Pawet Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Cześć W lipcu oddałem moto do serwisu, przed wyprawą. W serwisie, między innymi wymieniali mi klocki hamulcowe, z tyłu.Po tej wymianie, jak hamuje tylnym hamulcem, słychać niesamowity pisk, jak by kilku-dzesięcio tonowy tir hamował. Było tak od samego początku po odebraniu motocykla, i zaraz po wymianie wróciłem do serwisu, to powiedzieli mi, że to normalne i że tak ma być, bo klocki musza się dotrzeć i ułożyć. Jako, że następnego dnia wyjeżdżałem na 3’y tygodniową wyprawę, i miałem ważniejsze sprawy do załatwienia, zlałem temat.Po wyprawie, również potrzebowałem motocykla na co dzień, i nie było czasu wrócić na serwis z reklamacją. Tymczasem hamulce jak piszczały ta piszczą dalej, aż krew mnie zalewa, bo przechodnie się odwracają jak zatrzymuje się przy światłach.Co można z tym zrobić ? I co tam zrąbali że tak piszczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Możesz spróbować posmarować zewnętrzną stronę klocków pastą miedzianą. A jakie to klocki? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 http://www.larsson.pl/walczymy-z-piskami-hamulcow,762,news.html Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Jak odebrałeś motocykl to ostro dawałeś po heblach czy na początku delikatnie hamowałeś?Prawdopodobnie nie wyczyszczony zacisk, nieposmarowane klocki pastą od strony styku z zaciskiem.Jeśli mocno heblowałeś możliwe, ze zeszkliłeś częściowo powierzchnię klocka (bo nowy klocek nie styka cała powierzchnia do tarczy) i dlatego teraz wpadają w rezonans.Powtórny, prawidłowy serwis i będzie grało. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Poczytaj na necie - " fazowanie klocków hamulcowych " - być może chodzi o piszczenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Jeśli klocki nie są fazowane to tego samemu się nie powinno robić. Poza tym fazowanie ma też wadę...ziarnko piasku albo dwa, trzy, cztery potrafi pięknie rzeźbić tarczę i przy następnej wymianie klocków problem z zeszkleniem jest jeszcze większy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 niektore klocki lubia piszczec - zalezy od producenta Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Nigdy nie miałem tego probllemu ale czy nie było by dobrą i prostą opcją przeracie papierem ściernym klocka i wrzucenie smaru miedzianego między klocek a tłoczek ? Zawsze do swoich wynalazków starałem się kupic nissiny (jeden mały szczegół - dostępność z dupy i cena ) , moze dlatego problemu nie było ;] . Choć jakis klocek z gufnolitu za 2 dychy w GS-e tez nie piszczał , ale i nie hamował za bardzo . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Te piszczenie to często wina samych klocków. Porada wcześniejsza jak najbardziej trafna żeby przesmarować smarem miedzianym klocek od strony tłoczka oczywiście :) A co do fazowania brzegów. Na pewno to wyciszy klocek i wcale nie trzeba pilnikiem jechać boków na stożek, wystarczy delikatnie przefazować rant. Ale jeżeli klocek ma taką tendencję to po pewnym czasie piszczenie powróci gdy przefazowana krawędź zrówna się ze zużywanym z czasem klockiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chosek Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Smar miedziany wysokotemperaturowy działa rewelacyjnie-hamulce przestały piszczeć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 blaszka z nierdzewki albo miedzi daje podobny efekt i mniej problemów z czyszczeniempo coś jednak producenci w nowych motocyklach dają takie wkładki Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.