Skocz do zawartości

Dodatkowy filtr paliwa - problemy?


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U siebie w BMW F 650 mam dołożony dodatkowy filtr paliwa firmy Knecht, na wężyku między kranikiem a gaźnikami. Montaż jeszcze przez poprzedniego właściciela, zrobiłem z tym ~10 000km i wg mnie nic niepokojącego się nie dzieje. Kranik działa na zasadzie grawitacyjnej.

Ostatnio na zlocie osoba, która w okolicy jest uważana za jednego z najlepszych ludzi siedzących w mechanice motocyklowej, powiedziała mi, żebym to ustrojstwo wywalił bo takich filtrów nie powinno się dokładać. Trochę mnie to zdziwiło, nigdy się w ten temat nie zagłębiałem - ale czy faktycznie taki filterek może zakłócać prawidłową pracę silnika? Niby jest siateczka w kraniku, która powinna spełniać rolę filtrującą.

 

Chętnie poznam opinie innych osób na ten temat, może ktoś już przerabiał taki temat.

 

dfe8e67f2fd298f5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę i również nigdy nie miałem problemów a zakładałem dodatkowy filtr na paliwo w swoich motongach.

W sumie masz doświadczenie bo jeździsz i nic się nie dzieje. Jak wiadomo filtry też maja swoją żywotność a fakt, ze nie widać, że brudny sprawia, ze użyszkodnicy ich nie wymieniają. Taka sytuacja sprawia, ze powstają takie mity bo brudny filtr nie pozwala na swobodny, grawitacyjny spływ paliwa do gaźników.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filtr w niczym nie przeszkadza. Sam zresztą piszesz, że nie zauważasz jego istnienia (cytat :"zrobiłem z tym ~10 000km i wg mnie nic niepokojącego się nie dzieje''). Musisz tylko pilnować wymiany w odpowiednim momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno się dokładać dodatkowych filtrów, producenci nie stosują filtrów na przewodach w układach grawitacyjnych, filtry montowane są tylko w układach z pompką. Jeśli jest miejsce zamontować go tak jak tutaj, tzn w pozycji jak najbardziej pionowej to nie powinien stwarzać problemów, na pewno nie powinno się ich montować poziomo, a już zupełnym błędem jest ułożenie go tak, by wypływ był wyżej niż wpływ (mam teraz taki motocykl na warsztacie, który przerywa). Generalnie lepiej dbać o wnętrze zbiornika, i czasem wyczyścić siatkę w kraniku.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w.

 

jak jest ułożony 45st i więcej to nic się nie dzieje, jak bardziej w poziomie to czuć że coś jest nie tak przy dużym obciążeniu

osobiście nie jestem zwolennikiem takich dokładek, jak jest coś w paliwie to i tak zwykle się osadza na samy dnie znacznie, znacznie poniżej rurki rezerwy, ze szklanka syfu by musiała się nazbierać do tego poziomu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cebuli 750 miałem tak, że przy jeździe na bardzo wysokich obrotach po chwili zaczynał przerywać. Wywaliłem filterek i dalej to samo.

Okazało się, że odstojnik w kraniku był zawalony syfem. Po wyczyszczeniu go założyłem filtr papierowy po staremu i do tej pory jest wszystko w porządku a filtr z przyczyn technicznych jest prawie w poziomie. Według mnie to stan tych filtrów powoduje niedobór paliwka. Praw fizyki nie oszukasz i paliwko zawsze spłynie jeśli filterek jest niezabrudzony. Warto założyć jakiś o większej przepustowości np. od cinquecento ;) (sam mam takowy)

Nie ma byków i twardzieli, są tylko źle trafieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolego sobie jakieś jaja robisz .

Czemu niby? Większy gabarytowo filtr -->większe pole powierzchni wkładu filtrującego --> większa przepustowość, bo mniejsze opory przepływu, przy układach grawitacyjnych mające kolosalne znaczenie.

Ja akurat widziałem taki przypadek, że filtr uniemożliwiał prawidłową pracę silnika. Ale to był przypadek skrajny.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...