Banan_007 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Hej, dawno nie udzielałem się na forum, pewnie dlatego, że nie miałem motocykla, a teraz kiedy go mam, pojawił się problem. Motocykl już leciwy, ale zacnie jeździ, przyśpiesza jak rakieta, nie kopci, no nic, poza paroma ryskami super, tylko skąd ten olej? Nie jestem mechanikiem ani nie mam odpowiednich narzędzi, żeby cokolwiek zrobić. Dodałem w załączniku zdjęcie i zaznaczyłem gdzie ten olej się pojawia, na ziemie sporo nakapało. Mam wrażenie, że najwięcej wycieka po pośmiganiu w okolicach silnika przy zębatce, trochę pojawia się też na śrubie którą spuszcza się olej. Gdzieś na necie wyczytałem, że to wina simeringów, ew. uszczelka, ale z racji tego, że jestem zielony, nie chcę iść do mechanika z niewiedzą co mu powiedzieć. Będę wdzięczny za podpowiedzi co mogę zrobić :) Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Umyj dokładnie , przejedź sie i będzie jasne skąd oliwa wypływa.A w tym miejscu to raczej koniec podróży kropli , na zdjęciu widać cos tak jakby ~10cm wyżej się błyszczało wiec tomoże byc ścieżka wycieku. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Zdejmowałeś pokrywę zębatki? Pewnie będzie tam mnóstwo błota. Ja bym tam zaczął szukać wycieku, tylko najpierw trzeba dokładnie umyć pędzelkiem i benzyną. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Zobacz czy masz dokręconą zembatkę zdawczą i czy jest pod nią podkłądka zapobiegająca odkręcaniu się.Nie wiem czemu mam skreślony tekst. Edytowane 29 Października 2014 przez koroviov Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan_007 Opublikowano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Mam jeszcze głupie pytanie/a, Szukałem w necie info, w sumie znalazłem, ale dla pewności zapytam, nie można mieszać oleju? W zapasie mam tylko 15w50 do samochodu, a zalany w sv'ce jest motul 10w40, raczej nie dolewać? Chodzi o to, że motula miałem wlanego na maxa, a teraz jest połowa i z tego co widzę, te części na których wcześniej wisiała kropla oleju są suche, nie wiem czy nie cieknie przez to, że oleju jest mniej (?) No i fakt, muszę umyć wszystko dokładnie, zdejmę osłonę i pewnie wyjdzie, że wyciek jest gdzieś w okolicach zębatki. Zobacz czy masz dokręconą zembatkę zdawczą i czy jest pod nią podkłądka zapobiegająca odkręcaniu się.Nie wiem czemu mam skreślony tekst. Pewnie miałeś zaznaczone w odpowiedzi skreślone S :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Odnośnie wycieku spod korka spustowego oleju - przy zmianie oleju jak zakręcałeś śrubę to dałeś nową podkładkę miedzianą? Nie starą, zużytą tylko nową? Dużo osób albo wcale nie daje albo daje z powrotem starą co oczywiście jest dużym błędem. No i bardzo ważne jest dokręcenie tej śruby z odpowiednim momentem, żeby nowa podkładka się odpowiednio ułożyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Spod korka swoją drogą może cieknąć, ale na śrubie mocującej wydech olej się wziął z czegoś innego. Obstawiam, że wyciek jest spod zębatki zdawczej lub spod dwigni zmiany biegów. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Szukałem w necie info, w sumie znalazłem, ale dla pewności zapytam, nie można mieszać oleju? W zapasie mam tylko 15w50 do samochodu, a zalany w sv'ce jest motul 10w40, raczej nie dolewać? Nie możesz wlać oleju samochodowego do motocykla bo zacznie Ci się ślizgać sprzęgło ;) Inny motocyklowy o tych samych parametrach możesz wlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan_007 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Chwilę mnie nie było, a olej nie wyciekał, pewnie dlatego, że sporo poszło bokiem ;) Pytałem się dwóch speców, powiedzieli, że albo to jakaś duperela, albo łożysko, którego robota jest bardziej kosztowna i czasochłonna. A jako że specem nie jestem, nie wiem o jakim łożysku mówili... Dziś dolałem oleju, rozgrzałem silnik, zrobiłem z 10 kilometrów i cieknie. Zrobiłem 2 zdjęcia, w sumie tego samego, ale inne ujęcie. Śruba od spustu oleju jest spoko :) Ale dalej nie wiem dokładnie skąd ten olej leci (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Może uszczelniacz wałka zdawczego puszcza. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Jesli wałek zdawczy jest powyżej wałka zmiany biegów, to cieknie ten wyżej. Widzę, że stamtąd ciecze. Wymiana tania i łatwa. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Albo nie daj boże sączy się na łączeniu bloku silnika i skrzyni nad zębatką zdawczą (nie wiem dokłądnie jak to wygląda w SV-ce). Ja bym tam rozebrał ile się da by jak nawięcej odsłonić, odpalił, rozgrzał i szukał skąd to leci bo nadal nie jest to jasne. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan_007 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Albo nie daj boże sączy się na łączeniu bloku silnika i skrzyni nad zębatką zdawczą (nie wiem dokłądnie jak to wygląda w SV-ce). Ja bym tam rozebrał ile się da by jak nawięcej odsłonić, odpalił, rozgrzał i szukał skąd to leci bo nadal nie jest to jasne. A ile może kosztować taka naprawa w warsztacie motocyklowym jeśli to faktycznie na łączeniu bloku silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 A ile może kosztować taka naprawa w warsztacie motocyklowym jeśli to faktycznie na łączeniu bloku silnika? Dużo ... ale nie pisałem tego by Cie straszyć, tylko by przestrzec przed naprawianiem, wymienianiem czegoś w ciemno bez ustalenia miejsca wycieku, choć uszczelniacz wałka zdawczego wydaje się najbardziej pradopodobny. Najważniejsze to ustalić jednoznacznie skąd cieknie, a dopiero potem martwić się ile to będzie kosztować. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Pewnie od tysiaka w górę. Ale jeśli silnik nie był wcześniej rozpoławiany to raczej nie ma powodu żeby ciekło między połówkami karterów. Zdejmij przednią zębatkę i tam szukaj. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.