Skocz do zawartości

xj600 nie pali, tylko terkocze


jeszua
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bry,

 

w sobotę usiłowałem zapalić moją pszczółkę - i dostałem odpowiedź odmowną

objawy: prąd jest, przełączniki działają, tylko zamiast swojskiego gwizdu rozrusznika - mniej więcej spod kanapy - usłyszałem taki dziwny szybki terkot

może ktoś wie, co jest grane? poważna to awaria, czy pierdoła? dodam, że moto po ostatnim spacerze stało tylko tydzień nie ruszone

 

TIA

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz rozładowany akumlator... to terkotanie to przekażnik od rozrusznika. Włacza prąd na rozrusznik (cyk) powoduje to spadek napięcia i przekaźnik puszcza (cyk) napiecie wzrasta bez obciążenia ze strony rozrusznika więc więc przekaźnik znowu włącza rozrusznik (cyk) i tak na zmiane to terkotanie to właśnie przekaźnik. U mnie tak sie dzieje jeśli moto za długo postoi na alarmie. Doładuj akumlator sprawa powinna zniknąć. Sprawdź także dlaczego akumlator sie wyładował zmierz upływ prądu. Być może masz przebicuie w instalacji i mimo wyjetego kluczyka ze stacyjki prąd jest pobierany z akumlatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Masz za mało prądu, albo nie dochodzi paliwo. Sprawdź aku, klemy, kranik, filtr paliwa (jeżeli jest), kable od świec. I nie przejmuj się, XJy terkoczą - to pompa paliwa.

 

pozdro,

Surowy.

XJ600N do wzięcia - www.surowiec.pl/xj600n.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Moim zdaniem winę ponosi uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe, to ono powoduje swoisty terkot, zgrzyt w trakcie odpalania silnika. Chciaż nie wykluczone że to wina rozładowanego aku. Podładuj go i sprawdz jak sprawa stoi, jeśli będzie to samo, to na bank sprzęgiwełko, troche pracy będzie wymagała naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

bry,

 

już chyba - niestety - wiem. wczoraj wybrałem się na krótką przejażdżkę, po blisko 3 tygodniach stania [takie mam jazdy... w tym roku :( ]. odpaliłem od czterołapca, bo prąd się w pszczółce skończył. a tu po drodze niespodzianka :roll: : skacze wskazówka obrotomierza. coś mnie tknęło, że to będzie prąd - przy użyciu długich albo kierunków w ogóle wariowała. no i miałem rację - brakuje ładowania, a przy wzroście obrotów powyżej poziomu wolnych spod siodła dobywa się przyspieszające aż do takiego wycia terkotanie :( . w sumie nie znam się, ale po konsultacji z Dragonem [dzięki za pomoc, nie ma to jak drugi motocyklista] stwierdziliśmy, że to pewnie będzie regulator napięcia albo coś - bo nie ma ładowania aku :cry:

 

no i mam kłopot. czy ktoś się nie orientuje, czy takie urządzenie można naprawić? :roll: bo jak nie, to pszczółka chyba skończy sezon na śladowym przebiegu. dziwka :clap:

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to juz wyjaśniane :(

Terkocze przekaźnik rozrusznika.

Masz po prostu rozładowany akumulator.

Naciskasz przycisk, przekaźnik załącza obwód rozrusznika a ponieważ akumulator jest słaby następuje taki duzy spadek napięcia że przekaźnik rozwiera styki.

Zaraz po rozwarciu styków, napniecie z powrotem rośnie i przekaźnik z powrotem zwiera i znowu spadek napięcia ..............

I tak na okrągło

Stad to cykanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy wzroście obrotów powyżej poziomu wolnych spod siodła dobywa się przyspieszające aż do takiego wycia terkotanie

 

 

Przedewszystkim powinienneś wziąć miernik i sprawdzić jak naładowany jest akumulator, powinien mieć z 12.5~12.8 V(na wyłączonym silniku), jeśli poniżej lub powyżej to niedobrze. Następnie odfpal moto i sprawdz jakie jest ładowanie, jeśli aku się rozładowuje podczas pracy to zwyczajnie go niema, jeśli będzie napięcie powyżej 14V to już wies że padł ci regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim powinienneś wziąć miernik [cut] jeśli aku się rozładowuje podczas pracy to zwyczajnie go niema, jeśli będzie  napięcie powyżej 14V to już wies że padł ci regulator.

 

no właśnie. czyli jeśli nie ma ładowania w czasie jazdy, to wtedy który element motura mam poderzewać o "padnięcie"? jestem kompletnie zielony w kwestiach mechanicznych i elektrycznych, więc może ktoś mnie poratuje i podpowie :(

 

TIA

 

ps.

zaczynam intensywnie poszukiwać DOBREGO warsztatu i mechanika mieście krakowie :?:

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze miernik, należy zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika.

Powinno być powyżej 12V a mniej niż 14.4 V

Jeżeli wartości sa poza przedziałem to padł prawdopodobnie regler.

No ale można to obadać.

Z Myślenic do Andrychowa jest koło 30 kilosów , jak chcesz wpadnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...