Skocz do zawartości

Zmiana przepisów kat. B kontra kat. A, 125ccm co wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz nie chcę wychodzić na zrzędę ;) ale jak z równą uwagą i zrozumieniem będziesz czytał pytania testowe to się nabiegasz do tego wordu ;)......

 

Spokojnie teorie na kat. B zdałem za pierwszym podejściem, każdemu może coś umknąć. Nie jesteśmy robotami aby się nie mylić. Ja się nie przejmuje kogoś zdaniem bo wiem, że czasami jestem tak zabiegany i nie myślę co piszę :)

Edytowane przez KsDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, historia jakich pewnie wiele jednak każdy ma trochę inne predyspozycje i warunki, dlatego proszę o pomoc profesjonalistów :wink: Zamierzam w przyszłym sezonie zakupić używany motocykl 125 cm, ktorym będę jeździł na kat b. Ma mi służyć do wdrożenia sie, nauczenia podstaw jazdy, poruszania się po mieście i wycieczek na średnim dystansie. Jeśli mi się spodoba zrobię kat A i być może zakupie coś większego. Chciałbym kupić używany egzemplarz za ok 5 tys. Chciałbym móc poruszać się tym bez większego problemu 90-100 km, nawet 120, żeby nie blokować ruchu na ekspresówce. Zastanawiam się pomiędzy honda cbr125r, cbf 125 i Yamaha ybr 125. Mam 170 cm i 70 kg. Z góry dzięki za odpowiedź i wesołych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna jedyna rada

 

kup cos z ABS'em

 

Oszczedzisz sobie moze duzo problemow ze zdrowiem

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj panie dobrą rada (killer), gdybym nie szukał to by mój post brzmiał tak:"jaki motocykl polecacie na kat b". Natomiast jeszcze kilka dni temu moja wiedza była na ten temat zerowa, a jak widzisz teraz przynajmniej mam już jakieś 3 typy. W tym czasie kiedy mogłeś mi konkretnie odpisać (o ile w ogóle masz jakąś wiedzę na ten temat) Ty wolales pobawić się w szeryfa. Ciekawe ile z tych Twoich 1433 postów tak wyglądało, pozdrawiam

 

Jedna jedyna rada

 

kup cos z ABS'em

 

Oszczedzisz sobie moze duzo problemow ze zdrowiem

 

Dzięki za odpowiedź.a coś konkretnego z absem polecasz?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, historia jakich pewnie wiele jednak każdy ma trochę inne predyspozycje i warunki, dlatego proszę o pomoc profesjonalistów :wink: Zamierzam w przyszłym sezonie zakupić używany motocykl 125 cm, ktorym będę jeździł na kat b. Ma mi służyć do wdrożenia sie, nauczenia podstaw jazdy, poruszania się po mieście i wycieczek na średnim dystansie. Jeśli mi się spodoba zrobię kat A i być może zakupie coś większego. Chciałbym kupić używany egzemplarz za ok 5 tys. Chciałbym móc poruszać się tym bez większego problemu 90-100 km, nawet 120, żeby nie blokować ruchu na ekspresówce. Zastanawiam się pomiędzy honda cbr125r, cbf 125 i Yamaha ybr 125. Mam 170 cm i 70 kg. Z góry dzięki za odpowiedź i wesołych.

 

w zależności od Twojej wagi 100km/h to 125tki lecą w porywach. o 120 możesz zapomnieć ;)

cbr125 to dobry sprzęt, sprawdzony również w wyścigach (puchar) gdzie latały po kilka sezonów.

o ybr też nie napisze nic złego - twardy zawodnik - pod kursantami (raczej ciężkie życie) może zrobić i ponad 70kkm

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak radził nie pchać się na 125 w autostrady czy ekspresówki tylko wybierać zwykłe drogi. Jazda z prędkościami rzędu 90 / max 100 kmh prawym pasem i patrzenie w lusterka non stop czy jakaś rozpędzona osobówka się nie zagapi i nie wiedzie w dupę nie jest ani komfortowe ani bezpieczne. A weź spróbuj zabrać się za wyprzedanie ciężarówki i wyskocz na lewy pas, gaz do oporu a tam ledwie co stówkę przekracza. Zaraz pojawi się osobówka co pogania i miga długimi. Albo co gorsza jakiś palant jadący 200 kmh i strzał w dupę. Raz w tym sezonie wjechałem Dukiem 125 na autostradę A2 i powiedziałem sobie, że nigdy więcej. Da się jechać ale jednak bezpieczeństwo ważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quadrat Ci napisał wszystkie ważna rzeczy... 1/8 litra fajne moto na miasto i okolice, ale bez dróg typu ekspresy czy nie daj autostrady...

Z tego co napisałeś na CBFie najłatwiej będzie Ci się nauczyć w miarę prawidłowo jeździć... I będzie najwygodniej z racji pozycji...

