Gość starydziad Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Boże...sprawdź wał kardana :banghead: , kolego na takie podpowiedzi to szkoda internet marnować!!!Dlaczego ja bym sprawdził ten wał :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 No to może być niezły wał ten wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turysta Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Jeżeli jest to tzw. mrowienie na kierownicy i podnóżkach, to zapewne przy pewnym zakresie obrotów ta V-ka będzie je generować.Natormiast jeżeli są to drgania o większej amplitudzie, to sprawdź przede wszystkim przednią oponę.Natomiast najważniejsze, żeby ten motocykl obejrzał ktoś z więszym doświadczeniem.M.I tak brzmi słuszna podpowiedź :lalag: . Szkoda, że tak szybko padła, czekałem na rozwój wątku o uderzeniach wału... :rolleyes: Cytuj RIDE HARD! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
used11 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 W temacie wibracji Harleya: https://www.youtube.com/watch?v=JBZq7IO91Y4 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARAS Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Witam,Mam zapytanie odnośnie drgań mojego moto. Nie wiem, czy wcześniej to nie występował czy poprostu nie zwracałem na to uwagi.Chodzi o to, że przy obrotach przekraczających 2,5 tys. występują drgania kierownicy, które czuć po rękach i widać po lusterkach bo obraz w nich skacze i jest zamazany. Czuć te drgania taķże na podnóżkach. Gdy puści się jedną manetkę to widać jak drży nawet przy niższych obrotach.Niestety niemogę porównać tego zjawiska z drganiami na innym h-d. Pytałem znajomych o opinię którzy mieli doczynienia z h-d i mechanika, który sprawdził moto. Twierdzą, że te V-ki tak mają.Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza, ale wolę zapytać o opinię szersze grono.Z góry dzięki za pomoc.PozdrawiamCo niektórzy nie doczytali twojego zapytania chyba :laugh: pisza ci o cisnieniu w oponach, uderzeniach wału? takie wibracje co opisujesz to jest norma w tych motocyklach a w szczegulności w HD, nawet duże V-ki japonskie potrafią wibrować takie jak vs 1400 czy xv 1600 lub 1700, tak na marginesie sprawdz sobie dwie rzeczy co są odpowiedzialne za takie efekty drżenia kiery co za tym idzie zamazanego widoku w lusterkach pierwsza to tulejki gumowe w pułkach do których jest przykręcone mocowanie kierownicy (risery) czy nie sa juz wyrobione, druga żecz jesli posiada twój motocykl mocowanie silnikach na poduchach to też bym na to zwrócił uwagę chyba ze w twoim roczniku jest na sztywno mocowany do ramy to jeden problem mozesz wykluczy, ale nawet po wymianie tych lelmentów to wibra zawsze bedzie taki urok harley,a :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Zobacz czy są wszystkie śruby i czy są prawidłowo dokręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 (edytowane) Zobacz czy są wszystkie śruby i czy są prawidłowo dokręcone.Mocowanie silnika. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez starydziad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luca0305 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Witam,Dziś sprawdziłem wszystkie podpowiedzi.1. Przednie koło jest ok. Z łożyskiem nic się nie dzieje. Opona też nie ma wad. Szprychy - ok. Ciśnienie w oponie 2,2.2. Łożysko główki ramy nie wykazuje zużycia czy uszkodzenia. Wszysko gładko i sztywno się kręci.3. Tulejki gumowe kierownicy w półkach chyba są ok. Co prawda nic nie rozkręcałem ale nie mam luzu pomiędzy kierownicą a półką, kierownica mi się nie buja, jest stabilnie i sztywno przykręcona.4. Silnik jest na sztywno przkręcony do ramy.5. Śruby przy silniku i kierownicy sprawdziłem. Wszystkie są i dobrze dokręcone.6. Drgania mojego moto po odpaleniu są takie same jak na załączonym filmiku.7. Wału kardana nie mam - mam pas.Wygląda na to, że z moto wszystko ok. Te drgania to chyba taka jego natura. Dla pewności w wolnej chwili wszystko sprawdze jeszcze raz.Dziekuje wszystkim za zainterowanie tematem. Jak komuś nasunie się jeszcze jakaś podpowiedź to chętnie ją sprawdzę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista na motocyklu Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Kolego Drogi,Nic się nie stresuj!Przyczyna Twoich dylematów omówiona jest w punkcie 4. Twojego ostatniego posta "4. Silnik jest na sztywno przkręcony do ramy."Harley po prostu tak ma. Kobiety mówią, że to największy wibrator świata, jaki miały okazję mieć między nogami ;)Miałem kiedyś Harleya z 110 calowym silnikiem przykręconym na sztywno do ramy - faktycznie przy większych prędkościach obrotowych silnika nie było widać nic w lusterkach.Z Twoim H-D wszystko w porządku. Pamiętaj, tylko, żeby każdą śrubkę, którą odkręcisz przykręcić potem z niewielką kroplą kleju do gwintów Loctite (czerwonego). Harley lubi się rozkręcać, a jeśli masz silnik przykręcony na sztywno do ramy - lubi podwójnie.Nie słuchaj bzdur opowiadanych przez teoretyków jazdy na H-D o wale uderzającym o coś, luzach w główce ramy generujących wibracje, itp.Lej paliwo i jeździj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luca0305 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Witam,Dziękuję za zainteresowanie tematem i opinię. Jestem spokojniejszy. Zrobię tak jak radzisz - bena i przed siebie :)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Ot czepili się "młodzieży"...a niech poczytają swoje albo kolegów posty sprzed kilku lat...takich oczywistych pytań jakie tam padały to...ze świecą szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Problem trzęsącej się kierownicy może tkwić w pkt. 3 kierownica nie może być za mocno dokręcona (gumowe tuleje są po to by niwelować drgania). W moim i znanych mi kilkunastu hd kierownica ma lekkie luzy (pracuje przy mocnym pchaniu ). Ja gdy kiedys skręcilem na maksa to co jakis czas wymmienialem żarówki w kierunkowskazach. Po wymianietulejek gumowych i właściwym dokręceniu kiery jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek hd Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) w moim sporciaku tez jest lekki luz na kierownicy..a moto drga mi tez .taka natura tego EVO Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez marek hd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemosmial Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 (edytowane) HEj mam podobny problem sporciak 1200 2008 rok, drgania są oczywiście na całym moto na luzie, nie za mocne ale moją uwagę zwróciło coś innego, kierownica dostaje dziwnych wibracji . Kiedy po rozpędzeniu się dość ostrym powiedzmy 70-100 km/h - puszczę kierownicę i spadają obroty dostaje ona dziwnych wibracji w momencie spadania obrotów silnika. Moto jedzie prosto a kierownica się telepie jak przy rowerze kiedy jedziemy szybko 🙂 jak obroty spadną nie ma problemu Moto leci prosto nic nie ściąga delikatnie nawet jak jedną ręką manetkę gazu trzymam to nie ma problemu.. obstawiam problem z felgą lub oponą. może coś podpowiecie jeszcze czy mogą to być tzw. lekkie shimmy. ? Edytowane 18 Września 2019 przez przemosmial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Jak już wykluczysz oponę, ciśnienie, łożyska piasty i główki ramy to pójdziesz do tokarza i zrobi ci większe ciężarki do kierownicy.Nie muszą być widocznie większe, ale więcej wpuszczone do kierownicy=cięższe.Twój problem zniknie.Ale najpierw sprawdź to, co na początku napisałem.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.