przemek96 Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 3 godziny temu, siano napisał: Witam, Szykuje mi się wymiana oleju w FDFX V-TWIN 96 przebiek 60 tys km Silnik - OLEJ BEL-RAY V-TWIN PÓŁSYNTETYK 4T 20W50 Sprzęgło - Olej Bel-Ray Primary Twin Skrzynia biegów - Olej Bel-Ray Big Twin Filtr oleju - HifloFiltro Hiflo HF171B czy to dobry wybór, wcześniej miałem zalany Silnik - AMSOIL 20W50 SPRZĘGŁO SKRZYNIA - HARLEY OLEJ FORMULA+ Filtr oleju K&N KN-171B Proszę o uwagi Lałeś Amsoil to przy nim pozostań, tym bardziej, że chcesz zamienić na półsyntetyk. Do sprzęgła ten sam co do silnika. Do skrzyni ta formula + jest chyba ok. Filtr oleju K&N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siano Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Dzięki za opinie. Zastanawiam się tylko czy na przebieg 60k lać dalej syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Jak najbardziej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 w serwisówce do dyny '03 znalazłem info o tym, że w przypadku gdy zachodzi potrzeba dolania oliwy a akurat nie mamy pod ręką ori oleju HD to możemy dolać oleju opisanego jako przeznaczonego do ... diesla - dlaczego do diesla? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Bo mają duży pakiet ochronny. Taka oliwa 3-4 tyś mil i do zlania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BubRb Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) Witajcie... Dawno tu nie zaglądałem.... Pytanie do znawców tematu, jest jakaś różnica w tych olejach, i przeciwskazania do Electry ?! Poprzednio wlałem tego z lewej V-Twin, a teraz sprzedawca się pomylił i przysłał mi ten drugi....lać go do Electry ?! Edytowane 9 Marca 2020 przez BubRb Cytuj Nie jedź szybciej, niż lata Twój Anioł Stróż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotor7 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Witam. Panowie pytanie o olej do sportster 883 rok 2009. Do skrzyni. https://allegro.pl/oferta/olej-bel-ray-sport-przekladniowy-1l-8675071450?utm_medium=app_share&utm_source=facebook taki będzie ok? Dziękuję. Kurczę naczytałem się forum i do wymiany płynów w HD podchodzę jak saper do miny. A we wcześniejszych sprzętach z marszu robiłem. 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BubRb Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Saper do miny.....to chyba jak wszyscy tutaj na forum....bo zamiast zmieniać olej, to się bawimy w rozpisywanie wzorów i reakcji chemicznych 😀 Cytuj Nie jedź szybciej, niż lata Twój Anioł Stróż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotor7 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 (edytowane) Czy taki przekładniowy może być? Czy ktoś może polecić coś innego? Jeśli ten nie pasuje. Dziękuję Edytowane 14 Marca 2020 przez rotor7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Lej taki 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu553 Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 W dniu 19.02.2014 o 11:29, FIS napisał: Temat ma na celu zebranie w jednym miejscu najbardziej przydatnych postów związanych z Olejami do HD. Cos w rodzaju vademecum zawierajace odpowiedzi na najczesciej zadawane problemy i zagadnienia zwiazane z olejami. Jeżeli ktoś uważa, ze istnieje na forum post który powinien się tutaj znalezc, proszę o taka informacje. ....temat w trakcie edycji..... Edit: daniel-intruz Nie lej tam zadnej formuły ani ATFa...!!! Panowie, co to za porady??? Leci z nami jakiś PILOT? :blink: Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem o tym z vin'em. To nie są oleje dla ludzi którzy jezdzą, tylko dla niedzielnych motocyklistów... No i jeszcze ta porada- "jak wlejesz silnikowy to nie pojedziesz i sprzęgło do rozbiórki i czyszczenia." A ja mówię- wlej silnikowy i pojedziesz... Wiecie jakie są skutki gdy na ATFie padnie simmer wałka zdawczego silnika??? :banghead: Bo na silnikowym - nie stanie się nic...!!! Nie rozumiecie, że ja potem robię te skrzynie po tych wszystkich ATFach i formulach? Mam zapodac fotki jak to wygląda po formule? Czy fotki części po użytkowaniu ATFa? Remont skrzyni latającej na przekładnióce to normalny remont zużyciowy. Po ATFie - padają simmeringi, po formule lecą łozyska. Materiał simmerów jest nieodpowiedni do ATF'a Formuła w goracej skrzyni harleya robi sie jak woda i "nie smaruje!!!!! Niedzielny motocyklista robi 20km dzienie i nie zdąrzy rozgrzać przekładni to i formula jakoś tam sobie radzi. A przy lataniu w upale po 300 km w trasie temp. skrzyni osiaga około 80 st. C. Formuła wtedy nie tworzy już warstwy smarnej. Skutek- 80 000 km konkretnego latania- wszystkie kulkowe łozyska sk. biegów do wymiany w sprzęcie 2009 rok!!!