chasseur Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Pierwsze co przyszło mi do głowy, po przeczytaniu tego postu, to Yamaha TDM 850. Nie jeździłem nigdy tym czy takim motocyklem, ale znajomy ma TDM 900 i wychwala pod niebiosa, że jako nie ma lepszego motocykla, a posiada go już od kilku lat i to nie pierwsze jego moto. Ja jestem zadowolony ze swojej xj 600 diversion, przynajmniej jeśli chodzi o obsługę i awaryjność. Po usunięciu drobnych niedomagań pozostaych po poprzednim właścicielu, wszystko funkcjonuje poprawnie i sam motocykl nie jest zbyt uciążliwy w obsłudze (smarowanie tego co potrzeba i w drogę). W przyszłym sezonie zamierzam wymienić go na prawdopodobie inną Yamahe. Inna sprawa mnie zaciekawiła natomiast w twojej wypowiedzi, a mianowicie stwierdzenie, że preferujesz spacerową jazdę, te 120-130 km/h. Większość dróg z Polsce posiada ograniczenie prędkości do 90 km/h, a tylko garstaka z nich posiada limit do 140 km/h, czyżby kolejny śmiałek, który zamierza udowodnić, że mając moto - można szybciej niż inni ? Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Terenowiec - Suzuki gsf 600 s 2001 rok.W rzeczywistości lepiej wygląda niż na zdjęciach, fajnie się prowadzi, super się wkręca na obroty, dobra ochrona przed wiatrem.Super maszyna do jazdy o jakiej napisałeś. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) chasseurWybiórczo potraktowałeś mój post. Napisałem, że chcę jeździć wolno, lub bardzo wolno, a nie 120 - 130. To ma być prędkość górna, którą osiągać będę tylko w skrajnie pilnych sytuacjach. Pisząc o 120 - 130 km/h mam na myśli raz w roku uciekanie na autostradzie przed burzą. Może być tak, że w ciągu kilku lat nigdzie nie osiągnę 130 km/h. Chcę jeździć najwolniej, jak to możliwe, ale jednocześnie nie chcę być utrudnieniem dla TiR-ów. Wierz mi, że będę jednym z najwolniejszych motocyklistów na Dolnym Śląsku (uwzględniając oczywiście posiadaczy większych motorów, a nie 50 ccm skuterów). Z nimi na trasie wygram :biggrin:Co do motocykli, o których myślę, to chciałbym coś między 500, a 750 ccm. Większe mogą być już bardzo ciężkie.Modele, które się przewijały w różnych Waszych dyskusjach to:Honda Transalp (coś koło 650 ccm)Suzuki Freewind (lub jakoś tak) też w okolicy 650 ccmBMW F 650 lub nowsza typu GS, ale nie znam się na oznaczeniachHonda NTV 650 oraz Honda NTV 650 DeauwilleYamaha XJ Diwersion 600Kawasaki KLE 500Yamaha KTZ 750 Super Tenera (tu jest ileś tam wersji Tener)Jest jeszcze jakiś Suzuki Bandit i kilka innych, o których nie pamiętam.Tak jak powiedziałem, wszystko co ma więcej jak 40 km mi wystarczy, byle spełniało kryteria wygody i innych zawartych we wczorajszym poście Edytowane 4 Września 2014 przez terenowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Między zaproponowaną przez ciebie Yamahą xj 600 diversion a zaproponowaną przeze mnie tdm 850, jest różnicy: - 250 cc pojemności, - 20KM mocy, - 30 kg masy i (moim zdaniem) przepaść jeśli chodzi o wykorzystanie tdm i diversion poza asfaltem. Sam wpycham na przyczepę moją xj-ote i myślę że sam wepchnę tdm. A co do pozostałych modeli, to albo starsze konstrukcje (produkcje zakończono przed rokiem 2000) jak transalp czy ntv, albo stosunkowo słabe jak xf 650 (47KM) czy kle 500 (48KM). Pewnie i wsk m06 podróżowano we dwoje, tylko jaki był komfort tej podróży ? No i powinieneś się zdecydować czy wolisz jakieś moto turystyczno-szosowe, czy turystyczne enduro. Najlepiej (pójdę tu za przykładem forumowych kolegów) wybierz