Skocz do zawartości

Audi A4 B6 1.9tdi 130KM z 2004 roku


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie a4 dupy nie urywa do tego zapewnia dość mało miejsca w środku w porównaniu z accordem.

No faktycznie z przodu czuje się w nim zabudowany dookoła, w ogóle mnie wkurza że ludzie wychwalają te gnioty, a na hasło tdi kisiel w majtach, a to się nie wyróżnia moim zdaniem pod żadnym względem od innych paści z segmentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

accord 7 jest dość spory w środku, mam 188 i czułem się w nim ok

2.0 w automacie przyzwoicie jeździ, wykonanie otoczenia kierowcy podobne do niemca, kupiłbym gdyby był rwd, ponoć są wersje awd

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie z przodu czuje się w nim zabudowany dookoła, w ogóle mnie wkurza że ludzie wychwalają te gnioty, a na hasło tdi kisiel w majtach, a to się nie wyróżnia moim zdaniem pod żadnym względem od innych paści z segmentu.

 

To jakie auta wg ciebie nie sa ryjacymi przodem kiblami , biorac pod uwage pasci z segmentu a4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się ale ja pytam tylko teoretycznie, bo ludzie się spuszczają jak to a4 się rewelacyjnie prowadzi, że trzyma się jak głupie a ja uważam że pod tym względem to ryjący przodem kibel.

Pogadamy jak trafisz na quattro, czy też będzie to ryjący przodem kibel :). A4 nie prowadzi się rewelacyjnie, powiedział bym, że jest po prostu znośnie, ale tak, w quattro trzyma się jak głupie. Co do FWD mnie prowadzeniem zauroczył Ford Focus II generacji, po prostu genialnie się nim jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mial ktos do czynienia z passatem B6 z silnikiem 1.9 tdi 105 KM ? Czy w budzie kombi odpycha sie to jakos ?

Rozumiem, ze 2.0 w ropie w wersji 140KM, z pierwszych lat produkcju, to unikac jak ognia ?

 

Jesli chodzi o pulap cenowy to pasek B6, wychodzi nieduzo wiecej od a4 b6

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jakie auta wg ciebie nie sa ryjacymi przodem kiblami , biorac pod uwage pasci z segmentu a4 ?

Heh... dobre pytanie, właśnie sam próbuje to ustalić. a4 quattro niestety nie jeździłem ale podejżewam że rozkład masy jest dużo korzystniejszy i poprawia prowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a4 quattro niestety nie jeździłem ale podejżewam że rozkład masy jest dużo korzystniejszy i poprawia prowadzenie.

 

quattro to pewno jakieś dziadoskie naszpikowane elektroniką 4x4- karnij się kiedyś w zakręcie gdzie jest bardzo ślisko (lód , śnieg , piach , bardzo mokro ) autem 4x4 (tylko nie jeepem na goodrichach na błoto , tylko względnie normalnym samochodem na szosowych oponach , pamiętaj tylko że w większości prostych bobków 4x4 bez centralnego dyfra , musi być naprawdę bardzo ślisko , na mokrym asfalcie jest trochę ryzyko pogubienia półosi albo któregoś dyfra ) to zobaczysz jak zajebiście i z full kontrolą można pokonać szybko w zakręt -ja kiedyś śmiałem się że 4x4 w normalnym aucie to bezsensowny lans a teraz po swoim bobku widzę po co taka impreza ma 4x4 :D

 

Na 4x4 jak drzesz w zakręt to drift nie ściąga staników solarkom w białych kozaczkach, ale zakręt robisz szybciej i nie musisz się tak pilnować z gazem i kierownicą jak w przypadku mocnego RWD....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Impreza, moja troche wieksza i ciezsza Legacy tez daje jak sportowy samochod po zakretach ze zwyklym elektronicznym AWD bez blokady dyfrow.

I ta elektronika jakos sie nie psuje w poprzedniej przetrzymala samochod.

Tyle ze to 2.5l benzyna z dosc paliwozernym silnikiem, ktory nie wiem czy mozna zagazowac. Za to 170 KM daje czasem troche przyjemnosci, nawet z automatem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

quattro to pewno jakieś dziadoskie naszpikowane elektroniką 4x4

 

Quattro jest to stały napęd na 4 koła i jest tylko i wyłącznie mechanicznym układem realizowanym przez samoblokujący mechanizm różnicowy TorSen. Elektronika jaka została wprowadzona, to elektronicznie sterowany centralny dyferencjał, a weszło to bodajże dopiero 3-4 lata temu, do tego czasu na próżno komukolwiek szukać jakiejkolwiek elektroniki w tej konstrukcji ;).

