Skocz do zawartości

Dopasowanie i zakładanie sworznia tłoka w silniku 4T


erykkyre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam taki problem jak montować sworznie tłokowe, spodlałem się z dwoma opiniami że powinno się sworzeń montować na ciepło tz. że się podgrzewa tłok i korbowód i wtedy sworzeń wchodzi lekko, a druga to że sworzeń wpycha się palcami z małym oporem bez żadnego podgrzewania tłoka i korby .

 

To jak to w końcu jest bo ja już sam nie wiem :icon_question:

 

Za odpowiedzi dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam taki problem jak montować sworznie tłokowe, spodlałem się z dwoma opiniami że powinno się sworzeń montować na ciepło tz. że się podgrzewa tłok i korbowód i wtedy sworzeń wchodzi lekko, a druga to że sworzeń wpycha się palcami z małym oporem bez żadnego podgrzewania tłoka i korby .

 

To jak to w końcu jest bo ja już sam nie wiem :icon_question:

 

Za odpowiedzi dziękuje :)

 

 

zaznaczyłem prawidłowy sposób montażu

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a są jakieś negatywne skutki zamrażania sworznia ?

pytam bo miałem parę razy problem z wciśnięciem i tylko ten sposób wydawał mi się najbezpieczniejszy

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a są jakieś negatywne skutki zamrażania sworznia ?

 

Jeśli sworzeń jest pływający,to nie trzeba go podgrzewać-wsuniesz go palcami jak napisał Piotr.

Są jeszcze sworznie zaciśnięte na tłoku lub korbowodzie i to pewnie z nimi miałeś doczynienia.W tym przypadku trzeba pogrzać tłok lub korbę

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz chłodzić, no problemo. Dla lepszego efektu możesz zamrozić sworzeń i podgrzać korbę/ tłok

 

Tylko po co ?

W takim przypadku nie masz pewności czy te części są dobrze spasowane a to właśnie wpływa na żywotność tych części.

Jeżeli tłok jest bardzo ciasno spasowany ze sworzniem i trzeba go podgrzewać to w czasie pracy sworzeń pracuje obrotowi tylko w główce korbowodu i tulejka szybko się zużywa. Zastosowanie rozwiązania z pływającym sworzniem wydłuży żywotność tego układu co najmniej dwukrotnie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również w przypadku starych motocykli, gdzie palcem sworznia nie wetkniesz? No np ten junak czy też jakiś stary poczciwy ogar lub wska? Widziałem różne kombinacje, nawet napieprzanie młotkiem, żeby sworzeń wszedł.

 

PS: pytam wyłącznie teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również w przypadku starych motocykli, gdzie palcem sworznia nie wetkniesz? No np ten junak czy też jakiś stary poczciwy ogar lub wska? Widziałem różne kombinacje, nawet napieprzanie młotkiem, żeby sworzeń wszedł.

 

PS: pytam wyłącznie teoretycznie.

 

Również w starszych silnikach powinno się doprowadzić do sytuacji w której sworzeń będzie wchodził od palca

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...