Qadrat Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 U siebie w BMW F 650 mam dołożony dodatkowy filtr paliwa firmy Knecht, na wężyku między kranikiem a gaźnikami. Montaż jeszcze przez poprzedniego właściciela, zrobiłem z tym ~10 000km i wg mnie nic niepokojącego się nie dzieje. Kranik działa na zasadzie grawitacyjnej.Ostatnio na zlocie osoba, która w okolicy jest uważana za jednego z najlepszych ludzi siedzących w mechanice motocyklowej, powiedziała mi, żebym to ustrojstwo wywalił bo takich filtrów nie powinno się dokładać. Trochę mnie to zdziwiło, nigdy się w ten temat nie zagłębiałem - ale czy faktycznie taki filterek może zakłócać prawidłową pracę silnika? Niby jest siateczka w kraniku, która powinna spełniać rolę filtrującą. Chętnie poznam opinie innych osób na ten temat, może ktoś już przerabiał taki temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Też słyszałem że rzekomo papierowy wkład stawia zbyt duży opór dla układów grawitacyjnych . Osobiście tego nie stwierdziłem i nadal je stosuję , jak również wielu moich znajomych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Pierwsze słyszę i również nigdy nie miałem problemów a zakładałem dodatkowy filtr na paliwo w swoich motongach.W sumie masz doświadczenie bo jeździsz i nic się nie dzieje. Jak wiadomo filtry też maja swoją żywotność a fakt, ze nie widać, że brudny sprawia, ze użyszkodnicy ich nie wymieniają. Taka sytuacja sprawia, ze powstają takie mity bo brudny filtr nie pozwala na swobodny, grawitacyjny spływ paliwa do gaźników. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Ten filtr w niczym nie przeszkadza. Sam zresztą piszesz, że nie zauważasz jego istnienia (cytat :"zrobiłem z tym ~10 000km i wg mnie nic niepokojącego się nie dzieje''). Musisz tylko pilnować wymiany w odpowiednim momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Raczej nie powinno się dokładać dodatkowych filtrów, producenci nie stosują filtrów na przewodach w układach grawitacyjnych, filtry montowane są tylko w układach z pompką. Jeśli jest miejsce zamontować go tak jak tutaj, tzn w pozycji jak najbardziej pionowej to nie powinien stwarzać problemów, na pewno nie powinno się ich montować poziomo, a już zupełnym błędem jest ułożenie go tak, by wypływ był wyżej niż wpływ (mam teraz taki motocykl na warsztacie, który przerywa). Generalnie lepiej dbać o wnętrze zbiornika, i czasem wyczyścić siatkę w kraniku. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 j.w. jak jest ułożony 45st i więcej to nic się nie dzieje, jak bardziej w poziomie to czuć że coś jest nie tak przy dużym obciążeniuosobiście nie jestem zwolennikiem takich dokładek, jak jest coś w paliwie to i tak zwykle się osadza na samy dnie znacznie, znacznie poniżej rurki rezerwy, ze szklanka syfu by musiała się nazbierać do tego poziomu Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machal89sc Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 W cebuli 750 miałem tak, że przy jeździe na bardzo wysokich obrotach po chwili zaczynał przerywać. Wywaliłem filterek i dalej to samo.Okazało się, że odstojnik w kraniku był zawalony syfem. Po wyczyszczeniu go założyłem filtr papierowy po staremu i do tej pory jest wszystko w porządku a filtr z przyczyn technicznych jest prawie w poziomie. Według mnie to stan tych filtrów powoduje niedobór paliwka. Praw fizyki nie oszukasz i paliwko zawsze spłynie jeśli filterek jest niezabrudzony. Warto założyć jakiś o większej przepustowości np. od cinquecento ;) (sam mam takowy) Cytuj Nie ma byków i twardzieli, są tylko źle trafieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Warto założyć jakiś o większej przepustowości np. od cinquecento ;) (sam mam takowy)Chyba kolego sobie jakieś jaja robisz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Chyba kolego sobie jakieś jaja robisz .Czemu niby? Większy gabarytowo filtr -->większe pole powierzchni wkładu filtrującego --> większa przepustowość, bo mniejsze opory przepływu, przy układach grawitacyjnych mające kolosalne znaczenie.Ja akurat widziałem taki przypadek, że filtr uniemożliwiał prawidłową pracę silnika. Ale to był przypadek skrajny. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.