ozz Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Witam!mam problem po regulacji zaworow :ybr 125 ,2006 gaznik,przebieg 6tys kmwg serwisowki czas na regulacje zaworow-zanim zaczalem regulowac spr wartosci i bylo: ssacy 0,02mm a wydech 0,03mm -czyli wg.serwisowki za malo.dodam ze przed regulacja zaworki cichutko cykaly, i smigala do 105km/hwg serwisowki powinno byc ssacy 0,08mm-0,12mm wydech 0,10mm-0,14ja ustawilem wydech 0,10mm i ssacy 0,08mm - no i teraz zawory klekocza jak stary diesel i jedzie tylko max 80km/h.Pytanie: co zrobic czy zostawic zalecane wartosci przez producenta, sluchac denerwujacego klekotania i predkosc max 80km/h czy wrocic do starych ustawien duzo mniejszych niz zaleca producent ale za to silnik chodzi ciszej i predkosc max 105km/h? czynnosci wykl poprawnie,dodam ze znaki na magneto i w okienku oraz na walku rozrzadu i obudowie glowicsie pokryly +tlok w gmp Co myslicie?Bylbym bardzo wdzieczny za sugestie.dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Pewnie luzy były dobre a teraz są za duże, tylko pomiar źle zrobiony. Może szczelinomierz jakiś tani i niedokładny. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozz Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Pewnie luzy były dobre a teraz są za duże, tylko pomiar źle zrobiony. Może szczelinomierz jakiś tani i niedokładny.pomiar wykonany poprawnie, szczlinomierz nowka jakiejs firmy laser,cholera go wie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 pomiar wykonany poprawnie, szczlinomierz nowka jakiejs firmy laser,cholera go wie...Gniazda zaworowe masz chyba do roboty Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Nie odpalaj ponownie tego silnika.Jeżeli chcesz to zrobić poprawnie wypada poczytać na tym forum kilka dni i porobić sobie notatki.Wróć do poprzednich ustawień i wykonaj prawidłowy pomiar luzów a dopiero potem regulację chociaż jeżeli podajesz prawdziwy przebieg to regulacja będzie zbyteczna. Ps. wpadłeś do nas na forum tylko na chwilę i już wstydzisz się przyznać skąd do nas piszesz ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Właśnie, mało prawdopodobne żeby po 6 tys. luzy się rozjechały, to nie chińczyk. Kup inny szczelinomierz, ale nie taki za 10zł. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozz Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 pomiar wykonany poprawnie, szczlinomierz nowka jakiejs firmy laser,cholera go wie...jutro kumpel ma poszukac swoj szczelinomierz,wiec bedzie mozna porownac i zrobic pomiar drugi raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzeźbiarz Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Co myslicie?Bylbym bardzo wdzieczny za sugestie. Nie masz tego szczelinomierza przypadkiem w systemie calowym? Cytuj aka druciarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ustaw krzywkę wałka rozrządu w górę aby była równoległa do zaworu i ponownie zmierz luz zaworowy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozz Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Witam! Problem rozwiazany!!!Hura!!! :) Tak jak pisalem,caly proces wczorajszej regulacji byl wykonany poprawnie.Dzis zrobilem to samo jeszcze raz z innym szczelinomierzem kolegi i wszystko super.Winowajca znaleziony,okazalo sie ze ten szczelinomierz co kupilem byl jakis lipny-oddalem go do sklepu.Wiem,ze moze to nie zbyt dokladne,ale na wszelki wypadek pomierzylem elektroniczna suwmiarka nawet listki tego szczelinomierza oraz tego od kolegi.Byly roznice.Teraz silnik cyka cichutko jak poprzednio i smiga wesolo.Dziekuje wszystkim za pomoc i porady.Pozdrawiam :) Moral na przyszlosc: trzeba zwracac uwage na narzedzia jakich sie uzywa,czyli jakosc wykonania ma ogromne znaczenie. Jesli ktos potrzebuje serwisowke do ybr 125 moge podeslac linka.Mnie osobiscie bardzo pomogla :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Czyli jednak pierwszy pomiar nie był zrobiony poprawnie :) No ale ważne że problem rozwiązany. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamutus Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Cześć.Jestem tu nowy ale chciałem odgrzać stary temat. Chodzi mi o regulację zaworów w YBR 125 z 2010 r.Moto kupiłem pod koniec minionego sezonu, obecnie na budziku nieco ponad 18.000km (z czego ja zrobiłem niespełna 2kkm).Szykując moto do sezonu wymieniłem ojej, filtr powietrza, świeczkę i napęd. Zostały mi do sprawdzenia / wyregulowania zawory.W tym temacie znalazłem "luzy" jakie trzeba ustawić. Jednak problemem jest zaślepka zaznaczona na zdjęciu, gdzie sprawdza się ustawienie GMP na wale :/ Wczoraj próbowałem ją odkręcić - niestety bez rezultatu.Spryskałem ją obficie WD-40 i zobaczymy...może puści. A może macie jakiś patent na jej odkręcenie wynikający z własnej praktyki??? Chętnie wypróbuję!!! Gdybym jej nie odkręcił czy mogę ustalić GMP na pomocą śrubokręta wsadzonego w miejsce świecy? Delikatnie obracając wał powinno się udać ustalić GMP. Wiem, że w 4t tłok jest w górnym położeniu 2x w cyklu, tylko, że:1) w suwie sprężania oba zawory są zamknięte (i tu szukałbym GMP).2) w suwie wydechu otwarty będzie zawór wydechowy. I jeszcze pytanie dodatkowe. czy taką zaślepkę można dokupić? wiem, że identyczne montowane są w Junakach (choćby Junak 125RS)? Czekam na info i z góry dziękuję za pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Przede wszystkim musisz mieć odpowiednio gruby śrubokręt płaski żeby nie miał luzu. Jak będziesz chciał odkręcać to musisz go dociskać do tej zaślepki z całej siły i jednocześnie próbować kręcić. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 (edytowane) Dobrze kombinujesz z GMP.Tak właśnie jest. Tłok u samej góry i oba zawory zamknięte. Tylko nie pchaj tam śrubokręta, a raczej coś plastikowego. Nie zrobi rys na tłoku, nie zdrapie ewentualnych nagarów...Do tego celu nawet nadaje się rurka z coli z McDonald's...Powodzenia. Nie przekręć gwintów na trzpieniach regulacyjnych zaworów. Żużu77, Cieszyn, R12RT Edytowane 1 Czerwca 2017 przez żużu77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamutus Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 OK dzięki.Posłużę się "słomką drinkówką" żeby nie uszkodzić tłoka lub ścianki cylindra :D Postaram się jeszcze dziś powalczyć z tą zaślepką... może coś drgnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.