Skocz do zawartości

GS 500 bierze Olej tyle samo co po remoncie


wasyl622
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam gs 500E z 1992roku problem był spalanie oleju 200km 200ml Musiałem wpalać. Zrobiłęm próbę ciśnienia oleju i pierwszy miał 6 drógi 7. Znalazłem inne cylindry z innego motocykla. Wymieniłęm tłoki pierścienie cylindry z innego silnika wymieniłem uszczelkę cylindra głowicy. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe zawory docierałem ustawiłem luzy na 0.08 dla każdego. Po złożeniu Ciśnienie jest 10.5 na każdym odpala beż problemu znikł problem z kopceniem nie kopci przy odpalaniu wycieków nie ma. Problem jest taki , że po przejechaniu 250km przy obrotach max 8tys. Wypije od max do maksimum oleju muszę zalać. Przy czyszczeniu gaźnika zauważyłem krople oleju które sa w okolicach prowadnic zaworowych?? nie jest tego dużo ale widać czarne krople. Gdy GS jedzie w trasę i robię bez postoju 200km ubędzie tylko połowa lecz gdy zrobię 200 km odpalam gaszę odpalam to silnik wypije cały olej od max do min. Gdzie szukać problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany komplet tłoki- cylinder wcale nie musiał być w lepszym stanie. Ciśnienie sprężania do konsumpcji oleju nie ma proporcjonalnego odniesienia. Na pewno złożyłeś to tak jak chodziło do tej pory? Tłoki pierścienie chodzą w swoich tulejach? GS 500 zawsze bierze olej (przynajmniej ja nie spotkałem takiego co by nie brał), ale ilość o jakiej piszesz jest już dość kłopotliwa:/

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś uszczelniacze...a prowadnice w jakim stanie były? Uszczelniacze jak nabijałeś?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze niczym nie nabijałem wkładałem tak aby nie uszkodzić samego uszczelniacza. Dalej tłoki pracowały w tych samych tulejach przejechałem 200km na ułożenie się pierścieni. Prowadnice gołym okiem nie oceniłem zadnych wad luzów. Zaworami uciekało cisnienie po obruceniu zalaniu nafty niestety puszczały dotarłem specialną pastą po sprawdzeniu wszystko było ok. Dziwi mnie jeden fakt czemu bierze taka samą ilość jak na innch cylindrach. Tłoki nie miały przedmuchów. Wycieków też nie ma co najlepsze przy tak sporym apetycie było by widać dymienie jak w poprzednich cylidrach a tu nie ma czyżby pierścienie olejowe były trefne. Czy winą mogą być prowadnice zaworowe. Wiadomo gs ma apetyt na olej jest to spowodowane konstrukcją a mianowicie tłoki cylindry. Ale napewno nie bierze od max do minimum po przejechaniu 170km na obrotach do 8tys a powinien dymić jak nie wiem co a tu nie wiec co jest bo już sam nie daje rady



Jedni piszą na forum gs jego nic nie bierze a jak bierze to znikomu kolega ma GS z 1997roku bez chłodniczki moto jest nie nazwał bym to jazdą a katowaniem palenie gumy jazda po terenie olej 10w40 i od wymiany do wymiany po 6000km wezmie mu od max do minumum a moj tyle bierze po przejechaniu 170km czasem jazda do 5 tys. w tedy w granicach 300km. Cylindry były bez progu stare jak i te co kupiłem w netbiker. Moje miały delikatne ryski od strony wydechu. te były ok Moje tłoki posiadały przedmuchy na pierścieniach. Te nie były picowane myte wyjęte i założone tak jak chodziło. Głowica uszczelniacze zaworowe orginalne suzuki. Uszczelniacze były wkładane precyzyjnie aby nie uszkodzić sprężynek w nich obsadzonych. Głowica nie pęknieta Silnik pracuje równo odpala bez najmniejszych oporów. Wchodzi i schodzi z obrotów też ok ustawiałem gaźniki jest ok. A apetyt na olej ma ogromny wiadomo nie chce zalewać go minerałem dochtorem bo szukam przyczyny. Proszę was o poradę co mam zrobić aby ten apetyt mu zmiejszyć gdzie zwrócić uwagę największą. Na forum Gs500 jest zbyt dużo nieprecyzyjnych wypowiedzi typu sprzedaj moto kup inny :( A ja nie chce nikogo wsadzić na mine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tez tak zrobiłęm kolega jechał za mną i przy pełnym dodaniu gazu moto puści czarnego dyma i czuć paliwo ale nie ma tego dużo na postoju moto rozgrzane i dodaniu gazu do 8 tys. nie puszcza kłębów. Jak pisałem przy zdejmowaniu gaźnika wymiany oleju zauważyłem że są czarne krople oleju w okolicy prowadnic zaworowych. Świece kawa z mlekiem na elektrodzie jedynie delitaknie odymienie na obręczy.



