Skocz do zawartości

REGULACJA ZAWOROW YBR 125-PROBLEM


ozz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
mam problem po regulacji zaworow :


ybr 125 ,2006 gaznik,przebieg 6tys km

wg serwisowki czas na regulacje zaworow-zanim zaczalem regulowac spr wartosci i bylo: ssacy 0,02mm a wydech 0,03mm -czyli wg.serwisowki za malo.

dodam ze przed regulacja zaworki cichutko cykaly, i smigala do 105km/h

wg serwisowki powinno byc ssacy 0,08mm-0,12mm wydech 0,10mm-0,14

ja ustawilem wydech 0,10mm i ssacy 0,08mm - no i teraz zawory klekocza jak stary diesel i jedzie tylko max 80km/h.

Pytanie: co zrobic czy zostawic zalecane wartosci przez producenta, sluchac denerwujacego klekotania i predkosc max 80km/h czy wrocic do starych ustawien duzo mniejszych niz zaleca producent ale za to silnik chodzi ciszej i predkosc max 105km/h?
czynnosci wykl poprawnie,dodam ze znaki na magneto i w okienku oraz na walku rozrzadu i obudowie glowicsie pokryly +tlok w gmp

Co myslicie?Bylbym bardzo wdzieczny za sugestie.


dzieki i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie luzy były dobre a teraz są za duże, tylko pomiar źle zrobiony. Może szczelinomierz jakiś tani i niedokładny.

pomiar wykonany poprawnie, szczlinomierz nowka jakiejs firmy laser,cholera go wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpalaj ponownie tego silnika.

Jeżeli chcesz to zrobić poprawnie wypada poczytać na tym forum kilka dni i porobić sobie notatki.

Wróć do poprzednich ustawień i wykonaj prawidłowy pomiar luzów a dopiero potem regulację chociaż jeżeli podajesz prawdziwy przebieg to regulacja będzie zbyteczna.

 

Ps. wpadłeś do nas na forum tylko na chwilę i już wstydzisz się przyznać skąd do nas piszesz ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Problem rozwiazany!!!Hura!!! :)

 

Tak jak pisalem,caly proces wczorajszej regulacji byl wykonany poprawnie.Dzis zrobilem to samo jeszcze raz z innym szczelinomierzem kolegi i wszystko super.Winowajca znaleziony,okazalo sie ze ten szczelinomierz co kupilem byl jakis lipny-oddalem go do sklepu.Wiem,ze moze to nie zbyt dokladne,ale na wszelki wypadek pomierzylem elektroniczna suwmiarka nawet listki tego szczelinomierza oraz tego od kolegi.Byly roznice.Teraz silnik cyka cichutko jak poprzednio i smiga wesolo.Dziekuje wszystkim za pomoc i porady.Pozdrawiam :)

Moral na przyszlosc: trzeba zwracac uwage na narzedzia jakich sie uzywa,czyli jakosc wykonania ma ogromne znaczenie.

 

Jesli ktos potrzebuje serwisowke do ybr 125 moge podeslac linka.Mnie osobiscie bardzo pomogla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć.

Jestem tu nowy ale chciałem odgrzać stary temat.

 

Chodzi mi o regulację zaworów w YBR 125 z 2010 r.

Moto kupiłem pod koniec minionego sezonu, obecnie na budziku nieco ponad 18.000km (z czego ja zrobiłem niespełna 2kkm).

Szykując moto do sezonu wymieniłem ojej, filtr powietrza, świeczkę i napęd. Zostały mi do sprawdzenia / wyregulowania zawory.

W tym temacie znalazłem "luzy" jakie trzeba ustawić. Jednak problemem jest zaślepka zaznaczona na zdjęciu, gdzie sprawdza się ustawienie GMP na wale :/

 

Wczoraj próbowałem ją odkręcić - niestety bez rezultatu.

Spryskałem ją obficie WD-40 i zobaczymy...może puści. A może macie jakiś patent na jej odkręcenie wynikający z własnej praktyki??? Chętnie wypróbuję!!!

 

Gdybym jej nie odkręcił czy mogę ustalić GMP na pomocą śrubokręta wsadzonego w miejsce świecy? Delikatnie obracając wał powinno się udać ustalić GMP. Wiem, że w 4t tłok jest w górnym położeniu 2x w cyklu, tylko, że:

1) w suwie sprężania oba zawory są zamknięte (i tu szukałbym GMP).

2) w suwie wydechu otwarty będzie zawór wydechowy.

 

I jeszcze pytanie dodatkowe. czy taką zaślepkę można dokupić? wiem, że identyczne montowane są w Junakach (choćby Junak 125RS)?

 

Czekam na info i z góry dziękuję za pomoc!!!

post-90102-0-59982500-1496302691_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz z GMP.

Tak właśnie jest. Tłok u samej góry i oba zawory zamknięte.

Tylko nie pchaj tam śrubokręta, a raczej coś plastikowego. Nie zrobi rys na tłoku, nie zdrapie ewentualnych nagarów...

Do tego celu nawet nadaje się rurka z coli z McDonald's...

Powodzenia. Nie przekręć gwintów na trzpieniach regulacyjnych zaworów.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Edytowane przez żużu77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...