Skocz do zawartości

Ocena stanu wałka rozrządu!


scott880
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

może ktoś ocenić stan krzywki wałka rozrządu?

Zabierałem się za regulację zaworów (śrubkowe), do kawasaki er500, na zdjęciu to krzywka wałka 2 zaworów ssących.

Po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że jest przetarty ale nieznacznie (i lekkie rysy wyczuwalne paznokciem). Nie wiem czy na zdjęciu widać, ale z tego co zmierzyłem, to przetarcie jest do 0.05mm, czyli niewiele. Pozostałe krzywki są nieuszkodzone.

Czy ten wałek nadaje się do wymiany? Czy może jeszcze zostać?

Luz zaworowy na zaworach ssących ma być od 0.12 do 0.18mm. (czyli 0.15)

Jeden zawór po ściągnieciu dekla miał luz 0,08mm, czyli znacznie poniżej granicy, drugi 0.12mm, oba na tej przetartej krzywce.

Co było przyczyną przetarcia krzywki wałka? Zbyt mały luz?

Jak teraz muszę ustawić ten luz jeśli krzywka jest przetarta o 0,05mm? Mniejszy luz czy większy?

 

proszę o pomoc,

pozdrawiam.

 

 

zapomniałem zdjęcia^^ :

 

http://postimg.org/image/q6i3w5n8f/5c8cacef/

Edytowane przez scott880
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko i córko, ten silikon :huh:

Ten wałek wygląda na szrot, ciekawe jak wygląda krzywka. Pewnie ma dół, a to by znaczyło że komplet do wymiany.,

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak wygląda krzywka. Pewnie ma dół, a to by znaczyło że komplet do wymiany.,

 

Na zdjęciu jest właśnie krzywka. Co masz na myśli "dół" są tylko drobne rysy, i przetarty do max 0.05mm. Reszta krzywek jest ok. W tym przypadku ustawia się większy czy mniejszy luz zaworowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy ustawiasz śrubkami w środkowej zalecanej tolerancji.

Moje pytanie brzmi : czy lekko przetarta krzywka ma jakiś wpływ na luz zaworowy? Nie powinno się ustawić odpowiednio większy/mniejszy luz? Co jest przyczyną przetarcia....

Aż tak dużo napisałem, że nie moge uzyskać odpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwigienke zaworową miałem na myśli. Pewnie jest wytarta, i to się wszystko zatrze na amen.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywka w stanie agonalnym, nawet jakbyś chciał jednak to ustawić to luz regulujesz to stanu faktycznego całości, może zadziała

tylko ciekawe dlaczego się stało, trochę dużo tam tego sylikonu, do smoka przydało by się zajrzeć

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dziurę wyorało :D

Ja to bym z manometrem się wpiął mierzył ciśnienie oleju , bo może ta głowica na sucho idzie ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie wałki się widywało :D Warstwa wierzchnia odeszła w niepamięć .

Klawiatura chyba jest utwardzona na wskroś(ale też nie może być tam "rowu mariańskiego") także krzywka wałka zdechła . Możesz sobie to ustawic ale za chwile znów tam zajrzysz . A po ilości czerwonego złota wnoszę że poprzednicy tez częśto zaglądali :P

 

PS

Kiedyś widziałem wałek ze starego GSXF na klawiaturze co mu ze 2mm brakowało :laugh:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz, założyć używany, wałki są wymienne, ale wymień też i dzwigienkę. Trzeba sprawdzić czy do głowicy dochodzi swobodnie olej. Takie rzeczy się po prostu dzieją, raz złapie na sucho i już będzie się pogłebiać. Czasami to wada materiałowa. Złożysz drugi komplet, i jeśli dochodzi tam olej to będzie chodzić i chodzić...

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz jak wyglada loze walka w glowicy , byc moze juz cala glowica powinna isc na zlom ...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...