Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak, kolor oleju niczego nie mówi ale mogę się mylić. Nawet czarny kolor mówi, że dawał radę czyli w zawiesinie trzymał wszystkie syfy z procesu spalania. Ale tak naprawdę byś musiał dać olej do analizy tego AMSa i Mobila w tej samej eksploatacji. Wtedy byś widział różnicę. Czysty olej który wychodzi z silnika może nie spełniać do końca swojego zadania AMS ma duży TBN i inne środki czyszczące co pozwala utrzymać czystość silnika. Oczywiście nie bronię AMSa są lepsze oleje od niego np: Red Line.

Jeszcze tak myślę, że AMS po tych 3 tysiącach się skończył czyli wytłukłeś jego dodatki, ale to by pokazała analiza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek to nie sa silniki ze znaczacym przebiegiem zeby olej zbieral nieczystosci swoimi dodatkami i gromadzil je w sobie, to byly nowe silniki lub z przebiegami nascie czy tam 30 tys mil, i jest w nich czysto, to raz. Dwa jak pisalem wczesniej przy delikatnej eksploatacji jest czysty, gdy mu dajesz overheat robi sie czarny. Poza tym niesadze zeby Mobil mial mniejsze wlasciwasci czyszczace,sa to oleje z gornej polki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, ale jak dasz mu w d..pe to olej się jak to mówią przepala i zużywają się jego dodatki, które powoduję zmianę koloru. Dodatkowo użyte bazy zmieniają kolor pod wpływem temperatury. Najlepszym przykładem jest silnik diesla tam olej po 100km robi się czarny ;) .

Zastanawia mnie jedna rzecz kurcze tutaj masz SAE 60 a Mobila lejesz 20W50 gdzie AMS powinien być bardziej odporny na wyższe temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez zaczalem eksperymenty olejowe w swoim Triumphie, ktory w odroznieniu od HD ma 3 cylindry i mieszanke lozysk tocznych z slizgowymi , przy czym slizgowych jest wiecej w silniku, a tocznych w primary i skrzyni. Moge lac samochodowe oleje bo sprzeglo jest suche a skrzynia osobna wiec tam wlalem syntetyk 75 / 90 i jest.

W silniku uzywalem Castrol Edge 20W50 full synthetic, ale z kiepskim rezultatem - cisnienie na goracym silniku w goracy dzien na wolnych spadalo do 10 psi, w czasie normalnej jazdy powyzej 3 tys obr trzymalo sie okolo 60 psi, a powinno 70 - 90 psi. Mam cisnieniomierz wiec widze na biezaco co sie dzieje.

Na wiosne przez pomylke wlalem litr za duzo i dziwilem sie dlaczego cisnienie nie spada ponizej 40 psi, ale wywalalo olej przez odme do filtra i gaznikow, wiec szybko sie zorientowalem w czym rzecz.

Wczoraj zmienilem olej na LiquiMolly 10W60 ( do serii M BMW ) i cisnienie na drodze przy 3 tys obr i powyzej trzyma sie okolo 80 psi, a najnizsze cisnienie ktore udalo mi sie uzyskac po pol godzinie jazdy w miescie ( wolnej ) i bardzo rozgrzanym silniku przy 10 min stania w korku to powyzej 30 psi.

Bardzo odczuwalna roznica - zobaczymy teraz jak bedzie ze zuzyciem.

Castrola silnik praktycznie nie zuzywal, co okazalo sie po mojej dolewce do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez zaczalem eksperymenty olejowe w swoim Triumphie, ktory w odroznieniu od HD ma 3 cylindry i mieszanke lozysk tocznych z slizgowymi , przy czym slizgowych jest wiecej w silniku, a tocznych w primary i skrzyni. Moge lac samochodowe oleje bo sprzeglo jest suche a skrzynia osobna wiec tam wlalem syntetyk 75 / 90 i jest.

W silniku uzywalem Castrol Edge 20W50 full synthetic, ale z kiepskim rezultatem - cisnienie na goracym silniku w goracy dzien na wolnych spadalo do 10 psi, w czasie normalnej jazdy powyzej 3 tys obr trzymalo sie okolo 60 psi, a powinno 70 - 90 psi. Mam cisnieniomierz wiec widze na biezaco co sie dzieje.

Na wiosne przez pomylke wlalem litr za duzo i dziwilem sie dlaczego cisnienie nie spada ponizej 40 psi, ale wywalalo olej przez odme do filtra i gaznikow, wiec szybko sie zorientowalem w czym rzecz.

Wczoraj zmienilem olej na LiquiMolly 10W60 ( do serii M BMW ) i cisnienie na drodze przy 3 tys obr i powyzej trzyma sie okolo 80 psi, a najnizsze cisnienie ktore udalo mi sie uzyskac po pol godzinie jazdy w miescie ( wolnej ) i bardzo rozgrzanym silniku przy 10 min stania w korku to powyzej 30 psi.

Bardzo odczuwalna roznica - zobaczymy teraz jak bedzie ze zuzyciem.

Castrola silnik praktycznie nie zuzywal, co okazalo sie po mojej dolewce do zbiornika.

