach, Reakcja na pedał gazu jest teraz zdecydowanie szybsza.

Teraz minusy. Mimo zapewnień ze stron internetowych, przy jeździe ze stałą prędkością 120km/h zużycie paliwa nie spadło (jak niektórzy twierdza o 0,5l) lecz nieznacznie wzrosło (o jakieś 0,3l). To jest tak mało, że nie będę rozpaczał. :biggrin:

A może ta modyfikacja została przeprowadzona niefachowo i dlatego nie odnotowałem spadku spalania?

Jakie są wasze odczucia sprzed i po chip tuningu waszych aut. O ile wzrosła moc, o ile spadło lub wzrosło spalanie?

 

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ta modyfikacja została przeprowadzona niefachowo i dlatego nie odnotowałem spadku spalania?

Jakie są wasze odczucia sprzed i po chip tuningu waszych aut. O ile wzrosła moc, o ile spadło lub wzrosło spalanie?

Raczej odwrotnie. Moc znikąd się nie bierze a uboga mieszanka mocniej obciąża cieplnie elementy silnika.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej odwrotnie. Moc znikąd się nie bierze a uboga mieszanka mocniej obciąża cieplnie elementy silnika.

A w Dieslu nie jest czasem odwrotnie ? Ze jak podlewamy ropą to wtedy rośnie EGT ? Stąd powypalane tłoki przy lejących wtryskach chyba są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Dieslu nie jest czasem odwrotnie ? Ze jak podlewamy ropą to wtedy rośnie EGT ? Stąd powypalane tłoki przy lejących wtryskach chyba są.

Jak wtryski leją to do roboty są. To że podlewasz ropką na mapach to nie ma prawa być powodem wypalenia tłoków w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby jakie to auto miało 500KM i 930Nm przed modyfikacją? Dlaczego powróciłeś i czy z wielkim bólem do "swiata samochodów o umiarkowanej mocy silnika"?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie i mojej dziewczyny Audi A3 2.0 TDI z serii 140 skręcone na ponad 170, ogólnie jest rakieta na trojce jeszcze potrafi ESP się świecić. Ale bardzo pozytywna zmiana, szczególnie przy wyprzedzaniu. Juz nie chodzi o samo zapierdzielanie czy cos, ale komfort psychiczny podczas jazdy o wiele wiekszy, nie potrzeba redukowac.

 

Wykresik z operacji:

 

 

qMoOzbX.jpg

 

Edytowane przez Magik

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy normalnej codziennej jezdzie, gdzie w trasie na 6 biegu przy 130-140km/h mam jakies 2,5tys obrotow, chyba nic zlego sie nie dzieje. Wykres jest z hamowni, gdzie doslownie raz dostal po pizdzie. To nie jest tak, ze chip wgrany na 170 koni i non stop pędzel...

teraz mija w sumie równo rok od tego chipa i jest póki co wszystko ok. Moj kolega (tez A3 2,0) 6 rok na chipie i tez nic. Ja mysle, ze jak kto dba tak i ma, i jesli nie jest to auto katowane gdzies na pasie startowym albo pedzlowanie od swiatel do swiatel to chyba nic zlego sie nie stanie.

Edytowane przez Magik

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...