Skocz do zawartości

SV 650, 99' - skąd ten olej?


Banan_007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

dawno nie udzielałem się na forum, pewnie dlatego, że nie miałem motocykla, a teraz kiedy go mam, pojawił się problem.

Motocykl już leciwy, ale zacnie jeździ, przyśpiesza jak rakieta, nie kopci, no nic, poza paroma ryskami super, tylko skąd ten olej?

Nie jestem mechanikiem ani nie mam odpowiednich narzędzi, żeby cokolwiek zrobić. Dodałem w załączniku zdjęcie i zaznaczyłem gdzie ten olej się pojawia, na ziemie sporo nakapało. Mam wrażenie, że najwięcej wycieka po pośmiganiu w okolicach silnika przy zębatce, trochę pojawia się też na śrubie którą spuszcza się olej.

Gdzieś na necie wyczytałem, że to wina simeringów, ew. uszczelka, ale z racji tego, że jestem zielony, nie chcę iść do mechanika z niewiedzą co mu powiedzieć.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi co mogę zrobić :)

 

Pozdr

post-6114-0-14251100-1414525885.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj dokładnie , przejedź sie i będzie jasne skąd oliwa wypływa.



A w tym miejscu to raczej koniec podróży kropli , na zdjęciu widać cos tak jakby ~10cm wyżej się błyszczało wiec tomoże byc ścieżka wycieku.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz dokręconą zembatkę zdawczą i czy jest pod nią podkłądka zapobiegająca odkręcaniu się.

Nie wiem czemu mam skreślony tekst.

Edytowane przez koroviov

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze głupie pytanie/a,

Szukałem w necie info, w sumie znalazłem, ale dla pewności zapytam, nie można mieszać oleju? W zapasie mam tylko 15w50 do samochodu, a zalany w sv'ce jest motul 10w40, raczej nie dolewać?

Chodzi o to, że motula miałem wlanego na maxa, a teraz jest połowa i z tego co widzę, te części na których wcześniej wisiała kropla oleju są suche, nie wiem czy nie cieknie przez to, że oleju jest mniej (?)

 

No i fakt, muszę umyć wszystko dokładnie, zdejmę osłonę i pewnie wyjdzie, że wyciek jest gdzieś w okolicach zębatki.

 

 

Zobacz czy masz dokręconą zembatkę zdawczą i czy jest pod nią podkłądka zapobiegająca odkręcaniu się.

Nie wiem czemu mam skreślony tekst.

 

Pewnie miałeś zaznaczone w odpowiedzi skreślone S :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wycieku spod korka spustowego oleju - przy zmianie oleju jak zakręcałeś śrubę to dałeś nową podkładkę miedzianą? Nie starą, zużytą tylko nową? Dużo osób albo wcale nie daje albo daje z powrotem starą co oczywiście jest dużym błędem. No i bardzo ważne jest dokręcenie tej śruby z odpowiednim momentem, żeby nowa podkładka się odpowiednio ułożyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spod korka swoją drogą może cieknąć, ale na śrubie mocującej wydech olej się wziął z czegoś innego. Obstawiam, że wyciek jest spod zębatki zdawczej lub spod dwigni zmiany biegów.

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem w necie info, w sumie znalazłem, ale dla pewności zapytam, nie można mieszać oleju? W zapasie mam tylko 15w50 do samochodu, a zalany w sv'ce jest motul 10w40, raczej nie dolewać?

 

Nie możesz wlać oleju samochodowego do motocykla bo zacznie Ci się ślizgać sprzęgło ;) Inny motocyklowy o tych samych parametrach możesz wlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę mnie nie było, a olej nie wyciekał, pewnie dlatego, że sporo poszło bokiem ;)

 

Pytałem się dwóch speców, powiedzieli, że albo to jakaś duperela, albo łożysko, którego robota jest bardziej kosztowna i czasochłonna. A jako że specem nie jestem, nie wiem o jakim łożysku mówili...

 

Dziś dolałem oleju, rozgrzałem silnik, zrobiłem z 10 kilometrów i cieknie. Zrobiłem 2 zdjęcia, w sumie tego samego, ale inne ujęcie. Śruba od spustu oleju jest spoko :)

 

Ale dalej nie wiem dokładnie skąd ten olej leci (?)

post-6114-0-26113700-1415035050_thumb.jpg

post-6114-0-35561600-1415035059_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nie daj boże sączy się na łączeniu bloku silnika i skrzyni nad zębatką zdawczą (nie wiem dokłądnie jak to wygląda w SV-ce). Ja bym tam rozebrał ile się da by jak nawięcej odsłonić, odpalił, rozgrzał i szukał skąd to leci bo nadal nie jest to jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nie daj boże sączy się na łączeniu bloku silnika i skrzyni nad zębatką zdawczą (nie wiem dokłądnie jak to wygląda w SV-ce). Ja bym tam rozebrał ile się da by jak nawięcej odsłonić, odpalił, rozgrzał i szukał skąd to leci bo nadal nie jest to jasne.

 

A ile może kosztować taka naprawa w warsztacie motocyklowym jeśli to faktycznie na łączeniu bloku silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ile może kosztować taka naprawa w warsztacie motocyklowym jeśli to faktycznie na łączeniu bloku silnika?

 

Dużo ... ale nie pisałem tego by Cie straszyć, tylko by przestrzec przed naprawianiem, wymienianiem czegoś w ciemno bez ustalenia miejsca wycieku, choć uszczelniacz wałka zdawczego wydaje się najbardziej pradopodobny. Najważniejsze to ustalić jednoznacznie skąd cieknie, a dopiero potem martwić się ile to będzie kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...