Jump to content
Sign in to follow this  
jeszua

[roz] Mini Cooper 05, brzęczący dźwięk przy przyspieszaniu na niskich obrotach

Recommended Posts

bry,

 

pacjent jak w temacie, mini z 2005 (jak Psikutas bez s, czyli zwykły silnik), prawie 170 000 mil przebiegu:

- przy przyspieszaniu daje dziwny odgłos, jakby poluzowanej części, ale nie płytki, blaszany jak to bywa przy np. klekoczących obejmach na wydechu, tylko głębszy

- dźwięk staje się słabo słyszalny/ zanika przy wzroście obrotów. przy zmianie biegów na wyższych obrotach, jak się zazwyczaj jeździ (a nie jak w dieslu, jak Sihaja przywykła) w zasadzie nie jest słyszalny

- pojawia się zawsze, nie zanika np. przy powtórzeniach tej samej sytuacji

- przegazowany na luzie nie daje tego hałasu

- samochód obejrzany na podnośniku przez mechanika, który nie zna się na manualach, ale obstawia problem ze skrzynią

- luzów na kierownicy, zawieszeniu nie ma, układ wydechowy czysty nie skorodowany, nie ma żadnych, hamulce i reszta ok

 

poza tym jest cholerstwo po prostu ślicznie nieamerykańsko utrzymane, ma lekko zjechane od wewnątrz opony z braku prawdopodobnie ustawienia zbieżności. poza tym w polsce poszedłby z licznikiem skręconym do 1/5 i nikt nie podejrzewałby, że ma więcej

 

jakieś pomysły co to może być? co obstawiać? byłoby szkoda się wpakować na minę z jakąś poważną naprawą, ale jeśli to może być jakaś pierdoła, to samochód byłby faktycznie wart kupienia

ma jeszcze sprawdzić - bo to świeżynka w komisie - ich mechanik, jak problem rozwiąże to będziemy dalej myśleć czy brać

 

TIA

jeszua


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdziles czy ma blachy na wydechu zabezpieczajace przed podpaleniem trawy i czy wszedzie ich punkty grzewcze trzymaja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cały wydech wyglądał na zupełnie zdrowy, mechanik obejrzał i obstukał, ale pewnie będziemy jeszcze jutro oglądać to zwrócę uwagę. gdyby to było tylko tyle, to byłoby super

dzięki,

jeszua


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka przypadłość cooperów. Otwórz maskę i sprawdź czy mocowania cewki nie są oberwane lub śruby nie są poluzowane. Jest przykręcona do bloku silnika albo pokrywy zaworów (już nie pamiętam) ale na pierwszym planie po otwarciu maski..


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ogólnie mówiąc - przeniesienie napędu, szczegółów nie podejmuję się tłumaczyć. jak już rozebrali wszystko, poprosiliśmy o ocenę stanu sprzęgła i wymianę już na nasz koszt przy okazji; żeby nie ryzykować, że nie wiadomo kiedy było zrobione i za parę tygodni trzeba będzie kilka razy więcej za samą robotę zapłacić. prawidłową diagnozę postawił telefonicznie Malutki z Woli Batorskiej

 

635807083462630891.jpg

 

BTW cała robota na koszt komisu, my tylko dopłaciliśmy za samo sprzęgło jako część. na tym egzemplarzu nie zarobili za wiele, chociaż generalnie następnego auta w komisie nie kupimy - ceny wiele wyższe, i nic w zamian (jeśli auto jest ok, z resztą przy tym też nie musieli się zgadzać na naprawę, po prostu byśmy nie kupili). za drobną opłatą dodatkową mamy jeszcze gwarancję na 3 miesiące/ 3000 mil. czasami bywa tu fajniej, niż w kraju

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie dwumasa hałasowała. Niedawno kupiłem takiego bączka dla żony tylko że w eSce. Tak fajnie to jeździ, że kiedy tylko jest okazja wskakuje do niego i śmigam po okolicy.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w którym? Prawdopodobnie w nowszym z dziadowskim silnikiem PSA.

Mój jest na kompresorze, zupełnie inna konstrukcja i wytrzymałość.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten z kompresorem chyba 160KM

Czyli R53 taki jak mój. Wiesz co konkretnie się stało w tym silniku? Edited by Tommo

Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziwne przy takim przebiegu. Kompresor powoli traci olej i dobrze jest go wymontować i dolać ubytek przy 100kkm.

Może miał mniejsze kółko kompresora zamontowane żeby mocniej dmuchał ?

Tani mod dający ekstra 20 koni ale niestety kosztem trwałości kompresora.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam problem podczaszy jazdy na pierwszych biegach mam Dziwny dźwięk jakieś hrubotanie pod maską  mini coper r50 1.6.bez kompresora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jakubpaweł napisał:

Witam mam problem podczaszy jazdy na pierwszych biegach mam Dziwny dźwięk jakieś hrubotanie pod maską  mini coper r50 1.6.bez kompresora

Pewnie standard w tych silnikach czyli albo łańcuch rozrządu wyciągnięty albo wariator zmiennych faz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...