cyborg78 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Problem jest taki, Honda CBR 954, rocznik 2003, przebieg rzekomo poniżej 20 000 km (?), "słynny" silnik SC 50. Niedlugo po zakupie okazało się ze bierze znaczne ilości oleju. Dym podczas przegazowki mocno niebieskawy, oczywiście smrod spalonego oleju. Na razie pytanie teoretyczne bo jeszcze silnik nie otwierany, ale domyślam się ze znajde tam poważnie porysowane gładzie cylindrow. Pytanie brzmi co najsensowniej zrobić z tym silnikiem? Czytalem gdzies ze jedyna droga to kupno nadwymiarowych tlokow i pierścieni (które sa dostępne do tego silnika) i obrobka bloku w specjalistycznym zakładzie (alusil wymaga innych narzedzi niż zeliwo), z tym ze koszt części jest nieco zabójczy.. Czy ktoś już może ma jakies doświadczenia z pozytywna naprawa tego silnika? Licze po cichu na jakies konkretne wskazówki od pewnego znanego mechanika z Sosnowca;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Aby sprawdzić powierzchnię gładzi cylindrów wystarczy przez otwór świecy wprowadzić boroskop.Podejrzewam zagotowanie silnika i uszczelniacze zaworowe do wymiany. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Mam boroskop (w zasadzie ja mam wideoskop) ale dość stary - z kamerą o średnicy 18 mm więc musze gdzies pozyczyc mniejszy. Obys Piotrze miał racje.. Będę informowal o postępach jak już przyjdzie kolejka na ten motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Wg mnie to głowica do roboty. Może uszczelniacze a może i zawory.. Ale wypadało by zacząć dłubanie od zmierzenia ciśnienia sprężania na sucho oraz przeprowadzając próbę olejową. Nawet jak coś podpatrzysz endoskopem to tylko pogląd. Bez zmierzenia tłok - cylinder niewiele to wniesie. Co do remontu to ciężki temat. Niektórzy wymieniają same pierścienie. Inni robią głowicę i problem znika. Ale zakup tłoków nadwymiarowych z obróbką bloku przekroczy wartość zakupu używanego silnika. I co do trwałości po takim zabiegu to też pozostawia wiele do życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 No wlasnie zakup używanego silnika to loteria, podobno te silniki sa dość nietrwale (a może nieglupotoodporne) i często rysuja się w nich cylindry - a nie sa pokryte nicasilem ani nawet nie maja wkładek żeliwnych - to alusil.. No coz, tak naprawdę w same uszczelniacze za bardzo nie wierze - dym pojawia się w całym zakresie obrotow, i przy wkręcaniu i przy schodzeniu i podczas jazdy ze stalymi obrotami wiec obawiam się najgorszego. Cisnienie oczywiście zmierze na samym poczatku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 No to pierścienie na bank. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 No wlasnie w tym silniku podobno nie same pierścienie ale gładzie cylindrow się rysuja. No coz, jak się upewnie co do tego to napisze i wtedy będę jeszcze szukal rad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tak czy siak trzeba rozebrać. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 dlaczego od razu rozbierać to tego nie rozumiem mimo, że to dobry zarobek jak klient płaci i jeszcze jest obryw na prowizji z uszczelek.Odpiąć odmę i sprawdzić czy mocno z niej dymi na gorącym silniku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Nie o to mi chodziło. Zdiagnozować można bez rozbierania, ale sama diagnoza to tylko wstęp, piec trzeba naprawić, a jak zostało zauważone, na regeneracji głowicy się nie skończy więc trzeba rozbierać. No chyba że klient zdecyduje się na drugi piec. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Czy masz wyrazny warkocz dymu przy dodaniu gazu ?W Wwie Krasnobrodzka Racing naprawia alusilowe bloki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Wlasnie robilem test w garażu. Po rozgrzaniu odkrecalem i zamykalem na przemian gaz, tak do 7-8 tys obrotow. Wyrazny dym pojawial się w momencie osiagniecia tych obrotow i zamykania gazu. Wskazywaloby to jednak na uszczelniacze zaworowe-tak mi się wydaje. Jest taka szansa Piotrze tak? To co napisales na samym początku wydaje się ze załatwi sprawe Edytowane 11 Stycznia 2015 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Tak by wskazywalo.Test tego typu nalezy robic pod obciazeniem z kolega jadacym za toba, nie w garazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Pytanko: skoro piec z przedmuchami przez układ tłok - cylek - pierścienie ma wyższe ciśnienie w karterze od spalin to czy przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworowych będzie występować niewielkie podciśnienie (albo zauważalny spadek ciśnienia w karterach) przy schodzeniu z obrotów ? Ktoś to próbował zmierzyć ? Naturę usterki rozumiem tak że jako pierwsze zdychają uszczelki zaworów wydechowych i nagły spadek ciśnienia w kolektorze wydechowym powoduje wyciąganie mgły przez szczelinę zawór - prowadnica ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Wlasnie robilem test w garażu. Po rozgrzaniu odkrecalem i zamykalem na przemian gaz, tak do 7-8 tys obrotow. Wyrazny dym pojawial się w momencie osiagniecia tych obrotow i zamykania gazu. Wskazywaloby to jednak na uszczelniacze zaworowe-tak mi się wydaje. Jest taka szansa Piotrze tak? To co napisales na samym początku wydaje się ze załatwi sprawe Gdzie pojawiał się dym ?z tłumika czy z odmy ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.