GENAS_PMI Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu "ujeżdżam" Hondę XL 600 z roku 1985. Sprzęt już leciwy ale daje spokojnie rade w terenie, gorzej jest z oponami. Obecnie mam takie uniwersalne, dakarowe. Pytanie proste: czy jest sens zakładać do tego sprzętu opony typowo crossowe?Nawet w niewielkim błocie mam problem, ciągle muszę nogami podpierać, kiedy crossy dają pełen gaz i przelatują przez takie niepewne nawierzchnie, typu mokra trawa, lekkie lub gorsze błoto, miałki piasek, liście itp. Chodzi mi tylko o to, czy komfort jazdy się nie pogorszy?Chcę tego dokonać, ponieważ na razie nie rejestruję Hondy i jedyny asfalt, jaki przejeżdżam to max 5 km podczas wyjazdu 100 km, więc z tym nie będzie problemu.Będę raczej zakładał używki w dobrym stanie, mogę je kupować co jakiś czas, bo wiem, że na asfalcie się zużywają, za to w terenie mają się dobrze trzymać. PS: Oczywiście zmienię obydwie oponki :) Pozdrawiam! Edytowane 27 Lutego 2015 przez GENAS_PMI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikijazz Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Typowo crossowymi po asfalcie to zapomnij, tak samo jak jakimiś uniwersalnymi w terenie. Jak będziesz jeździł w terenie (enduro) to wcale tak szybko się nie zużywają a jazda jest nieporównywalnie stabilniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GENAS_PMI Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Właśnie o to chodzi, że na asfalcie przejadę kilkaset metrów ostrożnie powoli, a potem tylko teren, błoto, koleiny błotne itp. Mam nadzieję, że jazda będzie dużo stabilniejsza, bo teraz na uniwersalnej jadę z 10 km/h i cały czas manewruję ciałem i dosięgam tylko połową stopy do ziemi przy wzroście 175. Dziękuję za szybką podpowiedź. Właściwie to jest też wersja XR bardziej sportowa i ma właśnie kostkę, więc u mnie też powinna się nadać. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 wrzucaj kostki się nie zastanawiaj, z tyłu masz 17 cali? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GENAS_PMI Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Tak, mam 21 / 17, więc standard, miejsca wystarczająco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Typowo crossowymi po asfalcie to zapomnij co ty gadasz fajnie wyją :D c04 na tyle i 90km/h i własnych myśli nie słyszysz :D nie no ogólnie c04 na asfalcie jeździ -ostrożnie z pochylaniem się , na mokrym jest jazda jak po lodzie ale bez przesady że nie da się jeździć...... w moim odczuciu mniejsze zło to c04 i ostrożnie na asfalcie niż e09 albo jakieś trailwings w terenie bo to jest dopiero męczarnia.... przy tej ilości km co robisz to nawet bym się nie zastanawiał choć na 17 może być chyba kiepski wybór .... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 kup nowe te opony. na przód możesz wrzucić ac10 a na tył co trafisz, jednak w 17 jest bida z wyborem Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 przod szukaj uzywek , sa czesto w bdb stanie za polowe ceny nowej , tyl nowa , bo uzywk iczesto kosztuja 80% nowej a sa w polowe zjechane , a taka opona juz slabo sobie radzi .Ja polecam Michelina Ac10 , Shitas Mitas c-02 - wzglednie trwale i tanie . Nie polecam opon z homologacja F.I.M , szybko znikaja i sa dosc niskie kostki. nie ma poki co opon uniwersalnych Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GENAS_PMI Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 No i tutaj już jest problem. Typowo crossowych opon po prostu nigdzie nie widzę. Są jedyne na Allegro, ale mają same kostki, na środku nawet, przez co opona jest okrągła patrząc od tyłu. Pytanie, czy taka się nada, czy lepiej byłoby mieć poprzeczne szerokie grzbiety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.