kilka modeli i zorganizuj sobie jazdę próbną. Będzie ci łatwiej ocenić własne potrzeby. Ze swojej strony tylko dorzucę, że lepsze moto z szybą niż bez, przynajmniej ja nie lubię tego naporu wiatru na klatę powyżej 120 km/h :( Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) chasseur"i (moim zdaniem) przepaść jeśli chodzi o wykorzystanie tdm i diversion poza asfaltem." Napisałeś ważne zadanie, ale nie do końca wiem, który Twoim zdaniem jest lepszy poza asfaltem: czy ten tdm czy diwersion? Bo jako zielony nie potrafię tego sam określić. A może Ci chodziło, że te dwa są gorsze, albo lepsze w terenie od xj 600... nie załapałem jak to jest.Wolę chyba turystyczne enduro. Ale tego się nie dowiem, bo w mojej okolicy to same chromowane motory jeżdżą i ścigacze. Edytowane 4 Września 2014 przez terenowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Poza asfaltem, na korzyść TDM 850, to z założenia turystyczne enduro. Mnie koledzy z forum podpowiadali wizytę w komisie i jazdę próbną. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Właściwie wszystkie kryteria ( nie licząc offroadu, ale to albo odpuścisz albo przemęczysz się spokojnie przejeżdżając) spełnia NTV 650 Deauville. Nieocenionym plusen jest to że do 8tyś znajdziesz deauvilkę w swietnym stanie, po serwisie i z nowymi oponami.http://allegro.pl/honda-nt-650-v-deauville-ntv-650-nt650v-zadbana-i4540424597.htmlhttp://otomoto.pl/honda-ntv-deauville-650-v-kufry-super-stan-M4116786.html itpA i jak sie uprzesz to NTVką do Mongolii nawet pojedziesz.Poniżej swietna relacja wyprawy motocyklowej z Wrocławia do mongolii, w której brały udział duże enduro.... i niezawodna ntvka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Za wiki: TDM 850: masa 236 kg i moc 78KM oraz moment 79Nm, a NTV 650: masa 242 kg i moc 56KM z momentem 55Nm. To chyba istotne parametry jeśli chodzi o jazdę z pasażerem czy bagażem, wjazd pod górkę czy wyprzedzanie. Nie żebym wszystko stawiał na Yamahe, ale w tym wypadku, chyba jednak lepsza od Hondy. Chociaż nie powiem, NTV prezentuje się ładnie, no i jest napędzana wałem. Czyli to co mnie interesuje ;) Edytowane 4 Września 2014 przez chasseur Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Inna sprawa mnie zaciekawiła natomiast w twojej wypowiedzi, a mianowicie stwierdzenie, że preferujesz spacerową jazdę, te 120-130 km/h. Większość dróg z Polsce posiada ograniczenie prędkości do 90 km/h, a tylko garstaka z nich posiada limit do 140 km/h, czyżby kolejny śmiałek, który zamierza udowodnić, że mając moto - można szybciej niż inni ? Ze swojej strony tylko dorzucę, że lepsze moto z szybą niż bez, przynajmniej ja nie lubię tego naporu wiatru na klatę powyżej 120 km/h :( buahahhhhaa @Terenowiec gdyby istniał program wybierający motocykl po preferencjach to wklepując Twoje dane wejściowe wyszedłby Transalp jednocylindrówki są fajne ale do podróżowania we dwoje dwa gary będą lepsze, poza tym masa trampka nie jest wysoka, kanapa tez stosunkowo nisko, pasażer się jakoś pomieści a przy Twoich zakładanych przebiegach napęd łańcuchem nie powinien być problemem Edytowane 4 Września 2014 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Poza asfaltem, na korzyść TDM 850, to z założenia turystyczne enduro. Mnie koledzy z forum podpowiadali wizytę w komisie i jazdę próbną.To trochę dziwne jak wychwalasz motocykl którym nie jeździłeś.Jak ktoś już napisał - każda pliszka swój ogonek chwali. Ja także nie jeździłem TDM ale po samym wyglądzie jeśli miałbym wybierać między TDM a moją Fzs 600 żeby wjechać w polną drogę z szutrami, mokrą trawą, gdzieniegdzie błotko czy piasek to wybrałbym fzsa. Oba motocykle mają szosowe opony. Tdm to drabina i w warunkach jakie napisałem wolałbym mieć coś niższego i z siodłem bliżej ziemi.Ale tak jak pisałem nie jeździłem tdm i może ma jakoś fantastycznie nisko środek ciężkości czy coś innego co przemawia za właściwościami terenowymi tego motocykla. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Aby doprecyzować słowo teren, w którym w 10% mogę się poruszać, to będą to drogi i dukty, którymi po deszczu jest w stanie przejechać każdy nisko zawieszony cywilny samochód osobowy ze spojlerami. Raczej nie planuję wjazdu w typowo polną drogę, nie mówiąc już o drodze leśnej, czy otwartym terenie.Wysoki motor może być kłopotem ze względu na wzrost Żony 164 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Dla żony będzie wszystko jedno jakiej wysokości jest motocykl. Podczas jazdy plecak nigdy nie dotyka nogami ziemi a na motocykl wsiada dopiero wtedy, gdy ty siądziesz. Inaczej będziesz jezdził jak po pijaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 (edytowane) Kolego konrad1f, jak wspomniałem, większość dróg w Polsce ma ograniczenie prędkości do 90 km/h, oraz jak wspomniałem, często jeżdżę z prędkościami rzędu 120-130 km/h, które na golasie są mało fascynujące przynajmniej dla mnie i jeśli chodzi o wspomniany napór wiatru. Oraz pozwolę sobie wspomnieć po raz kolejny przy tej okazji, że od 11 lat nie mieszkam w Polsce, a u mnie drogi mają inne limity prędkości, zwłaszcza te w mojej okolicy. Pozdrawiam.Kolego spiwor, przyznaję, że nie jeździłem w życiu na TDM, a opinie wyrażam na podstawie rozmów z moim kolegą, który jest motocyklistą od dobrych 20 lat a TDM 900 ujeżdża od bodaj 4 lat i bardzo chwali, a jest to jego kolejny motocykl.Tyle z mojej strony. Ja wiem jaki typ motocykla chcę i dlaczego właśnie taki, pozostaje tylko sprawa wyboru, między 2-3 ewentualnymi modelami i zrealizowanie tego wyboru w przyszłym roku, po sprzedaży mojej dywersji. Napewno skorzystam z waszych rad i przed zakupem zrobię jazdę próbną na tych wybranych modelachi a wówczas wybiorę ten najbardziej mi pasujący. Edytowane 5 Września 2014 przez chasseur Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Żonie bardzo się podoba Honda NTV 650 Deauville (taka z oryginalnymi bocznymi kuframi). Mi w sumie też się podoba, choć nie wiem, czy tak duży motor udźwignę (jestem przeciętnej siły 45 latkiem). Nie wiem też, czy samemu jestem w stanie go podnieść z ziemi, gdyby np. upadł? I jeszcze jedno, dla Was pewnie śmieszne pytanie. Jakie przyspieszenie taki 50 - 60 konny motocykli ma w porównaniu do aut? Powiedzmy, że mówimy o przyspieszaniu w dwie osoby od 70 km/h do 100 km/h. Czy jest to coś w rodzaju Opla Corsy 1.2 - 1.4, czy raczej Golfa 1.6, a może bardziej Passat 1.9 TDi (130 ps). Bo w podawanych katalogowo parametrach przyspieszeń do setki, motocykle są demonami, ale pewnie jest to mierzone przy jednej osobie i nie wiem, czy z pasażerem wartość ta nie zwiększa się krotnie do kilkunastu lub więcej sekund? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Każda przeciętna 500-ka spokojnie odjedzie przeciętnemu samochodowi. Czasem potrzeba do tego trochę wyższych obrotów, ale nie stanowi to problemu.A wybór Deauville jest zdecydowanie trafnym wyborem, szczególnie, że obydwojgu wam się podoba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.