A tak do 5 k... To i tak nie masz co liczyć na szał... I musisz mieć odłożone trochę na nieplanowane wydatki... I kupować to "coś" z kimś kto ma pojęcie.... A jak nie masz kogoś takiego, to równie dobrze możesz rzucić monetą ;-)

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj panie dobrą rada (killer), gdybym nie szukał to by mój post brzmiał tak:"jaki motocykl polecacie na kat b". Natomiast jeszcze kilka dni temu moja wiedza była na ten temat zerowa, a jak widzisz teraz przynajmniej mam już jakieś 3 typy. W tym czasie kiedy mogłeś mi konkretnie odpisać (o ile w ogóle masz jakąś wiedzę na ten temat) Ty wolales pobawić się w szeryfa. Ciekawe ile z tych Twoich 1433 postów tak wyglądało, pozdrawiam

wystarczy poczytać moje posty i sam sobie odpowiesz

jest np ten temat i na bank jest jeszcze 534342433 tematów o 125 i tez o tych które typujesz

natomiast kiedy zakładałeś ten temat byleś obecny na forum przez aż 10 minut więc siłą rzeczy nie byłeś wstanie przejrzeć chociażby 1/100 tego co zostało napisane

mogłem ci odpisać tylko po co jeśli na forum jest wszystko dokładnie opisane - wady/zalety /ceny itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, historia jakich pewnie wiele jednak każdy ma trochę inne predyspozycje i warunki, dlatego proszę o pomoc profesjonalistów :wink: Zamierzam w przyszłym sezonie zakupić używany motocykl 125 cm, ktorym będę jeździł na kat b. Ma mi służyć do wdrożenia sie, nauczenia podstaw jazdy, poruszania się po mieście i wycieczek na średnim dystansie. Jeśli mi się spodoba zrobię kat A i być może zakupie coś większego. Chciałbym kupić używany egzemplarz za ok 5 tys. Chciałbym móc poruszać się tym bez większego problemu 90-100 km, nawet 120, żeby nie blokować ruchu na ekspresówce. Zastanawiam się pomiędzy honda cbr125r, cbf 125 i Yamaha ybr 125. Mam 170 cm i 70 kg. Z góry dzięki za odpowiedź i wesołych.

Jeśli przygoda z 2oo ma się dla Ciebie dobrze skończyć, to zrób odwrotnie:

- Najpierw kurs w dobrej szkole i egzamin na A.

- Później zakup czegokolwiek powyżej 125 ccm.

 

Dlaczego:

- Lepiej się uczyć na cudzych błędach i korzystać z cudzego doświadczania. Na motocyklu głupia stłuczka może się skończyć kalectwem lub śmiercią. To jednak nie samochód.

- Ze względu na przepisy 125-ki są nieracjonalnie drogie i gro z nich to zajechane padła po takich "motocyklistach" co im się nie chciało prawa jazdy robić, albo ich stać nie było. Tak samo jak na dbanie o stan techniczny moto.

- Motocykle o pojemnościach 250 czy 500 nie mają jakiejś zabójczej mocy która nie wybacza błędów kierowcy, ale mają zawieszenia i hamulce zdecydowanie bardziej efektywne przy prędkościach około 100 km/h. Da się nimi również wyprzedzać przy takich prędkościach.

- Sprzęty powyżej 125 ccm są relatywnie tańsze w zakupie.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, historia jakich pewnie wiele jednak każdy ma trochę inne predyspozycje i warunki, dlatego proszę o pomoc profesjonalistów :wink: Zamierzam w przyszłym sezonie zakupić używany motocykl 125 cm, ktorym będę jeździł na kat b. Ma mi służyć do wdrożenia sie, nauczenia podstaw jazdy, poruszania się po mieście i wycieczek na średnim dystansie. Jeśli mi się spodoba zrobię kat A i być może zakupie coś większego. Chciałbym kupić używany egzemplarz za ok 5 tys. Chciałbym móc poruszać się tym bez większego problemu 90-100 km, nawet 120, żeby nie blokować ruchu na ekspresówce. Zastanawiam się pomiędzy honda cbr125r, cbf 125 i Yamaha ybr 125. Mam 170 cm i 70 kg. Z góry dzięki za odpowiedź i wesołych.

Za poprzednikami - o tych 120 km/h na 125 to wszędzie piszą ale realnie jest to już trudno osiągalne, a od 80 km/h przyspieszenie jest delikatnie mówiąc słabo zauważalne ;). Są moto 125 które teoretycznie rozpędzają się do nawet większych prędkości ale trzeba na to kilometrów płaskiej drogi i jazda z taką prędkością jest ogólnie mało komfortowa (choćby ze względu na mały ciężar 125).

 

Pierdami o tym że już coś było się nie przejmuj. Wszystko już było i jakby tak traktować forum dyskusyjne to trzebaby je zamknąć, bo przecież wszystko można znaleźć w archiwum :D....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za poprzednikami - o tych 120 km/h na 125 to wszędzie piszą ale realnie jest to już trudno osiągalne, a od 80 km/h przyspieszenie jest delikatnie mówiąc słabo zauważalne ;). Są moto 125 które teoretycznie rozpędzają się do nawet większych prędkości ale trzeba na to kilometrów płaskiej drogi i jazda z taką prędkością jest ogólnie mało komfortowa (choćby ze względu na mały ciężar 125).

Kończy się era 2t, ale niektórzy pamiętają :wink: Tylko teraz to już nie te sprzęty i faktycznie 120+ na 125, pozostaje w sferze wspomnień i legend.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...