erykkyre Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam!Mam taki problem jak montować sworznie tłokowe, spodlałem się z dwoma opiniami że powinno się sworzeń montować na ciepło tz. że się podgrzewa tłok i korbowód i wtedy sworzeń wchodzi lekko, a druga to że sworzeń wpycha się palcami z małym oporem bez żadnego podgrzewania tłoka i korby . To jak to w końcu jest bo ja już sam nie wiem :icon_question: Za odpowiedzi dziękuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam!Mam taki problem jak montować sworznie tłokowe, spodlałem się z dwoma opiniami że powinno się sworzeń montować na ciepło tz. że się podgrzewa tłok i korbowód i wtedy sworzeń wchodzi lekko, a druga to że sworzeń wpycha się palcami z małym oporem bez żadnego podgrzewania tłoka i korby . To jak to w końcu jest bo ja już sam nie wiem :icon_question: Za odpowiedzi dziękuje :) zaznaczyłem prawidłowy sposób montażu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 dzięki :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Piotrze, mam małą prośbę- możesz takie wpisy pogrubiać? Na tapatalku nie widać tej zieleni :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Tak jest we wspolczesnych japonskich konstrukcjach - np w Junaku czy anglikach z lat 60 podgrzewasz tlok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Składałem kilka silników i sworznie wchodziły zawsze pod palcem. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 a są jakieś negatywne skutki zamrażania sworznia ?pytam bo miałem parę razy problem z wciśnięciem i tylko ten sposób wydawał mi się najbezpieczniejszy Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) a są jakieś negatywne skutki zamrażania sworznia ? Jeśli sworzeń jest pływający,to nie trzeba go podgrzewać-wsuniesz go palcami jak napisał Piotr.Są jeszcze sworznie zaciśnięte na tłoku lub korbowodzie i to pewnie z nimi miałeś doczynienia.W tym przypadku trzeba pogrzać tłok lub korbę Edytowane 28 Listopada 2014 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) Możesz chłodzić, no problemo. Dla lepszego efektu możesz zamrozić sworzeń i podgrzać korbę/ tłok Edytowane 28 Listopada 2014 przez Brzoz3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Możesz chłodzić, no problemo. Dla lepszego efektu możesz zamrozić sworzeń i podgrzać korbę/ tłok Tylko po co ?W takim przypadku nie masz pewności czy te części są dobrze spasowane a to właśnie wpływa na żywotność tych części.Jeżeli tłok jest bardzo ciasno spasowany ze sworzniem i trzeba go podgrzewać to w czasie pracy sworzeń pracuje obrotowi tylko w główce korbowodu i tulejka szybko się zużywa. Zastosowanie rozwiązania z pływającym sworzniem wydłuży żywotność tego układu co najmniej dwukrotnie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Również w przypadku starych motocykli, gdzie palcem sworznia nie wetkniesz? No np ten junak czy też jakiś stary poczciwy ogar lub wska? Widziałem różne kombinacje, nawet napieprzanie młotkiem, żeby sworzeń wszedł. PS: pytam wyłącznie teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Również w przypadku starych motocykli, gdzie palcem sworznia nie wetkniesz? No np ten junak czy też jakiś stary poczciwy ogar lub wska? Widziałem różne kombinacje, nawet napieprzanie młotkiem, żeby sworzeń wszedł. PS: pytam wyłącznie teoretycznie. Również w starszych silnikach powinno się doprowadzić do sytuacji w której sworzeń będzie wchodził od palca Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Jest na to patent czy szlifować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Jest na to patent czy szlifować? tylko nastawny rozwiertak i dużo cierpliwości Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Widziałem różne kombinacje, nawet napieprzanie młotkiem, żeby sworzeń wszedł. nie polecam. Łatwo tłok przerysować jak się młotek omsknie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.