Skocz do zawartości

Diavel dla początkującego - w ogóle myśleć o tym?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Może na początek wypadałoby się przedstawić: nazywam się Bartek, właśnie kończę 40 lat i od maja jeżdżę na Hondzie CBR125R (mam prawo jazdy kategorii "B" od ponad 20 lat).

 

Zachorowałem na Diavela i planuję jeszcze w tym roku:

a) zrobić prawo jazdy kategorii "A"

b) przejechać jeszcze kilkaset/tysiąc km na "bzyczku" - obecnie zrobiłem nim ponad 700km żeby się podszkolić

c) pójść na zaawansowany kurs na początku przyszłego sezonu

d) kupić Diavela

 

No i teraz pytanie:

 

Czy kompletnym idiotyzmem jest kupowanie takiego motocykla jak Ducati Diavel na start?

 

Nadmienię od razu

 

1) nie jestem typem "zapier**acza" - zupełnie wystarczy mi jazda w ruchu miejskim z prędkościami przewidywanymi przez kodeks

2) na początek mam zamiar jeździć przy ograniczeniu mocy do 100KM i kontroli trakcji na najwyższym poziomie

3) motocykl do jazdy po mieście na trasie dom/praca i praca/dom, ewentualnie jakieś krótsze wypady za miasto

4) Moje parametry: 184cm wzrostu i 92 kg wagi (docelowo 85 kg)

5) palenie gumy spod świateł i slalom pomiędzy pasami - nie moja bajka

 

Czyli generalnie podtatusiały facet któremu się zamarzył czaderski motor :)

 

Co Wy na to?

 

pozdrawiam

 

Azzazello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem tytuł:

 

Na moje oko to już decyzja została podjęta i oczekujesz tylko żeby powiedzieć "dobry wybór" i poklepać po plecach.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojęcie już masz bo smigasz na 125-ce, robiąc kurs posmigasz na 250-ce ........ w sumie można by lamentować "zacznij od 500-ki" "posmigaj z jeden dwa sezony" ............

 

OLAĆ, POJĘCIE JAKIES MASZ, IDŹ NA KURS do TOMKA KULIKA i KUPUJ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia oleju w głowie. Jestem za jeśli kierownik umie panować nad emocjami...to akurat rzadko się zdarza ale może należysz do tej grupy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

dokładnie tak - wolno i spokojnie. Domyślam się że po gwałtownym starcie tylne koło by było przed przednim :)

 

PS: Czy oprócz Kulika jest jeszcze jakaś godna polecenia szkoła jazdy w Warszawie? Niestety u Kulika kurs zaczyna się dopiero 6 października i istnieje obawa że nie wyrobię się przed pierwszym śniegiem

Edytowane przez Azzazello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6.10 to przecież za 3 tygodnie ..... jak masz troszkę czasu to się wyrobisz :D

 

p.s. Diavel ma troszkę systemów więc tak źle nie będzie, najważniejsze spokojnie poznać Maszynę, a to zajmuje z 1-2 sezony :D

 

Jak kupisz pochwal się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że kurs trwa 2 tygodnie, pewnie z jazdami się nie wyrobię w tym czasie, a na początku listopada już potrafi padać śnieg i nie będę mieć jak zdać egzaminu (poza tym nikt nie powiedział że zdam za pierwszym razem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawko idź gdziekolwiek, później u Tomka zrobisz kurs doszkalający.

Skoro zależy Ci na czasie.

 

Jazda z głową i bez odkręcania - każdy tak mówi, do czasu gdy nie usiądzie na moto. To nie będzie już CBR gdzie odkręcasz 60* manetkę i praktycznie nie widać różnicy.

Edytowane przez fincher

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nadmienię od razu

 

1) nie jestem typem "zapier**acza" - zupełnie wystarczy mi jazda w ruchu miejskim z prędkościami przewidywanymi przez kodeks

2) na początek mam zamiar jeździć przy ograniczeniu mocy do 100KM i kontroli trakcji na najwyższym poziomie

3) motocykl do jazdy po mieście na trasie dom/praca i praca/dom, ewentualnie jakieś krótsze wypady za miasto

4) Moje parametry: 184cm wzrostu i 92 kg wagi (docelowo 85 kg)

5) palenie gumy spod świateł i slalom pomiędzy pasami - nie moja bajka

 

 

Tylko PO CO Ci taki motocykl ?

Skoro to ma być motocykl do dojazdów do pracy i spokojnej jeździe po mieście bez jakiś dłuższych wypadów.

 

Do twoich potrzeb styknie Ci ten co masz aktualnie motocykl, ewentualnie zmienił bym na jakiegoś junaka albo Varadero.

 

Szkoda hajs wydawać by się tylko po lansować po mieście i przed znajomymi, te pieniądze lepiej zainwestować w lepsze wczasy.

Edytowane przez Pan Honda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...