stanio50 Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Witam,szukałem w sieci informacji co ile mth powinno się robić remont(tłok korba łozyska zawory itp.) w silnikach 4t o pojemności 250cm3, nie znalazłem odpowiedzi, bo na każdym temacie forumowicze się spinają, kłócą i w efekcie nie ma jasnej i klarownej odpowiedzi. Wiem ze oleje filtr wymienia się tak jak w 2t średnio co 5 do 10 mth. Ale co z tłokiem? na ile on starcza? W końcu to 4t to nie chce mi się wierzyć ze co 50mth tłok idzie do wymiany... no i co z zaworami. Aktualnie śmigam 250 w 2t i powoli zaczyna mnie denerwować spalanie, pierdzenie(dźwięk) itd (charakterystyka 2t) i chciałem kupić 4t, na dzień dobry zrobić remont tlok, korba, lozyska, glowica rozrząd. Tylko nie wiem na ile wystarczy taki remont bo koszty kilkukrotnie przewyższają 2t Zaraz padną pewnie pytania tor czy las... co za różnica silnik pracuje tu i tu wiec jego zużycie jest podobne na torze i w lesie ale dla zaspokojenia ciekawości odpowiem ze jazda raz w tygodniu po średnio 3mth po lasach, żwirowni, hałdzie i powiedzmy raz na miesiąc tor. Kolejne pytanie ktore widziałem na innych tematach jaki to motor... przecież to nie ma różnicy. Czy to yzf czy kxf czy sxf czy crf i inne ustrojstwo zasada działania moc i wszystkie inne są bardzo podobne wiec podejrzewam ze czasy przeglądów wymiany tłoka, regulacji zaworów wypadają na tym samym poziomie przejechanych mth. Co do rocznika powiedzmy 2003-2006. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i za pomoc. I błagam nie twórzcie kolejnego tematu gdzie będziecie sie spinać i kłócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 (edytowane) Witam,szukałem w sieci informacji co ile mth powinno się robić remont(tłok korba łozyska zawory itp.) w silnikach 4t o pojemności 250cm3, nie znalazłem odpowiedzi, bo na każdym temacie forumowicze się spinają, kłócą i w efekcie nie ma jasnej i klarownej odpowiedzi. Wiem ze oleje filtr wymienia się tak jak w 2t średnio co 5 do 10 mth. Ale co z tłokiem? na ile on starcza? W końcu to 4t to nie chce mi się wierzyć ze co 50mth tłok idzie do wymiany... no i co z zaworami. Aktualnie śmigam 250 w 2t i powoli zaczyna mnie denerwować spalanie, pierdzenie(dźwięk) itd (charakterystyka 2t) i chciałem kupić 4t, na dzień dobry zrobić remont tlok, korba, lozyska, glowica rozrząd. Tylko nie wiem na ile wystarczy taki remont bo koszty kilkukrotnie przewyższają 2t Zaraz padną pewnie pytania tor czy las... co za różnica silnik pracuje tu i tu wiec jego zużycie jest podobne na torze i w lesie ale dla zaspokojenia ciekawości odpowiem ze jazda raz w tygodniu po średnio 3mth po lasach, żwirowni, hałdzie i powiedzmy raz na miesiąc tor. Kolejne pytanie ktore widziałem na innych tematach jaki to motor... przecież to nie ma różnicy. Czy to yzf czy kxf czy sxf czy crf i inne ustrojstwo zasada działania moc i wszystkie inne są bardzo podobne wiec podejrzewam ze czasy przeglądów wymiany tłoka, regulacji zaworów wypadają na tym samym poziomie przejechanych mth. Co do rocznika powiedzmy 2003-2006. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i za pomoc. I błagam nie twórzcie kolejnego tematu gdzie będziecie sie spinać i kłócić. YZF250 -tłok na torze wystarczy na 40 mth.Jeśli jeździsz po lesie możesz to wyciągnąć do 70 mth.Korba co drugi tłok.Zawory kontroluję średnio co 20 mth,a wymieniam razem z korbą.Nigdy mi się nic nie urwało ani nie zatarło Edytowane 29 Maja 2014 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Nie ma reguły, zależy od tego ile faktycznie wykręcasz. Ostatnio nowa korba po niecałych 40 mth się zatarła - olej 300V. Generalnie czym szybciej jeździsz tym częściej wymieniasz i takie spostrzeżenie własne. Czym nowszy motocykl tym gorsze materiały użyte do jego wykonania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Zaraz padną pewnie pytania tor czy las... co za różnica silnik pracuje tu i tu Hehe :icon_mrgreen: ... Ile razy zdarzyło Ci się jeździć po lesie sesję 20-minutową, podczas które trzymasz manetkę praktycznie cały czas w opór po grząskim piachu? Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Hehe :icon_mrgreen: ... Ile razy zdarzyło Ci się jeździć po lesie sesję 20-minutową, podczas które trzymasz manetkę praktycznie cały czas w opór po grząskim piachu? no dobra przyznaje racje ;D a jeżeli chodzi o motory yzf albo crf i wszystkie inne podobne w pojemności 250 co z których roczników polecacie i jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 (edytowane) te w lepszym stanie, rocznik to w zasadzie możesz olaćdla amatorki możesz spokojnie przyjąć 60km jako 1mthkoszty remontu i utrzymania to jeden wuj, paliwo wchodzi w koszty części Edytowane 29 Maja 2014 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 U wujka sama części do CRF sporo tańsze w porównaniu do YZ .Nie wiem jak na miejscu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Motocykl wyczynowy nigdy nie był tani w utrzymaniu i nie do końca jestem pewien czy zmiana na 4t wyjdzie ci na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Ja u siebie w crf 450 na dzień dobry wydałem pow. 2 tys. a prawie nic nie było do roboty. Remont takiego sprzętu to 4-6tys. zł. Ogólnie trzeba liczyć min. 3 tys. zł na sezon na naprawy (jeśli nic się nie urwie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 3 tys to może starczy na grubsze rzeczy przy wekendowym pyrkaniu po torze od połowy kwietnia do końca września :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.