Skocz do zawartości

Stuki w silniku - Bandit 1200


Barnaby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Pojawiły się w silniku dziwne stuki. Motocykl to Bandit, olejak '99

Stuki ewidentnie dochodzą z pod pokrywy sprzęgła rozrusznika, wzrastają razem z obrotami.

Na zimnym silniku jest cicho, po rozgrzaniu zaczyna pukać, jak mocno rozgrzeję, dzwięk jest wyraźny.

 

Po osłuchaniu silnika stetoskopem z pod pokrywy słychać wyraźnie, z cylindrów i bloku dużo mniej.

Zdjąłem pokrywę, w środku nic poważnego nie ma, sprzęgło przykręcone na jedną śrubę, tak jak ma być, nic podejrzanego nie lata.

 

Czy to możliwe, żeby sprzęgło rozrusznika wydawało takie dzwięki? Czy to ewidentnie panewka i trzeba się przygotować na kupno nowego pieca?

 

Poniżej linki do filmów. Jakość obrazu słaba, ale chodzi o dzwięk.

 

Dajcie znać, co o tym myślicie. Dzięki z góry.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma opiłków. najdziwniejsze jest to, ze stuki są nieregularne.

na zimnym nie stuka, na rozgrzanym zaczyna, czasem nawet mocno. jak wyłączę silnik i po chwili włączę to już nie stuka. po lekkiej przegazówce znów zaczyna.

podczas jazdy stuka głównie przy schodzeniu z obrotów i na wolnych.

 

czy koło rozrusznika, to na wale, powinno mieć taki duży luz osiowy? u mnie przesuwa się dość znacznie, ale nie znalazłem w manualu żeby między karterem a kołem był jakiś dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mechaniki jestem średni i może sie wyglupie, ale spójrz czy masz dokrecony kolektor... Kiedys tez prawie dostałem zawału, a naprawa kosztowała tyle ile imbus na pobliskiej stacji...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mechaniki jestem średni i może sie wyglupie, ale spójrz czy masz dokrecony kolektor... Kiedys tez prawie dostałem zawału, a naprawa kosztowała tyle ile imbus na pobliskiej stacji...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Witam, to chyba raczej nie to - kolektory

Podepnę się pod temat mam bandita 1200 2000 rok u mnie jest podobna sytuacja, na zimnym cichutko a jak jest rozgrzany to coś zaczyna dzwonić z okolic właśnie sprzęgła rozrusznika, kolejna sprawa to coś mi dzwoni taki metaliczny dźwięk najbardziej to słychać w 45 sekundzie (jak chodzi na jałowych to praktycznie tego nie słychać jak zwiększę obroty o 100-200 to zaczyna coś dzwonić (zawory ustawione około 800 km temu - przed regulacją było to samo, zawory ustawiłem na około 0,12 - listek 0,10 wchodził dosyć lekko i 0,20 - listek 0,20 wchodził z oporem) Co to może być ??

 

po rozkręceniu dekla od sprzęgiełka rozrusznika sprawa wygląda następująco:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszek rozrządu zmieniałem przed sezonem "morse", ciśnienie oleju również ok, nigdy mi się nie zapaliła kontrolka ciśnienia oleju ale to nie jest wyrocznia więc sprawdziłem manometrem przy całkowicie rozgrzanym silniku 3,5 bara, serwisówka podaje, że ciśnienie ma być 3-6 bar przy rozgrzanym moto do 60 stopni, poczekałem jak trochę ostygnie i zmierzyłem ponownie przy odpowiedniej temperaturze i wyszło 5,5 bara więc jest ok i to raczej nie panewki. Tak btw to czemu wszyscy od razu straszą tymi panewkami ?? :) Panewka jak już coś to wali cały czas a tutaj występują cykliczne stuknięcia a poza tym jak jadę to tych dźwięków nie słychać podczas przyspieszania jak i podczas hamowania silnikiem również ...



Jak na wolnych i przy schodzeniu z obrotów to typowo panewkowy objaw :/

Może rozrząd?