4motion i synchro w VW to ta sama konstrukcja co Quattro, z tym, że stały napęd na TorSenie jest tylko i wyłącznie w modelach z wzdłóżnie ustawionym silnikiem, z silnikiem ustawionym poprzecznie jest na sprzęgle Haldex i tylna oś jest dołączana w razie potrzeby.

Napęd w Lancerach EVO też jest konstrukcją Audi, z tym, że dużo wcześniej zostało dołożone do niego elektroniczne sterowanie centralnym dyfrem.

Co dalej, w modelu a4 FL w 99 roku model a4 został wyposażony w swego rodzaju szperę tylnego dyfra, i kiedy jedno koło traci przyczepność, większość momentu przenoszona jest na drugie, ale ciągle ciągnie cała oś bo na koło o większej przyczepności ciągle w mniejszym stopniu przekazywany jest napęd, ale nadal jest to czysto mechaniczny napęd ;).

Edytowane przez Glenroy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywny dyferencjał jest potęgą, napęd na sztywno to jest abstrakcja którą powinni w muzeum zamknąć. Prawdziwe 4x4 jest w ciągniku rolniczym i nijak ma się do szybszego wprowadzania auta w zakręt wręcz przeciwnie. Auto będzie "szybciej" wchodziło w zakręt jeśli masz napęd na tył ale trudniej go "utrzymać" przedni napęd gorzej radzi sobie z zakrętem ale lepiej sprawdza jako przeniesienie momentu na ruch do przodu. W quattro mamy nie 4x4 tylko tylną dołączona oś, 4x4 mają około 60-80 na tył a resztę traktują jako wspomaganie. Rozdział 50/50 jest błędem konstrukcyjnym i auto zachowywało by się cholernie zdradliwie na zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdaje się że konstrukcja haldexa uniemoźliwia przeniesienie na tylną oś więcej niż 50% momentu czyli o prawdziwym lataniu boków niema

 

Tylko że właśnie w 4x4 na asfalcie chodzi o to żeby auto nie darło bokiem , tylko szybko pokonało zakręt :D Po to są właśnie te aktywne dyferencjały , elektronika żeby nie dopuścić do poślizgu bo darcie bokiem jest fajne , ale tracisz czas a w wyścigu chodzi o miejsce na podium a nie dupy za taśmą , chyba że mówimy o need for speedach :D w 4x4 bez elektroniki z centralną różnicówką tego poślizgu w 100% nie wyeliminujesz , a jak jest bardzo ślisko to i tak lecisz bokiem ale jest lepsza kontrola niż na RWD i kiedy widzisz że drzewo się zbliża zbyt szybko to pedał gazu ma szansę cię wyciągnąć :D Moje libero zimą po śniegu i lodzie na RWD nie raz nie dwa potrafiło się obrócić o 180, a na 4x4 był zajebisty kontrolowany drift , lekko bokiem ale długie darcie , palce lizać :D

 

Musisz się karnąć , poczekaj na zimę i weź sobie jakieś proste 4x4 od kogoś pożycz , wszelkie golf 4x4 czy chyba t3 syncro czy tam subaru justy mają właśnie 4x4 50/50 bo przez internet ciężko opisać :D

 

 

 

 

Aktywny dyferencjał jest potęgą, napęd na sztywno to jest abstrakcja którą powinni w muzeum zamknąć

 

chłopie i ty masz spec mechanik :D ? Chyba że ja cię nie zrozumiałem, i mówisz tylko o kontekście asfaltu.....Na asfalt z tego co wiem nigdy nikt nie budował napędu 4x4 bez mechanizmu różnicowego międzyosiowego, bo taki napęd ulegałby non stop uszkodzeniom i na suchym napewno by tylko przeszkadzał i wręcz wymuszał poślizgi. Wszystkie bobki co mają prosty 4x4 bez mechanizmu różnicowego międzyosiowego mają zaznaczone w instrukcjach że napędu tego używamy tylko pomocniczo na bardzo śliskim podłożu , nie wolno go używać na asfalcie bo często prowadzi to do uszkodzeń elementów przeniesienia napędu, nadmiernego zużycia opon i paliwa , i tak jak piszesz w zakręcie to by darło bokiem gorzej niż na samym FWD czy RWD

