Skocz do zawartości

Auto do przelotów 60tys.km/ rok


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie auto z segmentu kompakt lub wyższego najlepiej nadaje się do jazdy głownie drogami lokalnymi i ekspresówkami (czasem autostradami), a rzadko po mieście tak aby jego koszty użytkowania przy przelotach 60tys.km rocznie były jak najmniejsze. Używane czy nowe. Ile lat takim autem jeździć - auta z dużym przebiegiem w Polsce się nie sprzedają (chyba, że za grosze). Silnik powyżej 100KM, mała utrata wartości, niska awaryjność i koszty eksploatacji - kwestie wizerunkowe umiarkowane - takie wymagania.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia II lub Golf z silnikiem 1.6 MPI (oznaczenie BSE). Zakładasz LPG i jeździsz 100 km za 20 zeta. Przy czym nie polecam fabrycznej instalacji (sporo kosztuje i ma słabe wtryskiwacze). Moc 102 KM w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy, silnik ma kontstrukcję cepa, komfort na całkiem przyzwoitym poziomie. Mam ten motor w Golfie i przy przebiegu obecnie 317 000 km zero problemów, a nie oszczędzam go nic a nic. Jeszcze nigdy nie miałem samochodu, który tak mało mnie kosztował w eksploatacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy samochód z dieslem klasy kompakt to wydatek rzędu 70tys.zł. Po 4 latach jazdy i z przebiegiem 240tys,km takie auto jak np octavia 1.6tdi będzie warta 30 tys,zł . Wychodzi 10tys zł samej utraty wartości na rok. Takie auto niełatwo będzie sprzedać.

Można oczywiście oddać do salonu tak jak radził Zalemen3 :biggrin: Z tym, że salon da tak niską cene, że warto "pobujać" się trochę na allegro i pa pewno dostanie się kilka tysięcy więcej niż odsprzedając do salonu.

Limo mieszkam w bloku ale garaż mam na poziomie parteru, także LPG nie stanowi dla mnie problemu. Podejrzewam, że ci co maja garaże pod ziemia i samochody z LPG to z tego problemu sobie nie robią. Przecież instalacje LPG bada się co rok na szczelność. Mimo wszystko w razie pożaru itd, jak straż pożarna dowie się że parkował pod ziemią samochód z LPG to mogą być duże nieprzyjemności.

Octawia 2 z 1.6MPI to niegłupi pomysł - utrata wartości 2-3 tys.zł rocznie z tym, że jak kupisz używkę z przebiegiem np.150kkm to maksymalnie dwa lata wypada jeździć z przebiegiem 300kkm octavie 2 bardzo ciężko będzie sprzedać chyba, że za grosze handlarzowi co odgoni przebieg.

A jakiś inny wariant samochodu z jakimś dynamiczniejszych silnikiem i ciekawszą prezencja*

* - to auto to nie dla mnie tylko znajomego, który nie wie czym i jak ma jeździć żeby było przyjemnie, w miarę ładnie i możliwie niedrogo :biggrin:

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny kwiatek :biggrin: "Ma być tanio, modnie, ekonomicznie, i żeby po 5 latach sprzedać z zyskiem".

Stary, samochód to nie inwestycja na przyszłość, tylko narzędzie, które ma jakąś wartość początkową i jej utratę w skutek zużycia i starzenia. A jak kumpel tego nie rozumie, to szkoda energii na tłumaczenie!

 

No i rozwalają mnie wyliczenia typu: kupię nowy, to po 4 latach stracę tyle, a jak to potem sprzedać...Ale fura z przebiegiem 150 tysi to już złom... A 300 tys to już masakra...

Edytowane przez tadeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...