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz kolego, mam poodbny problem tylko w yamaha r125, jak zimny cos stuka a jak sie rozgrzeje to dzwiek sie nasila i tez tylko na wolnych obrotach i tez dzwiek nie jest cykliczny raz stuka raz nie, jak sobie jade przez miasto 5 tysi obrotow mam calkowita cisze, a korba (u mnie lozysko na korbie) powinno chyba dzwonic) moto jest u mechanika ktory wymienia lancuszek i napinacz rozrzadu bo podobno bylo juz rozwalone, zobaczymy czy pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy nikt z was nie miał podobnego problemu ?? sezon w pełni i chciałoby sie polatać z czystym sumieniem :)

 

Ja miałem w GS500. Teraz też mam bandziora.

Sprzęgło rozrusznika ma w śridku takie tulejki i sprężynki. Wejdź na strone ronayers fishe i poszukaj jak to wygląda. Może problem lezy w tych elementach.

Gdyby to była wina sprzęgiełka to występował by problem z rozruchem. Albo by blokowało czasem rozrusznik, albo by się ślizgał.

U mnie problem był taki, że cały bęben sprzęgiełka odkręcił się od zębatki i stukał na niskich obrotach czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, Ty na prawdę myślisz, że ktoś naprawi Ci motocykl przez internet? Zawieś sprzęta do dobrego warsztatu i mechanik ustali przyczynę stuków.

 

Tadeo, po to jest to forum, żeby rozmawiać na tematy techniczne ale widze, że ty nie masz nic ciekawego do powiedzenia w temacie i nabijasz posty pisząc spam, a może jesteś mechanikiem i masz żal, że ludzie sami serwisują swoje maszyny i nie dają zarobić takim jak Ty (bez obrazy) ... Poza tym nagrałem filmik, zeby przybliżyć temat a swoją drogą nie ufam mechanikom, jak jakiś czas temu poszła mi uszczelka pod głowicą w samochodzie i widziałem jak majster dociągał głowice metrową rurą na czuja (samochód innego klienta) to postanowiłem, że sam to sobie naprawie. Tak więc czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. Na przyszłość, życzę trochę więcej pokory i nie spinaj się tak bo żyłka pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiecha, to, że dałeś filmik w niczym nie pomoże. Bez konkretnego osłuchania silnika nie można wyciągnąć żadnych wniosków, a jedynie zgadywać. Nie wiem też po jakich garażach naprawiasz swoje pojazdy. Ja mam konkretnego, zaufanego mechanika, który zawsze sumiennie i bez naciąganie mnie serwisuje i naprawia moje motocykle. A co do "luzu w dupie" i spinki, to sądząc z tonu Twojej wypowiedzi to Tobie jest on potrzebny. Szkoda, że już nie ma z nami Piotra :blush: szybko by Ci wytłumaczył jak naprawia się motocykle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pisać rzeczy w stylu idź i oddaj do mechanika to lepiej nic nie pisz i zaoszczędź sobie i mi czasu na darcie kotów ... Nie mówię, że jestem Alfą i Omegą w mechanice ale coś tam wiem i lubie sam podłubać przy moto a forum jest po to aby dyskutować. Mimo to pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to doskonale rozumiem! Tyle tylko, że w tym konkretnym przypadku z Twojego nagrania nic nie wynika. Nie słychać, czy ów dźwięki pojawiają się na dole czy w górnej części silnika. Jeśli jak sam deklarujesz faktycznie masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice, to powinieneś wiedzieć ile różnych elementów i mechanizmów może wydawać różne dźwięki. Silnik Bandita ze względu na słabą kulturę pracy dodatkowo utrudnia diagnozę nie wprawionemu mechanikowi i właśnie dlatego uważam, że nie ma lepszej opcji jak doświadczony mechanik.

 

A zresztą, to Twoje moto i jeśli uważasz, że lepiej cały sezon przeczekać aż może ktoś coś wymyśli, to Twój problem...Mimo wszystko powodzenia...

Edytowane przez tadeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...