Skocz do zawartości

Suzuki Burgman 400 gaśnie!!


luka270
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze bo wiem ze jest tu grono super mechaników a ja jestem w ''załamce'' to od początku

-zrobiłem remont górnej części tzn slif ,tłok(tajwan ) pierścienie, napinacz ,głowica przęglądnieta uszczelniacze na zaworach itp -i po złożeniu i odpaleniu super przez 1min do rozgrzania silnik zaczyna stopniowo tracić moc aż w końcu gaśnie !!!próba zapalenia kończy się fiaskiem .po odczekaniu aż wystygnie maszyna gada i tak to się dzieje :(

-pierwsza myśl zawory ok

-druga czarna tłok puchnie w cylindrze (tajwan)miał ktoś coś podobnego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik czy wtrysk ? Regulacja wolnych obrotów - spróbuj utrzymać go na obrotach manetką gazu .

Kręci rozrusznikiem po zgasnięcu (na goraco ) ? Jest iskra ?



A sorki , nie zauwazylem . Kręci ale nie pali . Pomóż mu na goraco samostartem . Jak się odezwie to problem z zasilaniem w paliwo . Jesli nie to podparte zawory .



Jescze jedna sprawa - sprawdź automat ssania (jesli jest ) .Na bogatej mieszance może nie chciec pracowac.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jest na gazniku utrzymanie na obrotach nic nie daje szybciej gasnie ,potem kreci ja by aku zaczał tracic moc nie obraca jak na zimnym , iskra jest,samostartem tez probowałem(tylko uslyszalem ze jest opcja ustawienia zaworów blizej fazy otwarcia zaworu wydechowych -oczywiscie nie na otwartych )bo ja ustawiałem gdy tłok znajduje sie w max górym polozeniu ;)zawory sa zamkniete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pozostaje tłok.... silnik jest mocno gorący jak gaśnie? czy tylko ciepły? Nie słychać jakiś dziwnych dźwięków jak gaśnie? nie rozbierałem nigdy tej suzi ale jak jest możliwość to zdejmij pokrywę, wykręć świecę i spróbuj obrócić wałem (nie rozrusznikiem tylko na kluczu) zrób tak na zimnym i na ciepłym silniku(po zgaśnięciu).

Jeżli będzie duża różnica w sile którą musisz użyć żeby obrócić wałem to znaczy że albo zawory albo tłok puchnie (zawory wykluczasz) więc jak się okaże że cięzko obrócić to i tak bez rozbierania się nie obejdzie. Na powierzchni cylindra i tłoka będzie widać rysy jak puchnie tłok....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-zrobiłem remont górnej części tzn slif ,tłok(tajwan ) pierścienie

 

Coś poszło nie tak na tym etapie i teraz są tego efekty.

Prawdopodobnie masz źle spasowany cylinder z tłokiem.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....to tak ,źle raczej nie jest spasowany bo kupiłem tłoki zaniosłem do warsztatu który ma dobra renomę ;) Do ''Macika V'' cylinder szybko się grzeje raz pracuje 3 min a czasem 5 min co do dzwieków na wolnych obrotach nie słychać jakis trzasków tylko zwalnia praca az zgasnie. .zrobilem jak pisałeś i tez mnie zaskoczyło jak jest zimny to obraca sie ciężej jak zgasnie chodzi lżej wiec teraz to nic nie rozumiem ;)co do zawrów są ok potwierdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jest na gazniku utrzymanie na obrotach nic nie daje szybciej gasnie ,potem kreci ja by aku zaczał tracic moc nie obraca jak na zimnym , iskra jest,samostartem tez probowałem(tylko uslyszalem ze jest opcja ustawienia zaworów blizej fazy otwarcia zaworu wydechowych -oczywiscie nie na otwartych )bo ja ustawiałem gdy tłok znajduje sie w max górym polozeniu ;)zawory sa zamkniete

 

.....to tak ,źle raczej nie jest spasowany bo kupiłem tłoki zaniosłem do warsztatu który ma dobra renomę ;) Do ''Macika V'' cylinder szybko się grzeje raz pracuje 3 min a czasem 5 min co do dzwieków na wolnych obrotach nie słychać jakis trzasków tylko zwalnia praca az zgasnie. .zrobilem jak pisałeś i tez mnie zaskoczyło jak jest zimny to obraca sie ciężej jak zgasnie chodzi lżej wiec teraz to nic nie rozumiem ;)co do zawrów są ok potwierdzone.

 

nie rozumiem

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''wueska''-Według mnie łapie wałek w głowicy..'' to możesz wtajemniczyć w szczegóły :) może wyjaśnię ;

-...zaczał tracic moc nie obraca jak na zimnym...tzn pisze o akumlatorze jak zgaśnie i chce go odpalic kreci tak jak by akumulator był rozładowany.

-jest zimny to obraca sie ciężej jak zgasnie chodzi lżej-tzn ze jak krece kluczem jak jest zimny silnik chodzi'' cężko'' a po zapaleniu i zgasnieciu obracajac kluczem kreci sie lżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli na rozgrzanym silniku kręci lzej / szybciej , pomimo rozładowujacego się akumulatora , to dzięki utracie kompresji czyli podparte zawory na ciepło . Zmierz kompresję na goraco i zimno , tylko rób to manometrem z końcówką do motocykli , albo od razu kup płytki / przestaw dźwigienki .

Na goraco bogata mieszanka tez może utrudniac pracę aż do zgaśniecia ale wówczas kręcił by wolniej niz na zimno bo kompresja wciąż by byla . A jej raczej nie ma (na gorąco) .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej wygląda mi to na problem paliwowy.... jeżeli zawory miały by się podeprzeć minute po odpaleniu to na zimnym tez musza już być podparte (uchylone) poza tym zero strzałów nierównej pracy po prostu słabnie i gaśnie - paliwo....

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...