Skocz do zawartości

Buspasy w Poznaniu


wiciu_r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy nowego Prezydenta więc może ktoś światły umysłowo przekona go do buspasów dla jednośladów?

Za Grobelnego zdaje się opory były, a w paru miejscach fajnie i legalnie by to nam przyspieszyło.

Z góry mówię że ja politycznie szara mysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy nowego Prezydenta więc może ktoś światły umysłowo przekona go do buspasów dla jednośladów?

Za Grobelnego zdaje się opory były, a w paru miejscach fajnie i legalnie by to nam przyspieszyło.

Z góry mówię że ja politycznie szara mysz.

Dobry pomysł dopóki nie będą zapie**alać na nich .

Jak się paru rozp..rdoli na busie to się skończy .

Edytowane przez lysy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie ( i chyba w Bydgoszczy), śmigasz buspasami legalnie, masz na pasie wskazanie,ze jechać może bus, taxi ,policja i motocykle.Od marca rozpoczyna się testowanie w Łodzi.a Poznań, jak to Poznań, możesz uklęknąć i się pomodlić, nie było nawet kampani o jeżdżeniu między autami ;)

A propos Łodzi, wybieram się tam około czerwca aby pooglądać murale, zobaczę wtedy jak się mają sprawy z buspasami.

Edytowane przez aura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buspasy to generalnie jakiś dziwny wymysł. Motocyklem to i tak wiadomo nie ma problemu bo lecisz jak chcesz.

Nie wiem komu przeszkadzało np na Bukowskiej czy Puławskiego zrobić normalne dwa pasy i rozładować korki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buspasy to generalnie jakiś dziwny wymysł. Motocyklem to i tak wiadomo nie ma problemu bo lecisz jak chcesz.

 

Nie wiem komu przeszkadzało np na Bukowskiej czy Puławskiego zrobić normalne dwa pasy i rozładować korki.

 

Zadaniem jest to, aby ludzie przesiedli się do komunikacji zbiorowej, stąd przy tym przywileje dla takiego transportu.

Jest to trend nie tylko u nas. Extra opłaty za wjazd do centrum (np.Berlin), zaś w Irlandii są ułatwienia w miejscowościach podmiejskich, gdzie są specjalne darmowe parkingi przy stacjach kolejowych, autobusowych.

 

Motocyklem nie lecisz "bez problemu". Jeśli Tobie udaje się i czujesz swobodę, to nie znaczy, że wszystkim jest O.K. Przykładem może być Londyn,gdzie udostępniono buspasy dla motocykli (początkowo przez bodajże rok jako eksperyment), w którym to okazało się, że jest znacznie mniej wypadków oraz że motocykle poruszają się.... wolniej.

I dlatego chciałbym dowiedzieć jak to działa w polskich realiach, gdzie już są doświadczenia (Kraków,Bydgoszcz) - no, ale tych informacji jakoś nie można "wykopać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, że jeszcze spytam legalnych użytkowników buspasów - czy można się nimi poruszać motocyklami czy motocyklami jednośladowymi?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestro przesiadka na komunikację zbiorową i tak nie nastąpi. Pewna równowaga jest i buspasy tego nie zmienią. To zabieg marketingowy.

Ci ci mogą to już jeżdżą MPK: uczniowie, studenci, pracownicy stacjonarni. Ci co nie mogą bo muszą autem to cierpią w korkach i płacą za parking w mieście, albo stać ich na wygodę.

 

"Wpuszczenie" motocykli na buspas nie ma logicznego uzasadnienia. Zwyczajnie uprzywilejowanie jednej grupy wobec drugiej. Tak jak z taxi.

Motocykl z założenie jest lżejszy i bardziej mobilny więc nim łatwiej się przemieszczać niż np. kartonem.

 

Interes samorządu jest zazwyczaj przeciwny niż interes obywateli dlatego mamy mi. takie buspasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba pamiętać, że nasze miasta były projektowane x lat temu i nikt nie myślał, że będzie tak dużo samochodów. Z ekonomicznego punktu widzenia buspasy to dobre rozwiązanie, bo ludzie pracujący 8h mogą szybciej dotrzeć do domu i pracy. Jeśli założymy, że jeden autobus ma długość 5 samochodów, to w samochodzach będzie jechało maksymalnie 25 osób, a w autobusie 4 razy tyle. Stąd przywileje. Autobusów jest mniej niż samochodowe, więc jak motocykliści będą jeździli buspasami to powinno być bezpieczniej i sprawniej. Nie trzeba się przeciskać między samochodami, można jechać z większą średnią prędkością stale, tzn jedziesz te 50-70 non stop, a w korku powiedzmy 20-30, a później dzida. Oczywiście przekłada się to też na spalanie.

 

Ps: ekonomicznie, ponieważ np w moim przypadku w Warszawie miesięczny na komunikację to ok 250 pln, a samochodem mw 600- 800 zł w zależności od samochodu, którym jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...