Mimo_ck Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Takie mam pytanko:Ile powinna wynosić normalna temperatura pracy silnika-rzędowa czwórka chłodzona powietrzem(XJ650).Jaka temperatura jest już za wysoka(przegrzewanie sie).Chce sobie jakić temometer zamontować i nie wiem jakiej skali szukać.Widzialem u jakiegoś gościa taki wynalazek:termometr(w nawet fajnej chromowanej obudowie),od niego wychodzil metalowy przewód w pancerzu i był włożony między żeberka w głowicy.Ponoć od jakiegoś pieca czy pompy.Są gdzieś do kupienia typowe motocyklowe termomertry????pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 z tego co pamietam to toleracja nie jest taka znowu duza i minimum doberj parcy to 90 a max to 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Nie wiem czy są takie mierniki przy użebrowaniu silnika ale wiem że są takie korki wlewu oleju z zegarem temp. oliwy. I na pewno były w katalogu Louis'a a więc są do kupienia na rynku.Pozdro all Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Silnik chłodzony powietrzem ma dużo większe wahania temperatury. Potrafi mieć nawet koło 160 stopni.A przechłodzony podczas długiego zjazdu z góry na luzie potrafi sie ochłodzić tak że będzie potrzebne ssanie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Trzeba dodać, że mierzenie na żebrach nie mówi dokładnie jaka temperaturę ma silnik. W róznych punktach ożebrowania temperatuta będzie różna. Myślę też, że każdy silnik też będzie się prezentował indywidualnie w tym temacie (różnice w konstrukcji żeber i inny rozkład temperatur)Myślę, e najlepiej zainstalowac czujnik za cylindrami jak najgłębiej między żebrami (jak najbliżej cylindra) w górnej jego części - tak żeby pęd powietrza nie chłodził bezpośrednio miejsca z którego zdejmujemy pomiar.A w skaźnik można wyskalować samemu, przyjmujac, że silnik pracuje poprawnie - sprawdzać w różnych typowych warunkach drogowych temperaturę i po jakimś czasie bedzie można uzyskane wyniki uznać za zakres normalnej temperatury pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 W takich motorach mierzy się temperaturę oleju. W sprzedaży są specjalne termometry wkręcane w miejsce korka wlewu oleju. ( np. w Louisie lub na motobazarach ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 W takich motorach mierzy się temperaturę oleju. W sprzedaży są specjalne termometry wkręcane w miejsce korka wlewu oleju. ( np. w Louisie lub na motobazarach ) Czy w takim przypadku wystarcza urządzenie uniwersalne czy też jest dedykowane dla konkretnego silnika? Czy zakres temperatury pracy jest podobny w różnych maszynach czy też konkretne moto ma "swoją" temperaturę optymalną?Poszukuję takiego czujnika do GS500. Pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Ok, znalazłem na stronie Louis.deCzujniki są dedykowane do konkretnego modelu, ale wszystkie w tej samej cenie 49.95 Euro.. :? trochę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 W XJR'ze temperatura pracy zaczyna się od 70C przy temperaturze zewnętrznej w pobliżu zera do 140C w upalny dzień w korku ulicznym.Posiadam termometr wkręcony w miejsce korka wlewu oleju. ZbychoXJR1300MW750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 Powinno byc koło 90 stopni.Przy 105 włącza się wentylator i pracuje nieprzerwanie aż temperatura spanie o 95 stopni. Taką ma pętle histerezy.A ile na maxa ?Nie wiem ale myślę że koło 120-130 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 Witam. Wydaje mi sie, ze nie ma sensu wtykac czujnika temp miedzy zebra glowicy/cylindra. Bardziej miarodajnym, dokladnym i wskazujacym prawdziwa temp bedzie termometr ktory zmierzy temp oleju. Tylko, ze co to da??? Bedziecie sie gapic na termometr zamocowany grzes na silniku i wjedziecie w drzewo albo komus w dupe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 można zainstalować wyswietlacz na kierownicy, ostatnio mierzyłem temperaturę silnika w XJ600, miedzy drugim a trzecim cylindrem na wysokosci śruby od napinacza, temperatura dochodzi do 120 stopni C, na pomiar w upalny dzien muszę jeszcze poczekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz01 Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 Bedziecie sie gapic na termometr zamocowany grzes na silniku i wjedziecie w drzewo albo komus w dupe!Niekoniecznie na silniku. Ja w swojej SR mam suchą miskę olejową i zbiornik oleju w ramie . Termometr (właśnie taki z Louisa ) wkręca się zamiast korka wlewu oleju, który znajduje się przed bakiem mniej więcej w połowie odległości od główki ramy - a więc "na oku". podobny układ jest chyba we wszystkich 1 cylindrowych Yamahach. W ulotce dołączonej do termometru jako optymalną podawano temp 80 stopni, i faktycznie taka się utrzymuje w warunkach normalnej eksploatacji t.j. bez pałowania i do temp powietrza ok 30. Jeżeli w waszych motocyklach taki termometr można założyć tak aby był widoczny to naprawdę polecam - po pierwsze - potrafi powstrzymać przed warictwami w upały, po drugie idzie przetestować w zakresie chłodzenia silnika różne oleje - naprawdę widać różnicę po zmianie marki oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.