Skocz do zawartości

Remonty w 250 4t


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukałem w sieci informacji co ile mth powinno się robić remont(tłok korba łozyska zawory itp.) w silnikach 4t o pojemności 250cm3, nie znalazłem odpowiedzi, bo na każdym temacie forumowicze się spinają, kłócą i w efekcie nie ma jasnej i klarownej odpowiedzi. Wiem ze oleje filtr wymienia się tak jak w 2t średnio co 5 do 10 mth. Ale co z tłokiem? na ile on starcza? W końcu to 4t to nie chce mi się wierzyć ze co 50mth tłok idzie do wymiany... no i co z zaworami.

 

Aktualnie śmigam 250 w 2t i powoli zaczyna mnie denerwować spalanie, pierdzenie(dźwięk) itd (charakterystyka 2t) i chciałem kupić 4t, na dzień dobry zrobić remont tlok, korba, lozyska, glowica rozrząd. Tylko nie wiem na ile wystarczy taki remont bo koszty kilkukrotnie przewyższają 2t

 

Zaraz padną pewnie pytania tor czy las... co za różnica silnik pracuje tu i tu wiec jego zużycie jest podobne na torze i w lesie ale dla zaspokojenia ciekawości odpowiem ze jazda raz w tygodniu po średnio 3mth po lasach, żwirowni, hałdzie i powiedzmy raz na miesiąc tor.

 

Kolejne pytanie ktore widziałem na innych tematach jaki to motor... przecież to nie ma różnicy. Czy to yzf czy kxf czy sxf czy crf i inne ustrojstwo zasada działania moc i wszystkie inne są bardzo podobne wiec podejrzewam ze czasy przeglądów wymiany tłoka, regulacji zaworów wypadają na tym samym poziomie przejechanych mth. Co do rocznika powiedzmy 2003-2006.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i za pomoc.

 

I błagam nie twórzcie kolejnego tematu gdzie będziecie sie spinać i kłócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

szukałem w sieci informacji co ile mth powinno się robić remont(tłok korba łozyska zawory itp.) w silnikach 4t o pojemności 250cm3, nie znalazłem odpowiedzi, bo na każdym temacie forumowicze się spinają, kłócą i w efekcie nie ma jasnej i klarownej odpowiedzi. Wiem ze oleje filtr wymienia się tak jak w 2t średnio co 5 do 10 mth. Ale co z tłokiem? na ile on starcza? W końcu to 4t to nie chce mi się wierzyć ze co 50mth tłok idzie do wymiany... no i co z zaworami.

 

Aktualnie śmigam 250 w 2t i powoli zaczyna mnie denerwować spalanie, pierdzenie(dźwięk) itd (charakterystyka 2t) i chciałem kupić 4t, na dzień dobry zrobić remont tlok, korba, lozyska, glowica rozrząd. Tylko nie wiem na ile wystarczy taki remont bo koszty kilkukrotnie przewyższają 2t

 

Zaraz padną pewnie pytania tor czy las... co za różnica silnik pracuje tu i tu wiec jego zużycie jest podobne na torze i w lesie ale dla zaspokojenia ciekawości odpowiem ze jazda raz w tygodniu po średnio 3mth po lasach, żwirowni, hałdzie i powiedzmy raz na miesiąc tor.

 

Kolejne pytanie ktore widziałem na innych tematach jaki to motor... przecież to nie ma różnicy. Czy to yzf czy kxf czy sxf czy crf i inne ustrojstwo zasada działania moc i wszystkie inne są bardzo podobne wiec podejrzewam ze czasy przeglądów wymiany tłoka, regulacji zaworów wypadają na tym samym poziomie przejechanych mth. Co do rocznika powiedzmy 2003-2006.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i za pomoc.

 

I błagam nie twórzcie kolejnego tematu gdzie będziecie sie spinać i kłócić.

 

YZF250 -tłok na torze wystarczy na 40 mth.Jeśli jeździsz po lesie możesz to wyciągnąć do 70 mth.Korba co drugi tłok.Zawory kontroluję średnio co 20 mth,a wymieniam razem z korbą.

Nigdy mi się nic nie urwało ani nie zatarło

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły, zależy od tego ile faktycznie wykręcasz. Ostatnio nowa korba po niecałych 40 mth się zatarła - olej 300V. Generalnie czym szybciej jeździsz tym częściej wymieniasz i takie spostrzeżenie własne. Czym nowszy motocykl tym gorsze materiały użyte do jego wykonania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz padną pewnie pytania tor czy las... co za różnica silnik pracuje tu i tu

 

Hehe :icon_mrgreen: ... Ile razy zdarzyło Ci się jeździć po lesie sesję 20-minutową, podczas które trzymasz manetkę praktycznie cały czas w opór po grząskim piachu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hehe :icon_mrgreen: ... Ile razy zdarzyło Ci się jeździć po lesie sesję 20-minutową, podczas które trzymasz manetkę praktycznie cały czas w opór po grząskim piachu?

 

no dobra przyznaje racje ;D

 

a jeżeli chodzi o motory

yzf albo crf i wszystkie inne podobne w pojemności 250 co z których roczników polecacie i jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te w lepszym stanie, rocznik to w zasadzie możesz olać

dla amatorki możesz spokojnie przyjąć 60km jako 1mth

koszty remontu i utrzymania to jeden wuj, paliwo wchodzi w koszty części

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...