 

Natomiast jeśli chodzi o off road to nie ma lepszej opcji jak 4x4 50/50 :D A najlepiej jak jeszcze każdy most ma blokadę :D Stara tatra t815 tak miała że 6x6 100% na sztywno (każde koło taka sama prędkość ) no i do dziś miłośnicy ciężkiego offroadu się do niej modlą :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W quattro mamy nie 4x4 tylko tylną dołączona oś, 4x4 mają około 60-80 na tył a resztę traktują jako wspomaganie. Rozdział 50/50 jest błędem konstrukcyjnym i auto zachowywało by się cholernie zdradliwie na zakręcie.

 

Musisz trochę więcej poczytać na ten temat :). W Quattro które jest realizowane przez Haldex, zgadzam się, tylna oś jest dołączona. Ale w napędzie na mechaniźmie TorSen masz aktywny podział momentu obrotowego pomiędzy osiami i w czasie przyspieszania, do 80% momentu przekazywane jest na tyną oś.

A tak baj de łej, skoro 50/50 to taki błąd konstrukcyjny, to dla czego dwa najlepsze napędy, czyli Quattro i napęd Subaru, są właśnie 50/50?

 

 

Musisz się karnąć , poczekaj na zimę i weź sobie jakieś proste 4x4 od kogoś pożycz , wszelkie golf 4x4 czy chyba t3 syncro czy tam subaru justy mają właśnie 4x4 50/50 bo przez internet ciężko opisać :D

 

Golf na napęd na Haldexie i dołączaną tylną oś, żaden samochód z koncernu Vag z poprzecznie umieszczonym silnikiem, nie ma stałego napędu na 4 koła, ani TT, ani Golf, ani A3, dopiero od A4 w górę, gdzie można było wzdłóżnie ustawić silnik, dostępny był na stałę spięty napęd na mechaniźmie TorSen.

W subaru poszczególne napędy też się między sobą różnią, i ten który jest ich dumą, znajdziesz w Imrezie od WRX w górę, Foreserze i w topowych wersjach Legacy.

 

Jeszcze taka uwaga co do nieprzewidywalności napędu RWD, śmigałeś BMW 5 E39? Bo powiem Ci, że kompletnie zaprzecza Twoim teoriom, jest tak bajecznie proste do ogarnięcia, że wywołało u mnie spory podziw :).

 

A napęd na 4 koła? Trzyma się drogi bajecznie, ale trzeba pamiętać, że kiedy jest ślisko i chcemy przyszarżować, w zakrętach przejmuje tak samo zalety, jak i wary FWD i RWD, i na wejściu będzie lekko podsterowny, na wyjścu nadsterowny, różnica jest taka, że dwa napędy szybko się uzupełniają i stabilizują tor jazdy, i tak jakby FWD poszedł w zakręcie prosto, tak tutaj tylna oś nadgoni, jak RWD poszedł by z zakrętu bokiem, tak tutaj przód będzie trzymał tor jazdy.

Edytowane przez Glenroy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze taka uwaga co do nieprzewidywalności napędu RWD, śmigałeś BMW 5 E39? Bo powiem Ci, że kompletnie zaprzecza Twoim teoriom, jest tak bajecznie proste do ogarnięcia, że wywołało u mnie spory podziw :).

 

Ja to ganiam tylko starymi trupami, ale pewnie chodzi o jakiś wynalazek z komputerową kontrolą trakcji . no ok to tam wiadomo , słynny czesiu co szalał za ściagami po wawie też miał kontrolę trakcji :D

 

Ale w starych rupciach 4x4 zawsze się lepiej prowadzi w zakręcie niż RWD , może mniej widowiskowo ale szybciej pokonuje zakręt :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TorSen to taka ściema jak 4matic generalnie prawdziwy aktywny dyferencjał z logicznym sterowaniem znajdziesz w autach WRC. Miocha przy rozdzielności 50/50 w zakręcie auto zaczyna lekkie wężykowanie które jest zjawiskiem niepożądanym. 4x4 jest ostatecznością w wyścigach np. na asfalcie i wcale nie przekłada się to na szybkość w zakrętach.

Edytowane przez wueska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...