scott880 Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) Witam, może ktoś ocenić stan krzywki wałka rozrządu? Zabierałem się za regulację zaworów (śrubkowe), do kawasaki er500, na zdjęciu to krzywka wałka 2 zaworów ssących.Po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że jest przetarty ale nieznacznie (i lekkie rysy wyczuwalne paznokciem). Nie wiem czy na zdjęciu widać, ale z tego co zmierzyłem, to przetarcie jest do 0.05mm, czyli niewiele. Pozostałe krzywki są nieuszkodzone.Czy ten wałek nadaje się do wymiany? Czy może jeszcze zostać?Luz zaworowy na zaworach ssących ma być od 0.12 do 0.18mm. (czyli 0.15)Jeden zawór po ściągnieciu dekla miał luz 0,08mm, czyli znacznie poniżej granicy, drugi 0.12mm, oba na tej przetartej krzywce.Co było przyczyną przetarcia krzywki wałka? Zbyt mały luz?Jak teraz muszę ustawić ten luz jeśli krzywka jest przetarta o 0,05mm? Mniejszy luz czy większy? proszę o pomoc,pozdrawiam. zapomniałem zdjęcia^^ : http://postimg.org/image/q6i3w5n8f/5c8cacef/ Edytowane 2 Września 2015 przez scott880 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Matko i córko, ten silikon :huh:Ten wałek wygląda na szrot, ciekawe jak wygląda krzywka. Pewnie ma dół, a to by znaczyło że komplet do wymiany., Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scott880 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 ciekawe jak wygląda krzywka. Pewnie ma dół, a to by znaczyło że komplet do wymiany., Na zdjęciu jest właśnie krzywka. Co masz na myśli "dół" są tylko drobne rysy, i przetarty do max 0.05mm. Reszta krzywek jest ok. W tym przypadku ustawia się większy czy mniejszy luz zaworowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Można jeszcze sprawdzić popychacz zaworów (pod krzywką). Luz zaworowy ustawiasz śrubkami w środkowej zalecanej tolerancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scott880 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Luz zaworowy ustawiasz śrubkami w środkowej zalecanej tolerancji.Moje pytanie brzmi : czy lekko przetarta krzywka ma jakiś wpływ na luz zaworowy? Nie powinno się ustawić odpowiednio większy/mniejszy luz? Co jest przyczyną przetarcia....Aż tak dużo napisałem, że nie moge uzyskać odpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Luz ustawiasz taki sam Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Dzwigienke zaworową miałem na myśli. Pewnie jest wytarta, i to się wszystko zatrze na amen. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Wałek i dźwigienka na złom. Nic tu nie wymyślisz. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 krzywka w stanie agonalnym, nawet jakbyś chciał jednak to ustawić to luz regulujesz to stanu faktycznego całości, może zadziałatylko ciekawe dlaczego się stało, trochę dużo tam tego sylikonu, do smoka przydało by się zajrzeć Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 ale dziurę wyorało :D Ja to bym z manometrem się wpiął mierzył ciśnienie oleju , bo może ta głowica na sucho idzie ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Nie takie wałki się widywało :D Warstwa wierzchnia odeszła w niepamięć . Klawiatura chyba jest utwardzona na wskroś(ale też nie może być tam "rowu mariańskiego") także krzywka wałka zdechła . Możesz sobie to ustawic ale za chwile znów tam zajrzysz . A po ilości czerwonego złota wnoszę że poprzednicy tez częśto zaglądali :P PSKiedyś widziałem wałek ze starego GSXF na klawiaturze co mu ze 2mm brakowało :laugh: Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scott880 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 ciągle mnie zastanawia co jest przyczyną przetarcia? Brak oleju? źle ustawione zawory? ps. używany wałek rozrządu wchodzi w gre?http://allegro.pl/walek-rozrzadu-przod-walki-kawasaki-en-500-en500-i5085861004.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Tak możesz, założyć używany, wałki są wymienne, ale wymień też i dzwigienkę. Trzeba sprawdzić czy do głowicy dochodzi swobodnie olej. Takie rzeczy się po prostu dzieją, raz złapie na sucho i już będzie się pogłebiać. Czasami to wada materiałowa. Złożysz drugi komplet, i jeśli dochodzi tam olej to będzie chodzić i chodzić... Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jeśli. Po tej ilości silikonu nie dziwiłbym się gdyby drugi komplet zaraz się zatarł. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 pokaz jak wyglada loze walka w glowicy , byc moze juz cala glowica powinna isc na zlom ... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.