jeszua Opublikowano 26 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 bry, w sobotę usiłowałem zapalić moją pszczółkę - i dostałem odpowiedź odmownąobjawy: prąd jest, przełączniki działają, tylko zamiast swojskiego gwizdu rozrusznika - mniej więcej spod kanapy - usłyszałem taki dziwny szybki terkotmoże ktoś wie, co jest grane? poważna to awaria, czy pierdoła? dodam, że moto po ostatnim spacerze stało tylko tydzień nie ruszone TIA Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 26 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 jak terkot to może pompa paliwowa chodzi na sucho, sprawdż benzyne lub przekręć kranik na rezerwę, u mnie terkocze na chwile przed tym jak trzeba zapiąc rezerwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 26 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 Najprawdopodobniej masz rozładowany akumlator... to terkotanie to przekażnik od rozrusznika. Włacza prąd na rozrusznik (cyk) powoduje to spadek napięcia i przekaźnik puszcza (cyk) napiecie wzrasta bez obciążenia ze strony rozrusznika więc więc przekaźnik znowu włącza rozrusznik (cyk) i tak na zmiane to terkotanie to właśnie przekaźnik. U mnie tak sie dzieje jeśli moto za długo postoi na alarmie. Doładuj akumlator sprawa powinna zniknąć. Sprawdź także dlaczego akumlator sie wyładował zmierz upływ prądu. Być może masz przebicuie w instalacji i mimo wyjetego kluczyka ze stacyjki prąd jest pobierany z akumlatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 26 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 ale gdyby to byl przekaznik to chyba bylby slyszany tylko raz (cyk) a nie ciagly terkot...tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Surowy Opublikowano 26 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 Cześć, Masz za mało prądu, albo nie dochodzi paliwo. Sprawdź aku, klemy, kranik, filtr paliwa (jeżeli jest), kable od świec. I nie przejmuj się, XJy terkoczą - to pompa paliwa. pozdro,Surowy.XJ600N do wzięcia - www.surowiec.pl/xj600n.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 Witam, Moim zdaniem winę ponosi uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe, to ono powoduje swoisty terkot, zgrzyt w trakcie odpalania silnika. Chciaż nie wykluczone że to wina rozładowanego aku. Podładuj go i sprawdz jak sprawa stoi, jeśli będzie to samo, to na bank sprzęgiwełko, troche pracy będzie wymagała naprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 bry, już chyba - niestety - wiem. wczoraj wybrałem się na krótką przejażdżkę, po blisko 3 tygodniach stania [takie mam jazdy... w tym roku :( ]. odpaliłem od czterołapca, bo prąd się w pszczółce skończył. a tu po drodze niespodzianka :roll: : skacze wskazówka obrotomierza. coś mnie tknęło, że to będzie prąd - przy użyciu długich albo kierunków w ogóle wariowała. no i miałem rację - brakuje ładowania, a przy wzroście obrotów powyżej poziomu wolnych spod siodła dobywa się przyspieszające aż do takiego wycia terkotanie :( . w sumie nie znam się, ale po konsultacji z Dragonem [dzięki za pomoc, nie ma to jak drugi motocyklista] stwierdziliśmy, że to pewnie będzie regulator napięcia albo coś - bo nie ma ładowania aku :cry: no i mam kłopot. czy ktoś się nie orientuje, czy takie urządzenie można naprawić? :roll: bo jak nie, to pszczółka chyba skończy sezon na śladowym przebiegu. dziwka :clap: Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Było to juz wyjaśniane :( Terkocze przekaźnik rozrusznika.Masz po prostu rozładowany akumulator.Naciskasz przycisk, przekaźnik załącza obwód rozrusznika a ponieważ akumulator jest słaby następuje taki duzy spadek napięcia że przekaźnik rozwiera styki.Zaraz po rozwarciu styków, napniecie z powrotem rośnie i przekaźnik z powrotem zwiera i znowu spadek napięcia ..............I tak na okrągłoStad to cykanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 a przy wzroście obrotów powyżej poziomu wolnych spod siodła dobywa się przyspieszające aż do takiego wycia terkotanie Przedewszystkim powinienneś wziąć miernik i sprawdzić jak naładowany jest akumulator, powinien mieć z 12.5~12.8 V(na wyłączonym silniku), jeśli poniżej lub powyżej to niedobrze. Następnie odfpal moto i sprawdz jakie jest ładowanie, jeśli aku się rozładowuje podczas pracy to zwyczajnie go niema, jeśli będzie napięcie powyżej 14V to już wies że padł ci regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Przedewszystkim powinienneś wziąć miernik [cut] jeśli aku się rozładowuje podczas pracy to zwyczajnie go niema, jeśli będzie napięcie powyżej 14V to już wies że padł ci regulator. no właśnie. czyli jeśli nie ma ładowania w czasie jazdy, to wtedy który element motura mam poderzewać o "padnięcie"? jestem kompletnie zielony w kwestiach mechanicznych i elektrycznych, więc może ktoś mnie poratuje i podpowie :( TIA ps.zaczynam intensywnie poszukiwać DOBREGO warsztatu i mechanika mieście krakowie :?: Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Po pierwsze miernik, należy zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika.Powinno być powyżej 12V a mniej niż 14.4 VJeżeli wartości sa poza przedziałem to padł prawdopodobnie regler.No ale można to obadać.Z Myślenic do Andrychowa jest koło 30 kilosów , jak chcesz wpadnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.