Skocz do zawartości

problemów ciąg dalszy(zawierszenie upside-down)


DAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

No i Panowie porażka, po całym dniu walki z zawieszeniem, wymianą uszczelniaczy , zawieszenie jest twarde i ciężko opanować kierownice na dziurach.Ale zacznijmy od początku:

Zabrałem się za wymiaanę uszczelniaczy, dodam że nie był to mój 1 raz,wcześniej wymieniałem w mojej starszej GSXR ale 750 bez upsidów.Od początku zaczęły się kłopoty, śruby z dołu nie dało się odkręcic, zaczął się cały amor kręcić,poszedłem zerknąć do serwisówki a tam jakieś narzędzia specjalne potrzebne do rozebrania amora, pojechałem do znajomego mechanika myśląc że on będzie miał cos takiego bo nie od wczoraj zajmuje się serwisem moto, a tu prosty knif na rozebranie amora za pomocą zwykłych narzędzi, no więc wróciłem i do dzieła, bez wiekszych problemów rozebrałem 2 amor, wymieniłem uszczelniacze poskładałem, wlewam olej- patrze na serwisówke 425ml, no więc tyle odmierzyłem wlałem i składam amory, wszystko gra nie ciekną ,chodzą w miarę równo, śruby regulacyjne ustawione na standart, wyjeżdzam i 1 zakręt mało sie nie wy...... kierownice ledwo da się utrzymać, czuć że kółko odrywa się w zakręcie i podskakuje.Ogólnie załamka jak na cały dzień roboty,wszystko zrobione porządnie, naszczęście nie ciekną, przynajmniuej jeden +, dodam że olej wlałem taki jak podaje serwisówka 10W.

Może Wy coś poradzicie bo mi już powoli ręce opadają??

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawa sprawa , nasuwają mi się3 rzeczy:

1- źle złożone elementy wewnątrz rur , byc może nie w tej kolejności

2- złe zamocowania w półkach dla poszczególnych amorów tzn , jeden może być np niżej

3- skręcona za mocno ośka koła przedniego

 

DAN czy przed naprawą miałeś ten problem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawa sprawa , nasuwają mi się3 rzeczy:

1- źle złożone elementy wewnątrz rur , byc może nie w tej kolejności

2- złe zamocowania w półkach dla poszczególnych amorów tzn , jeden może być np niżej

3- skręcona za mocno ośka koła przedniego

 

DAN czy przed naprawą miałeś ten problem ???

No więc po kolei:

Ad.1 Niemożliwe wszystko zrobione tak jak ma być elementy układałem według kolejności, tak samo z założeniem, dodatkowo miałem przed sobą wydrukowaną serwisówkę więc wszelkie wątpliwości odrazu sprawdzałem.

Ad.2 Mało prawdopodobne, raczej są na tym samym poziomie, sprawdzałem wysokości suwmiarką, możliwa różnica to 0,5mm od przyłożenia, ale sprawdzę jeszcze raz

Ad.3Tutaj mnie zaskoczyłeś, jak za mocno???no fakt przykręciłem ją mocno, ale zawsze tak koła przykręcam, pozatym mogłoby to mieć wpływ na twardość???

 

Przed naprawą nie było tego problemu ale to z tego powodu,że uszczelniacze dosyć puszczały, część oleju napewno wyciekła bo miałem plamy w garażu jak rano przychodziłem,więc pewnie były już same w sobie miękkie, a w końcowej fazie już żle się prowadził, więc to był ostatni dzwonek na wymianę.

 

Idaho_da lagi są napewno proste, motor nie był bity, ma tylko lekko bo przerysowany i nic więcej.

 

Ostatnii ratunek to ustawienia 3 śrub regulacyjnych compression,rebound i spring pre-load , niestety tak leje za oknem,że nie ma szans sprawdzić czy coś pomogło :buttrock: , póki co to siedze jak na szpilkach i czekam aż przestanie padać bo może to kwestia właśnie tych regulacji, przynajmniej mam taką nadzieję, a wiadomo czyją matką jest nadzieja :smile2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiegos powodu nie masz tlumienia - mozliwe ze to wlasnie zle ustawienie sruby regulacyjnej, albo jakis blad przy skladaniu cartridgea.

 

Adam M.

