Gość Anonymous Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 co to śa te suwy ? np. motocykl jedno cylindrowy jedno suwowy albo motocykl jednocylindrowy cztero suwowy, czym to sie różni ?Dziękuje i prosze o wyrozumiałość dla mojej wiedzy :) :) :) :smile2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 jedno suwowy wybacz, ale brakuje ci jednego suwu przynajmniej we lbie, takze i tak nie sqmasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 No, poprzednia odpowiedź nie należy do wyrozumiałych :lol: Zasadniczym elemetem silnika jest tłok poruszajacy się w cylindrze i wprawiajacy w ruch wał korbowy.Z wału napęd przekazywany jest dalej, przez sprzęgło skrzynię biegów i łańcuch na tylne koło.Tłok wprawiany jest w ruch dzięki spalaniu mieszanki paliwowo powietrznej. pojedyńczy ruch tłoka w górę lub w dół cylindra nazywamy suwem. W zależności od konstrukcji silnika pełny cykl pracy (napełnienie cylindra mieszanka, sprężanie, suw pracy i wydech) zajmuje dwa lub cztery suwy tłoka. Stąd rozróżnienie na silniki dwu- i cztero- suwowe. KPW ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 jedno suwowy wybacz, ale brakuje ci jednego suwu przynajmniej we lbie, takze i tak nie sqmasz wybaczcie ale silnik jedno suwowy został skonstruowany :)- kiedyś był opisany jego plan działania w "motocyklu" Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 jedno suwowy wybacz, ale brakuje ci jednego suwu przynajmniej we lbie, takze i tak nie sqmasz wybaczcie ale silnik jedno suwowy został skonstruowany :D- kiedyś był opisany jego plan działania w "motocyklu" Dokładnie :buttrock:Jest to ciekawostka.Pierwsze silniki spalinowe były budowane na podstawie maszyn parowych dwustronnego działania.Ponieważ był to układ korbowy z krzyżulcem były dwie strefy robocze, nad tłokiem i pod nim. Więc podczas jednego obrotu następowało spalanie raz nad tłokiem raz pod tłokiem.Tyle że były to bardzo prymitywne maszyny których sprawność była nawet mniejsza od maszyn parowych ponieważ nie było nawet namiastki sprężania w tych silnikach.Tłok przez część suwu zasysał mieszankę a następnie następował jej zapłonTakże w latach 60-tych budowano silniki okrętowe z układem korbowym z krzyżulcem tyle że tam następowało przepłukiwanie tak jak w klasycznym silniku dwusuwowym i równie klasyczne sprężanie mieszanki. Tyle że ze względu na dwie strefy robocze podczas jednego obrotu wału następowały dwa suwy robocze czyli podczas jednego suwu zawsze następowała praca. Tyle ciekawostek , z racji systematyki można by jednak taki silnik nazwać silnik dwusuwowy dwustronnego działania.Sprawa jest dyskusyjna tyle że należy ja traktować jako ciekawostkę :DBo nikt już takich silników nie robi ( no chyba że modelarze )Jeszcze jako ciekawostka kilka przykładowych danych takiego silnika okrętowegoSkok tłoka 2200mmŚrednica 1800 ( czyli można by było spokojnie stać w cylindrze J )Moc jednostkowa z cylindra 5000 KM przy ( UWAGA ! ) 55 obr / min Czyli kręcił się trochę szybciej niż mała płyta adapterowa A cylindrów w miarę potrzeb montowano 9, 12, 15 ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiruradom Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 może cielęcina - nie skumał, bo nic nie pisze :D ale ja sie podedukowałem troszki więcej niż wiedziałem :buttrock: nie powiem ciekawe to jest :D tak jak sama jazda tak i ta budowa i zasady działania :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 I pomyśleć, że tak ciekawy temat zapodał niejaki cielęcina - gwiazda 1 posta i wspaniałej korespondencji PW (do wiadomości wszystkich, cielęcina to troll, który przez chwilę blokował forum zarzucając je spamem, obrażając użytkowników i przesyłając wulgarne PW, ale już po cielęcinie, tak samo jak po baraninie).pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Jak ktos ma takiego nicka , takiego avatara i pisze tak jak pisze, to darowałbym sobie tłumaczenie mu ile suwów i ile cylindrów i co i jak. Ech... litość ogarnia... :buttrock: Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Jak ktos ma takiego nicka , takiego avatara i pisze tak jak pisze, to darowałbym sobie tłumaczenie mu ile suwów i ile cylindrów i co i jak. Ech... litość ogarnia... wlasnie :buttrock: ale z drugiej strony, nie wiedzialem, ze jest silnik jedno suwowy - thanx Pipcyk za wyjasnienie tej ciekawostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Ee, ciekawy temat :buttrock:Nie jemu, to innym sie przyda.Swoja droga niezle musza byc wstrzasy, gdy tlok o srednicy 1,8m skacze sobie na wysokosc 2m z predkoscia ok. 1 skoku na sekunde :mrgreen: Dzwiek tez pewnie fajny :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Dzwiek tez pewnie fajny :buttrock:Trzeba by zainstalować na okręcie pusty wydech - to by dopiero było :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Możliwe, że tak bylo. przy takich obrotach dźwiek prawdopodobnie nie wymaga specjalnych zabiegów tłumiących. Podobnie było z pierwszymi ciagnikami Ursus - też nie miały tłumika (była tylko puszka rezonansowa na wydechu) a miały jeden cylinder o pojemności około 10 litrów :buttrock: Jak opowiadał mój ojciec jak jechał taki wynalazek to zanim go zobaczyłeś czułeś jak ci żołądek podskakuje w rytm silnika :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Co najlepsze że to był dwusuw !!Dwusuwowy diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Co najlepsze że to był dwusuw !!Dwusuwowy diesel. Jak uczono mnie w szkole większość dużych dieslowskich silników okrętowych to dwusuwy. Więc to akurat żadna sensacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Ja mam w domu tłok od takiego traktora tyle ze on sie chyba lanc buldog czy jakoś tak nazywał. Tłoczek jest wielkości wiadra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.