- jedynie igiełkowe dały radę bo, nie pracują na ostatnim biegu a i ich powierzchnia toczna jest większa. Olej przekładniowy musi być gęsty w pełnym zakresie temperaturowym pracy skrzyni, a forumla taka nie jest. To gówniany olej made in Harley - Davidson przeznaczony ch*j wie do czego.... bo nawet chu*owo na nim smakuje zrobiona jajecznica. I to jeszcze do EVO polecacie... eh... Do wszyskich HD BT: Sk. biegów - Mobil Getriebe 80W- 90, Hipol 15 F, Hipol MF 80W- 90 Sprzęgło- rev tech primary, bel ray primary lub inny dowolny primary, polecam silnikowy Midland 20W -50 lub olej na którym lata silnik. Silnik - syntetyk Mobil 20W-50, AMS Oil 20W-50, Mobil 15W- 50 minerał - Liqui Moly 20W- 50 lub inny dedykowany 20W- 50. polecam- minerał Midland 20W-50 Nie polecam olejów typu SAE50 lub SAE 60! Sprawdzać poziom, spać spokojnie... i :crossy: Amen. vin- "Linka ssania- po wyciagnięciu przekreć zgodnie ze wskazówkami zegara, będzie zablokowana (powinna być)" - nie, nie bedzie... Chyba że przez jakiś przypadek. Pod dżwignią jest moletowana pastikowa nakręteczka, Nie metalowa nakretka z tyłu pod klucz 17 czy tam 19 tylko plastikowa moletowana pod dzwignią okragła, dokreć ją w prawo o 1/8 - 1/4 obrotu. Zaciśnie ona dzwignę i powinna zostawać. Jak nie możesz jej już dokręcić i wszystko trzeszczy - linka do wymiany. FIS widzę że jesteś praktykiem wiec twoje informacje wydają mi się najbardziej sensowne. Czy mogę prosić Cię o aktualizację, ponieważ niektórych z tych olejów z Twojego wpisu już nie widzę w sprzedaży? Mam Dyna Lowrider FXDL Twin Cam A 1999r 40 tyś mil. kupiony za tzw " ostatni grosz" i nie chciał bym z powodu złego oleju wpakować się wkrótce w jakieś remonty. Teraz jest prawdopodobnie wszędzie mineralny Motul 3000 4T 20W-50. Zostawić tak czy dać coś innego? Co mogę wlać najbardziej odpowiedniego (niekoniecznie taniego) do skrzyni, sprzęgła, silnika? Jeżeli serwisujesz HD to jak cię szukać - czy możliwy jakiś namiar na warsztat? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 TC88A '05r wczoraj wymieniłem oliwę w skrzyni - na chwilę obecną zwykły przekładniowy 80w90 na przepłukanie - w ciągu kilku najbliższych miesięcy będę zmieniał jeszcze raz ponieważ szykuje mi się wymiana uszczelniaczy (niewielki wyciek jeszcze niezlokalizowany). potem jeszcze nie wiem co zaleję. w najbliższych dniach najprawdopodobniej szarpnę się na wymianę oleju silnikowego. jako, że motocykl jak na razie jest karcony głównie w mieście, trochę smalenia laka przy dynamicznych startach, często obroty w okolicach 4-5kobr., zużycie paliwa powyżej 9l/100km, zdecydowałem się na pełny syntetyk 10w60 - co o tym myślicie? pytanie również o oliwę do primary (wstępne przeniesienie napędu+sprzęgło) - czy sprzęgło jest z podobnych materiałów jak w japonii? czy można tam nalać syntetyka przeznaczonego do silników motocyklowych? co to są za oleje, które HD i inne firmy opisują jako primary fluid? czy to są oleje silnikowe czy przekładniowe? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Namawialbym na mineralny z dodatkiem Lucas oil zinc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 już zalany syntetyk 10w60 zarówno w motor jak i w sprzęgło 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 10W60? Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej. Ja dalej uwazam, odwrotnie niz Fis ze najlepszym olejem do primary jest ATF, jako ze to olej specjalnie zrobiony do mokrych sprzegiel w automatycznych skrzyniach biegow. Jesli padaja na nim simmery HD to jakoe gowno oni tam wkladaja?. Ale oczywiscie warto sie przed tym zabezpieczyc i lac olej silnikowy, albo w czasie remontu zastosowac simmery z vitonu co ja robie w swoich anglikach. Ktore spokojnie ATF wytrzymuja Tyle ze 60 tka to olej wyjatkowo lepki i uzywany glownie w sportowych samochodach BMW z bardzo luznym pasowaniem silnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.