Barnaby Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Cześć Pojawiły się w silniku dziwne stuki. Motocykl to Bandit, olejak '99Stuki ewidentnie dochodzą z pod pokrywy sprzęgła rozrusznika, wzrastają razem z obrotami.Na zimnym silniku jest cicho, po rozgrzaniu zaczyna pukać, jak mocno rozgrzeję, dzwięk jest wyraźny. Po osłuchaniu silnika stetoskopem z pod pokrywy słychać wyraźnie, z cylindrów i bloku dużo mniej.Zdjąłem pokrywę, w środku nic poważnego nie ma, sprzęgło przykręcone na jedną śrubę, tak jak ma być, nic podejrzanego nie lata. Czy to możliwe, żeby sprzęgło rozrusznika wydawało takie dzwięki? Czy to ewidentnie panewka i trzeba się przygotować na kupno nowego pieca? Poniżej linki do filmów. Jakość obrazu słaba, ale chodzi o dzwięk. Dajcie znać, co o tym myślicie. Dzięki z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Spuść olej i szukaj złotawych opiłków...Jak nie będzie to jest nadzieja, że to nie panewy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 nie ma opiłków. najdziwniejsze jest to, ze stuki są nieregularne. na zimnym nie stuka, na rozgrzanym zaczyna, czasem nawet mocno. jak wyłączę silnik i po chwili włączę to już nie stuka. po lekkiej przegazówce znów zaczyna.podczas jazdy stuka głównie przy schodzeniu z obrotów i na wolnych. czy koło rozrusznika, to na wale, powinno mieć taki duży luz osiowy? u mnie przesuwa się dość znacznie, ale nie znalazłem w manualu żeby między karterem a kołem był jakiś dystans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Z mechaniki jestem średni i może sie wyglupie, ale spójrz czy masz dokrecony kolektor... Kiedys tez prawie dostałem zawału, a naprawa kosztowała tyle ile imbus na pobliskiej stacji... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Z mechaniki jestem średni i może sie wyglupie, ale spójrz czy masz dokrecony kolektor... Kiedys tez prawie dostałem zawału, a naprawa kosztowała tyle ile imbus na pobliskiej stacji... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Witam, to chyba raczej nie to - kolektoryPodepnę się pod temat mam bandita 1200 2000 rok u mnie jest podobna sytuacja, na zimnym cichutko a jak jest rozgrzany to coś zaczyna dzwonić z okolic właśnie sprzęgła rozrusznika, kolejna sprawa to coś mi dzwoni taki metaliczny dźwięk najbardziej to słychać w 45 sekundzie (jak chodzi na jałowych to praktycznie tego nie słychać jak zwiększę obroty o 100-200 to zaczyna coś dzwonić (zawory ustawione około 800 km temu - przed regulacją było to samo, zawory ustawiłem na około 0,12 - listek 0,10 wchodził dosyć lekko i 0,20 - listek 0,20 wchodził z oporem) Co to może być ?? po rozkręceniu dekla od sprzęgiełka rozrusznika sprawa wygląda następująco: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacu33 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Jak na wolnych i przy schodzeniu z obrotów to typowo panewkowy objaw :/ Może rozrząd? Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Łańcuszek rozrządu zmieniałem przed sezonem "morse", ciśnienie oleju również ok, nigdy mi się nie zapaliła kontrolka ciśnienia oleju ale to nie jest wyrocznia więc sprawdziłem manometrem przy całkowicie rozgrzanym silniku 3,5 bara, serwisówka podaje, że ciśnienie ma być 3-6 bar przy rozgrzanym moto do 60 stopni, poczekałem jak trochę ostygnie i zmierzyłem ponownie przy odpowiedniej temperaturze i wyszło 5,5 bara więc jest ok i to raczej nie panewki. Tak btw to czemu wszyscy od razu straszą tymi panewkami ?? :) Panewka jak już coś to wali cały czas a tutaj występują cykliczne stuknięcia a poza tym jak jadę to tych dźwięków nie słychać podczas przyspieszania jak i podczas hamowania silnikiem również ...Jak na wolnych i przy schodzeniu z obrotów to typowo panewkowy objaw :/Może rozrząd?Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravter Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 widzisz kolego, mam poodbny problem tylko w yamaha r125, jak zimny cos stuka a jak sie rozgrzeje to dzwiek sie nasila i tez tylko na wolnych obrotach i tez dzwiek nie jest cykliczny raz stuka raz nie, jak sobie jade przez miasto 5 tysi obrotow mam calkowita cisze, a korba (u mnie lozysko na korbie) powinno chyba dzwonic) moto jest u mechanika ktory wymienia lancuszek i napinacz rozrzadu bo podobno bylo juz rozwalone, zobaczymy czy pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Witam,Koledzy nikt z was nie miał podobnego problemu ?? sezon w pełni i chciałoby sie polatać z czystym sumieniem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Stary, Ty na prawdę myślisz, że ktoś naprawi Ci motocykl przez internet? Zawieś sprzęta do dobrego warsztatu i mechanik ustali przyczynę stuków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalBeast Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Witam,Koledzy nikt z was nie miał podobnego problemu ?? sezon w pełni i chciałoby sie polatać z czystym sumieniem :) Ja miałem w GS500. Teraz też mam bandziora.Sprzęgło rozrusznika ma w śridku takie tulejki i sprężynki. Wejdź na strone ronayers fishe i poszukaj jak to wygląda. Może problem lezy w tych elementach. Gdyby to była wina sprzęgiełka to występował by problem z rozruchem. Albo by blokowało czasem rozrusznik, albo by się ślizgał.U mnie problem był taki, że cały bęben sprzęgiełka odkręcił się od zębatki i stukał na niskich obrotach czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Stary, Ty na prawdę myślisz, że ktoś naprawi Ci motocykl przez internet? Zawieś sprzęta do dobrego warsztatu i mechanik ustali przyczynę stuków. Tadeo, po to jest to forum, żeby rozmawiać na tematy techniczne ale widze, że ty nie masz nic ciekawego do powiedzenia w temacie i nabijasz posty pisząc spam, a może jesteś mechanikiem i masz żal, że ludzie sami serwisują swoje maszyny i nie dają zarobić takim jak Ty (bez obrazy) ... Poza tym nagrałem filmik, zeby przybliżyć temat a swoją drogą nie ufam mechanikom, jak jakiś czas temu poszła mi uszczelka pod głowicą w samochodzie i widziałem jak majster dociągał głowice metrową rurą na czuja (samochód innego klienta) to postanowiłem, że sam to sobie naprawie. Tak więc czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. Na przyszłość, życzę trochę więcej pokory i nie spinaj się tak bo żyłka pęknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Zwiecha, to, że dałeś filmik w niczym nie pomoże. Bez konkretnego osłuchania silnika nie można wyciągnąć żadnych wniosków, a jedynie zgadywać. Nie wiem też po jakich garażach naprawiasz swoje pojazdy. Ja mam konkretnego, zaufanego mechanika, który zawsze sumiennie i bez naciąganie mnie serwisuje i naprawia moje motocykle. A co do "luzu w dupie" i spinki, to sądząc z tonu Twojej wypowiedzi to Tobie jest on potrzebny. Szkoda, że już nie ma z nami Piotra :blush: szybko by Ci wytłumaczył jak naprawia się motocykle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Jak masz pisać rzeczy w stylu idź i oddaj do mechanika to lepiej nic nie pisz i zaoszczędź sobie i mi czasu na darcie kotów ... Nie mówię, że jestem Alfą i Omegą w mechanice ale coś tam wiem i lubie sam podłubać przy moto a forum jest po to aby dyskutować. Mimo to pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) Ja to doskonale rozumiem! Tyle tylko, że w tym konkretnym przypadku z Twojego nagrania nic nie wynika. Nie słychać, czy ów dźwięki pojawiają się na dole czy w górnej części silnika. Jeśli jak sam deklarujesz faktycznie masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice, to powinieneś wiedzieć ile różnych elementów i mechanizmów może wydawać różne dźwięki. Silnik Bandita ze względu na słabą kulturę pracy dodatkowo utrudnia diagnozę nie wprawionemu mechanikowi i właśnie dlatego uważam, że nie ma lepszej opcji jak doświadczony mechanik. A zresztą, to Twoje moto i jeśli uważasz, że lepiej cały sezon przeczekać aż może ktoś coś wymyśli, to Twój problem...Mimo wszystko powodzenia... Edytowane 9 Lipca 2015 przez tadeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.