Czy kolejna zmiana cylidrów tłoków coś pomoże??? i od tego zaczaść ponownie czy wymiana głowicy bo ona możę być przczyną dziwne jest to żę spala go dosłowie trochę mniej w poruwnaniu do moich gdzie ciśnienie ich było 6 na prawym 7 na lewym



gdyby to był składak cylinder od innego gs jeden tłok inny drógi inny a pierścienie z innej parafi to ok. Wiadomo najlepszym wyjściem byłby szlif i pewność ale to koszta 1700 zł a pytałem innych osob i kilka z nich zrobiło przeszczep innych cylindrów tłoków od tego samego dostawcy i byli są zadowoleni gs bierze znikomą ilość oleju to czemu mój pije go jak 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz olej na trzonku zaworu to spływa prowadnicą.

Trochę mnie zaintrygował fakt, ze Ty palcami założyłeś uszczelniacze.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tez tak zrobiłęm kolega jechał za mną i przy pełnym dodaniu gazu moto puści czarnego dyma i czuć paliwo ale nie ma tego dużo na postoju moto rozgrzane i dodaniu gazu do 8 tys. nie puszcza kłębów. Jak pisałem przy zdejmowaniu gaźnika wymiany oleju zauważyłem że są czarne krople oleju w okolicy prowadnic zaworowych. Świece kawa z mlekiem na elektrodzie jedynie delitaknie odymienie na obręczy.

 

Czy kolejna zmiana cylidrów tłoków coś pomoże??? i od tego zaczaść ponownie czy wymiana głowicy bo ona możę być przczyną dziwne jest to żę spala go dosłowie trochę mniej w poruwnaniu do moich gdzie ciśnienie ich było 6 na prawym 7 na lewym

 

gdyby to był składak cylinder od innego gs jeden tłok inny drógi inny a pierścienie z innej parafi to ok. Wiadomo najlepszym wyjściem byłby szlif i pewność ale to koszta 1700 zł a pytałem innych osob i kilka z nich zrobiło przeszczep innych cylindrów tłoków od tego samego dostawcy i byli są zadowoleni gs bierze znikomą ilość oleju to czemu mój pije go jak 2T.

Zmierz tłok - cylinder .Jesli są w normie to zamki i grubośc pierścieni . "Freeplay" trzonków zaworowych w prowadnicach .

Po wyjęciu tłoka z cylka powinno robić się honowanie i powtórne docieranie .

No i odma - jak ktoś coś zgubił to być może wyciąga mgłę z pieca (można zaslepić na próbę - trzeba pamiętac o zaślepieniu wlotu do airboxa ).

 

Pare lat temu miałem GS500 94' "po bułki" i musiałem się mocno starać żeby coś oleju zeszło. Za to teraz mam olejożłopa . Zima długa :D

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie ma zdjęć cylindrów, a może dasz radę zrobić zdjecia starych części? Ciśnienie sprężania skoczyło, bo jak piszesz dotarłeś zawory, które puszczały. W drugim komplecie cylinder/tłoki też jest zajechana na śmierć gładź cylindrów i tyle. Jak chcesz tanio to trzeba je przetulejować, jak dobrze to tłoki nadwymiarowe i szlif.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamte cylindry od strony wydechu miały delikatne rysy pod białym światłem wiad było kilka rys. Lecz po zdjęciu głowica okazała się że puszcza pasta do zaworów do tego mam przyrządy do zaworów gnazd aby zetrzeć i poźniej pasta po założeniu wlaniu nafty nic. Pierścienie na zamku miały po 0,4. Powiem tak ja nie muszczę się starać bo nawet jazda do 5,5 tys bieg 2 6tys bieg 3 spokojna jazda w tedy 300km od max do minimum. Odma nie ma oleju przedmuchów Airbox czysty. bo szukałem też tam może przyczyny. Wiadomo każdy powie nowe tłoki i pierścienie szlif ale to sa koszta żedy 1700zl. Kupno drugiego pieca 1400 zł ciśnienie po 11,5 to mój ma 10,5. To co zrobić aby przestał brać kolejny zestaw wstawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana głowicy to koszt komplet od 100 do 250 tylko trafić na dobrą 100 zł gołą wstawie nowe oraz nowe gumki zobaczę pomogło czy nie jak nie dalej zmienie jeszcze raz na nowe cylinder tłok zima będzie długa. Zrobię fotki z tego co i jak będę robił będę pytał was porad i zobaczę czy coś się zmieniło bo wymiana cylindra tłoków pierścieni polepszyło jedynie 15%.



Jestem z tym moto związany może jest tani wolny ale motocykl ma duszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienianie jednego kompletu czesci uzywanych na drugi niewiele zmieni.

Czy mierzyles luz miedzy tlokami a cylindrami z tego "nowego" kompletu ?

Prowadnice tez moga byc luzne, ale podejrzewam ze po prostu wszystko jest rowno podjechane.

Dopuszczalny luz zaworow w prowadnicach to 0.05 mm, tloka w cylindrze powinien by 0.05 - 0.06 mm a max do remontu jest 0.2 mm.

Tak jak Janosik napisal po zalozeniu tego nowego kompletu cylinder powinien byc przehonowany, zeby pierscienie mialy szanse sie dotrzec.

Ogolnie lepiej zadawac pytania zanim zaczniesz cos robic a nie potem gdy juz zrobiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...