Andi Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2004 siemka po jakim przebiegu wymienia sie lancuch i zebatki ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2004 nie ma reguły - wymienia się wtedy gdy jest potrzeba (gdy sie zuzyją), albo gdy wybiera sę w długą trasę a stan tych elementów wskazuje na ich znaczne zyżyciejedni wymieniają uklad napędowy za 1 razem (zębatki +łańcuch) inni wymieniaja żebatki żadziej niż łancuchjedni wyminiają po przejechaniu 10 Tyś. kminni przejeżdżają nawet 20 000 kmwszystko zależy od stylu jazdy (ostra jazda szybko kończy napęd) i właściwej konserwacji tych elementów (odpowiednie smarowanie, czyszczenie, naciągi)na moim sprzęcie napęd przejechał 12 000 km i nie wykazuje zbytaniego zużycia - mam nadzieje dojechac na nim do min. 18 000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Jak zębatki mają dość, czyli są starte w jedną stronę, no i jak się kończy regulacja na wahaczu. Inna sprawa - jak łańcuch ma naprawdę dośc, to grzechocze i rozciąga się znacznie szybciej niż normalnie. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alan Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 mam pytanie poniekąd związane z tematem...padło tutaj stwierdzenie o konserwacji łańcucha. Przy kupnie motocykla gostek dorzucił mi olej to smarowania łańcucha, podobno psika sie tym od wewnętrznej strony lańcucha ale co ile km?? i czy przed tym smarowaniem trzeba go najpierw oczyścić?? Jeśli tak to czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrew Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Smaruj co 300 - 400 km, tak zalecaja prawie wszyscy producenci moto turystycznych i sportowych. Czyszczenie gruntowne na pewno sie przyda co kilka tysiecy kilometrow, a juz na pewno przed zima. Pozdro Cytuj ******************** Triumph Speed Triple :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 w manualu moto zazwyczaj producent podaje maxymalny rozstaw ogniw łańcucha kwalifikujacy go do wymiany. Np długość 14 ogniw to max 17,3cm. Wymienia się zestaw czyli zębatki łącznie z łancuchem. Inne metody powodują tylko przyspieszone zurzycie elementów bo np wyrobione zębatki szybko skatują nowy łańcuch i na odwrót wyciągnięty łańcuch zakatuje w mgnieniu oka nowe zębatki. na oko można poznać zazwyczaj po tym , że zeby zębatki zdawczej są wyrobione jak szpilki a łańcuch zwisa jak psu ogon i daje się odciągać od zębatki tylnej nawet na cm a dodatkowo daje sie wyginać na bokibo tulejki są tak wyrobione. W ostateczności zaczyna łańcuch przeskakiwać na przedniej zębatce i zrywa się w najmniej odpowiednim momencie demolując silnik i co tylko spotka na drodze, czasami blokując koło i powodując ogólny sajgon ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 ja smaruję łańcuch tak:atakuję go od tylca kiedy jest "zawinięty" na zębace, ale tylko i wyłącznie w miejsca gdzie są oringi. Resztę wycieram szmatą. Smar ma być tylko tam, gdzie powinien być i nigdzie więcej bo tylko lepi się do niego syfilizm. Co do wymiany, to nie ma reguły. Zmienia się go wtedy, kiedy zachodzi potrzeba. Czytałem, że bardzo przedłuża żywot łańcucha częsta zmiana przedniej zębatki. Zużywa się ona bowiem najszybciej, a kiedy jest zużyta jej zęby powodują uderzenia o łańcuch niszcząc go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alan Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 o łańcuchu i jego konserwacji conieco już wiem :buttrock: ale na Allegro znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=29012555czy warto zainwestować w środek tego typu?? Albo lepiej oczyścić łańcuch jakimiś domowymi sposobami :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 a ni etaniej kupic zwykłą nafte oświetleniową (2 zł) ?czyści super a do tego ma włąściwośi konserwującenie szkodzi a wiele pomoże.potem nasmarować łańcuch i jeździć do nasttepnego czyszczenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Ja do czyszczenia lancucha uzywam WD40. Czysci bardzo dobrze takze wahacz brudny od smaru, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 tak drogi Pierunie ale WD 40 to nic innego jak oliwa w sprayunie wiem czy jest sens tyle przepłacaćoliwa o której ja pisze kosztuje ok 2 zł potrzebny jest pędzelek ok 1 zł gdyby sie uprzeć w 5 zł się mieścisz :buttrock: WD 40 kosztuje chyba 18 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Aha, uuuups :oops:. Nie mialem pojecia. Tak czy inaczej, czysci wszystko swietnie :buttrock: U mnie WD40 kosztuje 14zl :buttrock: Ale dobrze wiedziec, co sie oszczedzi, to sie wyjezdzi :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alan Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 dzisiaj wyczyściłem i nasmarowałem łańcuch...kupiłem sobie naftę (6 zł) i jechałem z koksem... trochę to trwało (około godziny), ale efekt bardzo fajny, zębatka i łańcuch aż się świecą i wątpię żeby popryskanie czymkolwiek innym bez użycia siły by pomogło. Chciałem tylko posmarować dzisiaj łańcuch ale sprawdziłem ten patent o którym pisaliście :buttrock: i jest super. Jutro przesmaruję łańcuch (mam jakiś spray do tego) jeszcze raz tak na cacy :buttrock: dzięki za pomoc w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 10 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2004 tak drogi Pierunie ale WD 40 to nic innego jak oliwa w sprayunie wiem czy jest sens tyle przepłacaćoliwa o której ja pisze kosztuje ok 2 zł potrzebny jest pędzelek ok 1 zł gdyby sie uprzeć w 5 zł się mieścisz :buttrock: WD 40 kosztuje chyba 18 zł W tym wypadku rzeczywiście przepłacac nie warto ale WD40 to nie jest "oliwa w sprayu" - bo jeśli tak to może nalejesz do silnika Kujawskiego bo to też olej?WD 40 - od zwykłej oliwy różni się nieco bo posiada wiele składników powodujacych wypieranie wody, zabezpieczanie elementów przed zapiekaniem, korozją, pozytywnie wpływa na styki elektryczne itp.Pracowała nad tym ekipa z NASA i przez ładnych parę lat receptura była tajna a jest na tyle dobra, że przez 50 lat produkcji nie wprowadzono żadnych poprawek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2004 W tym wypadku rzeczywiście przepłacac nie warto ale WD40 to nie jest "oliwa w sprayu" - bo jeśli tak to może nalejesz do silnika Kujawskiego bo to też olej? WD 40 - od zwykłej oliwy różni się nieco bo posiada wiele składników powodujacych wypieranie wody, zabezpieczanie elementów przed zapiekaniem, korozją, pozytywnie wpływa na styki elektryczne itp. Pracowała nad tym ekipa z NASA i przez ładnych parę lat receptura była tajna a jest na tyle dobra, że przez 50 lat produkcji nie wprowadzono żadnych poprawek. zwykla nafta posiada podobne wlaściwościmoże sie zagalopowałem z tą "zwyklą oliwą", ale nadal uważam że nie ma sensu przeplacać za cos co w zasadzie nie jest potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.