Dolej tego lucas heavy duty oil stabilizer https://www.amazon.com/Lucas-10001-Heavy-Duty-Stabilizer/dp/B000AS1XYO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1526132136&sr=8-1&keywords=lucas+heavy+duty+oil+stabilizer

to zobaczysz jak ci cisnienie podskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy na tym forum pisałem lub innym, ale ten LM to wynalazek w USA do HD. Bardzo dużo ludzi zaczyna go stosować z dobrymi wynikami. Pisali, że ładnie wygłusza górę i trzyma ciśnienie. To był mój drugi faworyt po AMSie. Na razie jeszcze testuje AMSa więc nie miałem okazji go przetestować. Sam LM nie jest zły, pakiet ma nawet ok ale użyłbym go od 3 -5 tyś mil. Szybko się ścina do wartości 40W gdzieś były UOA w necie. Spowodowane jest to dużymi dodatkami VI. Ogólnie dla HD jest ok i można go kupić za 200zł za 4 litry w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam nadzieje ze nie cisnienie krwi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przywitac sie wypada jako,ze "mlodzik" na tym forum ;) Czytajac posty o olejach faktycznie mozna dostac zawrotu glowy. Przesiadlem sie z "japanese" na mojego pierwszego HD - wybor padl na " lajcika" Sporstera z 2009 roku poniewaz duzo latam po miescie ,w tym do pracy. Do tego podobno "bulletproof" silnik EVO wsrod HD tez przyczynil sie do wyboru. Jutro przymierzam sie do wymianki oleju w silniku i primary. Zakupilem oleje Torco. Czy ktos z Was "latal" kiedys na tym produkcie? Opinie w USA i GB sa pozytywne , ponadto to firma ,ktorej oleje uzywa USAF w swoich latajacych maszynach.,co sugeruje,ze nie nalezy do "ostatnich " Jesli nikt nie uzwal , to napisze pozniej co i jak sie zmienilow " zachowaniu "motocykla.Nie wiem tylko czy plukac silnik z minerala przed syntetykiem? :) Pozdrowko

post-92804-0-75528600-1528284161_thumb.jpg

post-92804-0-92090100-1528284635_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Bardzo fajny olej za ile go dostałeś w Polsce. Sam z chęcią bym go spróbował ale koszty z USA do Polski trochę mnie zniechęciły.

Niezły ma pakiet dodatków:

 

Features & Benefits
- Group IV/V 100% Synthetic Formulas
- Maximizes horsepower & torque output by as much as 4%
- Reduces engine temperatures
- Highest level of engine protection
- Extends piston and valvetrain life
- Meets or Exceeds: JASO MA / API SJ
- Available Sizes: 1 Liter, 5 Gallon Pails, 55 Gallon Drums

 

Tylko cena wychodzi około 100zł za 1q

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Bardzo fajny olej za ile go dostałeś w Polsce. Sam z chęcią bym go spróbował ale koszty z USA do Polski trochę mnie zniechęciły.

Niezły ma pakiet dodatków:

 

Features & Benefits

- Group IV/V 100% Synthetic Formulas

- Maximizes horsepower & torque output by as much as 4%

- Reduces engine temperatures

- Highest level of engine protection

- Extends piston and valvetrain life

- Meets or Exceeds: JASO MA / API SJ

- Available Sizes: 1 Liter, 5 Gallon Pails, 55 Gallon Drums

 

Tylko cena wychodzi około 100zł za 1q

Witaj. Mieszkam w UK i caly kpl wyniosl mnie 67 funtow.( Lacznie z olejem do skrzyni) Jest dostepny w kilku miejscach w Anglii. Znalazlem tez ciekawe porownanie - co prawda zrobione przez ludzi z Amsoil ,ale jednak w miare obiektywne. ( Tylko ,ze z 2009r)

 

http://assets.ngin.com/attachments/document/0016/3287/A_Study_of_Motorcycle_Oils.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Jaki olej do skrzyni ogólnodostępny w Polsce aktualnie polecacie? Czy nadal Midland 20w50 jak w pierwszym poście czy jest coś nowszego.

 

Olej mi wychlapal się przez inspekcje i dla pewności chcę wymienić na nowy.

 

Sportster XL1200 N rok 2010. 15 tyś km najechane.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez konarix

Fuck the plastic Get the classic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wczoraj sprawdzałem filtry oleju HD oba dwa po tym samym przebiegu 2 tyś mil są to oryginały HD Super Premium 5 na pierwszy rzut oka są takie same ale jednak różnica w wykonaniu jest widoczna. Jeden był kupiony w salonie HD w Łodzi a drugi w Wawie. Jako sama budowa to jest ok, sprężyna do zaworu zwrotnego też ok. Ale samo wykonanie jest rożne, nawet materiał filtracyjny.

Teraz zagadka który Waszym zdaniem jest lepiej wykonany ten po prawej czy po lewej :)

 

 



Witaj. Mieszkam w UK i caly kpl wyniosl mnie 67 funtow.( Lacznie z olejem do skrzyni) Jest dostepny w kilku miejscach w Anglii. Znalazlem tez ciekawe porownanie - co prawda zrobione przez ludzi z Amsoil ,ale jednak w miare obiektywne. ( Tylko ,ze z 2009r)

 

http://assets.ngin.com/attachments/document/0016/3287/A_Study_of_Motorcycle_Oils.pdf

 

To jest stare porównanie AMSa oczywiście w USA jest odbierane z przymrużeniem oka z powodu, że jest wykonane w niezależnych laboratoriach i jest jak to mówią robione pod AMSa ;). Dodatkowo od tego czasu formulacja bardzo się zmieniła oczywiście na niekorzyść użytkownika a chodzi o kasę. Kiedyś były to oleje robione w grupie IV i V a teraz to grupa II i III z jakimiś tam dodatkami czyli tak zwane hydrokraking.

post-23242-0-06396100-1528311767_thumb.jpg

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...