Glootik Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Mam pytanie do forumowych mechaników. :rolleyes: Ostatnio dużo czytam opracowań z mechaniki m.in. motocyklowej i wpadłam na dwie sprzeczne opinie dotyczące zależności pomiędzy długością płaszczy tłoków a głośnością pracy silnika. W jednym autor pisze, że "im płaszcz jest dłuższy, tym ciszej pracuje silnik", a w innym (tu akurat miesięcznik "Motocykl") - że "krótkie płaszcze tłoków (...) zapewniają cichą pracę". No to w końcu jak jest? Krótkie czy długie przekładają się na cichszą pracę? :rolleyes: Cytuj ...Gott weiss ich will kein Engel sein... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 czym krótszy tłok tym cichsza praca ,mniejsza powierzchnia styku z tuleją ,mniejsze tarcie ,lżejsza praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Ale znacznie łatwiej o tzw. piston slap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 np kuty tłok w dużym singlu na zimno :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Generalnie im krótszy płaszcz tym silnik głośniej pracuje, oczywiście producenci skracają tłoki do granic możliwości by zmniejszyć tarcie i ograniczyć ich wagę, a minusy krótkiego płaszcza, niwelują poprzez niesymetryczne osadzenie sworznia w tłoku i ciaśniejsze pasowanie tłok- cylinder.Przykład: gsxr chodzi ciszej na oryginalnych tłokach niż na kutych tłokach JE dedykowanych do turbo, tłoki turbo mają grubsze denko, a przez to krótszy płaszcz dla zachowania wagi w wyniku tego tłok "obija się" przy każdym ZZ o ściankę cylindra. Albo CRF 450 które po kilku latach chodzą jak sieczkarnie, a tłok ma taki krótki płaszcz, że można odnieść wrażenie że jeszcze trochę i stanie w poprzek.Co do informacji zawartych w działach techniki w gazetach- różnie bywa, czasami zdarzają się babole, które na domiar złego są powtarzane. Nie zapomnę np. tekstu z ŚM, że FZR 1000 wymaga częstych zmian oleju ponieważ nadzwyczajnie zużywa tarcze sprzęgłowe i ich drobiny mogą doprowadzić do zatarcia silnika. Jak miałem kiedyś ten motocykl, to strasznie to przeżywałem;) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 No i tu już też mamy dwie sprzeczności. Czekamy na Adama i Piotrka. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Na ten temat można napisać dobrą pracę dyplomową ale w dużym skrócie.Tłok w silniku spalinowym potrzebuje prowadnicy aby nie bujał się po cylindrze jak żyd po pustym sklepie ale nawet przy długim płaszczu występuje moment przechylania się tłoka w punktach ZZ i ZW przy zachowaniu pełnej osiowości w układzie tłok - korbowód -oś wału korbowego. Niektórzy konstruktorzy zastosowali sprytny wybieg przesuwając minimalnie oś symetrii cylindra poza oś symetrii tłoka i wału korbowego jednak zwiększyła się głośność pracy tłoka ponieważ w momencie nawrotów nie kołysał się ale uderzał bokiem w przeciwległą ściankę cylindra.Jedynym sensownym rozwiązaniem była konstrukcja w silniku motocyklowym NEANDER 1400 TD. silnik posiadał dwa cylindry , dwa wały korbowe przeciwbieżne a każdy tłok miał dwie piasty sworzni tłokowych bez jakiegokolwiek płaszcza - tylko piasty pod krążkiem denka tłoka. Silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów bez wibracyjnie a tłoki nie wydają żadnych niepożądanych dźwięków.Więcej o nim opowie wujek Google Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 W Motocyklu sie pomylili :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Mam jeszcze dodatkowe pytanie: czy krótszy płaszcz tłoka powoduje większe wibracje? Wydaje mi się, że większa powierzchnia styku z tuleją działa jak stabilizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Mam jeszcze dodatkowe pytanie: czy krótszy płaszcz tłoka powoduje większe wibracje? Wydaje mi się, że większa powierzchnia styku z tuleją działa jak stabilizator. Masz rację, ale to dotyczy silników eksploatowanych na niskich obrotach i silników starszych generacji wolno obrotowych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glootik Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Niektórzy konstruktorzy zastosowali sprytny wybieg przesuwając minimalnie oś symetrii cylindra poza oś symetrii tłoka i wału korbowego jednak zwiększyła się głośność pracy tłoka ponieważ w momencie nawrotów nie kołysał się ale uderzał bokiem w przeciwległą ściankę cylindra. Fajnie, że o tym piszesz, bo ja jedynie doszukałam się informacji o niewspółosiowym usytuowaniu sworznia. Więcej o nim opowie wujek GoogleA oprócz niego jest coś wartego polecenia w kwestiach mechaniki? Oprócz serwisówek czy książki "Motocykle" - Poradnik obsługi i naprawy Haynes'a? :happy: Cytuj ...Gott weiss ich will kein Engel sein... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Jest duzo literatury ale nie w jez polskim, najwiecej po angielsku i niemiecku.Jesli interesuje cie ogolnie mechanika motocykli to rzeczywiscie trzeba by czytac wiele roznych pozycji, jezeli chodzi tylko o twoj motocykl polecam serwisowke :). Co do wibracji to o wiele wieksze znaczenie ma konstrukcja silnika ( glownie walu korbowego ) i zdolnosc asymilowania tych wibracji przez rame, nizkonstrukcja samych tlokow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 W silnikach wielocylindrowych bardzo ważnym parametrem jest waga kompletnych tłoków jak również korbowodów.Zbyt duża różnica wagi poszczególnych tłoków powoduje silne wibracje całego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Adam - mógłbyś podrzucić kilka linków po angielsku? ;) Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Wpisz sobie w google haslo "motorcycle engine design" i zobacz co ci sie pokaze :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.