Skocz do zawartości

Ślizgające sprzęgło - diagnoza, vfr


-MANY-
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu zauważyłem, że gdy moja VFRka 800 się zagrzeje, to z początku na wyższych biegach jak odkręcę mocniej to obroty gwałtownie rosną (jakoś od 7 tyś. obrotów, może więcej icon_razz.gif ). Parę razy mi już się to zdarzyło.

Postanowiłem rozebrać sprzęgło.

 

Pomierzyłem.

tarcze mają: 3,0 - 3,05 mm
sprężyny 44,5 mm
przekładki - według mnie nie mają fioletowych przebarwień, mają takie jakby przetarcia (kolor tarcz srebrno - złoty).

na jednej przekładce odbita jest krawędź tej wąskiej tarczy (zdjęcie poniżej, w jednym miejscu upaciane w smarze)

 

Czy te tarcze nie są spalone, bo jakieś ciemne takie?

 

post-67380-0-69402700-1435700371_thumb.jpg

post-67380-0-20114900-1435700410_thumb.jpg

post-67380-0-48290100-1435700474_thumb.jpg

post-67380-0-25963500-1435700541_thumb.jpg

post-67380-0-69086600-1435700612.jpg

post-67380-0-11016100-1435700811_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :biggrin:

Moto kupiłem w tym roku, także raczej to nie moje dzieło :laugh:

Zamówiłem już nowe tarcze, przekładki, sprężyny Lucasa

 

Ps.

Przekładki były zamontowane "zaokrągloną" krawędzią w stronę silnika, a "ostrą" na zewnątrz. Dobrze to było?

 

Ps2. Ten "walec" w klamce sprzęgła jest wytarty i jest luz. Jak kupię nową klamkę ta część w zestawie, czy jakoś osobno się to dokupuje?

 

 

post-67380-0-64352100-1435744687_thumb.jpg

Edytowane przez -MANY-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad PS2. Nie ma tego z klamką i nie ma tego w zestawie naprawczym pompy. Ja u kumpla dorabaiłem ten trzpień z kawałka mosiężnego walca, ale u niego pękł on po wywrotce. Jak luz nie przeszkadza w obsłudze sprzęgła, to ja bym to przesmarował białym smarem lub smarem do łożysk i zostawił. Od braku luzu ważniejsze jest by ten trzpień obracał się w klamce i nie przenosił kątowych naprężeń z klamki na trzpień pompy. Znaczy to że bardziej obawiałbym się wżerów lub zadziorów na tym trzpieniu jak delikatnego luzu.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluzuj odpowietrznik przy tloczku ( ten silownik sprzegla przy zebatce zdawczej) i wpychaj trzpien .

 

a tylko namoczylem tarcze olejem i zlozylem - tak jest tez opisane na opakowaniu tarczek , namaczanie to pozostalosci z korkowych tarcz :)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...