Mozecie mi powiedzieć jaki to typ oleju L01??? Bo problem chyba tkwi w oleju, jak byłem u olka w bielsku to powiedział że 10W(sprawdzał w serwisówce swojej) ale w mojej pisze L01, a w ogóle to zgłupiałem juz całkiem bo jest model 93-95 i 95-98 i nie mam pojecia które dane wziąć pod uwage bo mam rocznik 95, da się jakoś sprawdzić czy to nowy model czy jeszcze stary??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zawiaszen stosuje sie oleje od 5W do 20W, a w gsxr to o ile pamietam leje sie 10W, jesli taki wlales to powinein byc ok, chyba ze to jakas podroba, najlepiej kup castrola do zawieszen, ale z tego co czytam to chyba nie jest wina oleju. pytanie czy zawiecha nie ma tlumienia wogole czyli skacze jak pingpong, czy jest jak kamien ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zawiaszen stosuje sie oleje od 5W do 20W, a w gsxr to o ile pamietam leje sie 10W, jesli taki wlales to powinein byc ok, chyba ze to jakas podroba, najlepiej kup castrola do zawieszen, ale z tego co czytam to chyba nie jest wina oleju. pytanie czy zawiecha nie ma tlumienia wogole czyli skacze jak pingpong, czy jest jak kamien ?

Wlałem właśnie castrola 10W, mowili że jeden z najlepszych, sądząc po cenie to faktycznie, motul tyle za litr kosztuje co castrol za 0,5, co do zawieszenia to nie że w ogóle nie pracuje, poprostu jest twarde, i na zakrętach narywa kierownicą, wsiadłem do qmpla na taką samą tylko starsza to u niego 1 moment jak przytrzymasz na hamulcu i zaczynasz pompować to idzie lekko i w miarę ugięcia coraz ciężej, a u mnie już z początku jest twardo i trzeba faktycznie szarpać żeby zaczęło pracować na 3/4 skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to znaczy ze nawet nie wiesz czy masz tlumienie, bo zawieszenie nie bardzo sie chce ugiac ? Ja odebralem wyrazenie `kolko odrywa sie w zakrecie i podskakuje` jako skutek braku tlumienia przy wielokrotnych ugieciach - tymczasem ono w ogole nie chce sie uginac.

To nie ma nic wspolnego albo malo z olejem a raczej z twardoscia sprezyn.

Spusc jeszcze raz olej ( ale go nie wylewaj ) i zobacz czy ugina sie latwiej czy nie.

Jezeli nie to blad tkwi albo w skreceniu calosci do kupy, albo sprezyny sa zle wlozone, albo przez przypadek dales im najwieksze napiecie na regulacji.

Jezeli po zlaniu oleju zachowuja sie w miare normalnie to znaczy ze wsadziles jakas czesc odwrotnie i zawory, ktore maja puszczac w jedna strone a trzymac w druga trzymaja przy ugieciu, a nie odbiciu - tak jak powinno byc.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mowie, ze proby diagnozowania przez net to jak wrozenie z fusow.

Jak masz moto w reku to po kilku minutach jazdy wiesz co jest grane

 

Zgadza się, czasami częto jest coś poradzić nie widząc motocykla. Zobacz jakie masz ustawienia napięcia wstępnego i tłumienia. Co do ośki - skręcasz ją mocno, ale dopiero potem odkręcasz tą śrubę blokująca ją w jednej z lag i ti po postawieniu motocykla na koła.

 

Pozdro, Pawel

 

PS. Możesz zerknąć na mój tekścik o lagach, moze znajdziesz jakaś informacja.

 

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423...23,1976940.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, jesli jest twarde, a wczesniej pracowalo dobrze, tzn uginalo sie to wnioskuje ze zalozyles jakas czesc odwrotnie, prawdopodobnie tak jak pisal Adam jakas czesc zaworu, wszystko mogles zlozyc do kupy tak jak w serwisowce, ale mogles zalozyc odwrotnie, i to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne.

Tak czy siak musisz to jeszcze raz rozebrac, bo tak przeciez nie mozesz jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie spotkalem z czyms podobnym tzn. zawiecha (jeden wyjety z polki teleskop) sie troche ugiela- potem tak jakby miala miejsce na ugiecie a tu stuk jakby dobilo- aja ja skladalem(;-))) ) , i opierd...l od Rycha -ze niby jakas kiche odwalilem i co sie okazalo moto po wypadku i jeden teleskop byl zgiety w dolnej rurze i to w taki sposob ze jak sie odpowiednio pokrecilo gorna rura to dzialal ,a w innym polozeniu ni w zab. Trzeba bylo calosc wymienic(bo jakos w prostowania nie bardzo wierzymy).Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...